Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö se ole valittua köyhyyttä jos tekee lapsia yli varojensa?

Vierailija
14.12.2010 |

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tosi hyvä ja kiva työpaikka. Olen kahden lapsen äiti ja toivon kolmatta niin, etten menisi välissä töihin. Lapset nyt 3 ja 1-vuotiaat. Syy ei todella löydy sieltä etten haluaisi mennä töihin, vaan sieltä, että toivon lapset peräkkäin, että heistä olisi seuraa toisilleen!

en myöskään halua pikkulapsivaihetta kestävän 10-15 vuotta, vaan mennä elämässä eteenpäin.

mitäs luulet, hankinko lapsia tiuhaan siksi etten halua töihin?

olen vielä aika nuori, 25 ja aikaa töille on pitkälti 40 vuotta vielä. Muutama vuosi lasten kanssa ei merkitse mitään, eikä tee minusta yhteiskunnan elätettävää!

jos hankkiutuu uudelleen raskaaksi, kun nuorin on täyttämässä kolme, jotta saa taas olla kotihoidontuella kolme vuotta. Eräs kaveri ja hänen tuttavapiirissä kuulemma monikin on tehnyt näin. En käsitä. Kaverini kunniaksi, että hän ei kyllä valita köyhyyttään. Mutta tätä seurattuani olen suhtautunut uutisiin lapsiperheköyhyydestä Suomessa hieman kriittisemmin. Toki on köyhyyttä, mutta jos hankkii lapsia, koska ei halua mennä töihin, niin mitä muuta voi odottaa edes maassa, jossa yritetään ylläpitää laajaa hyvinvointia ja pieniä tuloeroja!!!

Vierailija
42/45 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuri osa ihmisistä varmasti tähtää toiveikkaasti hyvään elämään ja kohtuulliseen toimeentuloon- mutta elämä ei todellakaan mene aina niin kuin toivoo ja unelmoi. Elämä harvoin on sellaista kuin hyvin toimeentueva (empatiakykynsä menettänyt) kontrollifriikki kuvittelee. Tässä neljänkympinb tienoilla alkaa ymmärtää yhtä sun toista. Mulla on joukko KORKEAKOULUTETTUJA, hyvin työhönsä motivoituneita fiksuja ystäviä; kaikilla oli tuossa 15 vuotta sitten unelma perheestä, hyvästä elämästä jne. Mentiin naimisiin, ostettiin taloja, tehtiin lapsia. Ajateltiin että näinhän se elämä menee. No tuli työttömyyttä, sairautta, eroja. Melkoista sinnittelyä lähes kaikilla. pettymyksiä kaikilla. Koska elämä on sellaista. Nyt jälkeenpäinkö pitäisi ruveta miettimään että tuli nuokin penskat tehtyä ja uskottua rakkauteen ja hyvään elämään?? Ja että jos rahat ei riitä laskuihin niin ihan oikein- itse ansaittua ja aiheutettua köyhyyttä??? Ap lieneekin se vähän päälle parikymppinen- jolle elämän todellisuus ei vielä ole ihan auennut??

Olen huomannut 2 vaihtoaehtoista tulevaisuutta;Joko ihminen pitää kynsin hampain ja erittäin itsekkäästija ahneesti kiinni omista eduistaan, maailmastaan ja sulkee silmäntä kaikelta siltä todellisuudelta joka haastaa hänet kasvamaan tai sitten ihminen kohtaa todellisuuden ja hänestä kasvaa vaikeuksien kautta myötätuntoinen, inhimillinen IHMINEN. Ikävä kyllä tuon ensimmäisen vaihtoehdon olemassaolon havaitsee tällä palstalla järkyttävän usein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun meuillä on tällainen jonkun verran järjestäpytynyt yhteiskunta, on ihan turha syyllistää ihmisiä. Köyhiä lapsiperheitä ei olisi olemassakaan jos yhteiskunnassa äitiys ja pienet lapset olisivat arvossaan- siinä arvossa joka heille kuuluisi. Nythän arvossaan on kulutus, ahneus, omanedun tavoittelu, kaikenmaailman brändäykset, vaikutelmat ja kavereiden kanssa sovittavat kivat puuhailu-ja rakennushankkeet.

