En jaksaisi tänä jouluna valm laatikoita itse mutten ihan eineksiäkään ostaa, vinkkejä??
Kommentit (12)
ja teet niistä laatikot, säästyt lähes puolelta vaivasta.
Tai sit käyt ostamassa koko satsin valmiina jostain läheisestä a) talous- tai ravintolakoulusta tai b) työpaikkaruokalasta tai lounasravintolasta c) leipomosta, jotka myös usein tekevät näitäkin. Saat valmiina kaiken, mutta voit väittää, ettei ole einestä.
Pirkan reseptihausta löytyy lanttu-, porkkana- ja perunalaatikolle loistavat ohjeet, joissa käytetään valmiita soseita ja Oolannin perunasoseaineksia. Tein viime vuonna ko. ohjeilla ja oli todella hyvää.
Pirkan reseptihausta löytyy lanttu-, porkkana- ja perunalaatikolle loistavat ohjeet, joissa käytetään valmiita soseita ja Oolannin perunasoseaineksia. Tein viime vuonna ko. ohjeilla ja oli todella hyvää.
en käsitä