Jos oikeesti haluttais välittää lapsistamme- ja ymmärtää mikä arvo on heidät hoitaa ja kasvattaa hyvin - tämän yhteiskunnan painopisteet olöis täysin toiset. Voisivat olla mutta eivät ole.

On raukkamaista ruveta syyttelemään vanhempia. JOkainen lapsi on edelleen lahja- ei mikään itsestäänselvyys ja hänen elämänsä arvokkainta mitä on. Elämää ei voi hallita- voi olla kiitollinen siitä hyvästä mitä saa. Tässä maassa ei muuten enää käytännössä yritetä ylläpåitää laajaa hyvinvointia tai pieniä tuloeroja. Toki semmoista puppua edelleen yritetään selittää kansalle, mutta tottahan se ei ole ollut enää aikoihin. Tätä maata hallitsee näköalattomuus ja ahneus.

jos hankkiutuu uudelleen raskaaksi, kun nuorin on täyttämässä kolme, jotta saa taas olla kotihoidontuella kolme vuotta. Eräs kaveri ja hänen tuttavapiirissä kuulemma monikin on tehnyt näin. En käsitä. Kaverini kunniaksi, että hän ei kyllä valita köyhyyttään. Mutta tätä seurattuani olen suhtautunut uutisiin lapsiperheköyhyydestä Suomessa hieman kriittisemmin. Toki on köyhyyttä, mutta jos hankkii lapsia, koska ei halua mennä töihin, niin mitä muuta voi odottaa edes maassa, jossa yritetään ylläpitää laajaa hyvinvointia ja pieniä tuloeroja!!!

Vierailija
44/45 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ym, vaan ne ovat ihan yksittäisten ihmisten OMIA valintoja ja arvoja

Vierailija
45/45 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttävät ne perheet, joissa rahaa ei ole ja lapsia pusketaan koko ajan lisää, eli eletään Kelan tuilla jos esim. lääkemenoja niin sossu maksaa. Jossain vaiheessa aletaan miettiä ettei kannata asua yhdessä (nainen muka yh) jotta saadaan asumistukea ja sitten mietitään ettei sen naisen kannata mennä töihin koska jos saisi pientä palkkaa se vähemmän mitä tuet (=40h/vko ja käteen matka, päivähoito ymv. kulujen jälkeen vähemmän mitä kotona makaamalla saisi Kelalta)

Mutta jos ajatellaan paria joka opiskelee ja saa lapsen, niin heille soisin enemmänkin rahaa. Usein opinnot on helpompi yhdistää pienen lapsen hoitamiseen vert. työt. Eli kahden opiskelijan on mahdollista hoitaa lasta yhdessä ja samalla opiskella tai tehdä vaikka gradua kotona, vert. työelämässä ei onnistu tuollainen. Opiskelijoille soisin isomman lapsilisän, esim. opintotukeen 100€/hlö/kk korotuksen kun lapsi syntyy.

Ja ne sossupummit jotka makaavat kotona eivätkä tee mitään, heiltä ottaisin kaikki mahdolliset tuet pois. Eli jokainen saisi tehdä lapsia niin paljon kun haluaa, mutta esim. asumistuki ei nousisi joka lapsen jälkeen, vaan pysyisi samana

=uusi lapsi ei tietäisi enempää rahaa, vaan päin vastoin ehkä alkaisi mieli tehdä töihin jotta saa lisää rahaa/hillitsisi lasten tekopuuhia.

On käsittämätöntä että tuttu joka muka yh asuu asunnossa missä vuokra 850€/kk johon saa kolmen lapsensa kanssa asumistukea niin että itse maksaa 170€/kk vuokraa! Päälle tietenkin kaikki Kelan maksamat yh-korotukset lapsilisiin sekä elatusmaksut jotka nekin Kela maksaa kun miehensä "muka työtön" (tekee pimeitä hommia säännöllisesti). Joten em. perheellä menee hyvin, esim. meidän perheellä ei ole varaa elää noin leveästi, ja ketuttaa maksaa veroina tuonkin loisija perheen elämää :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän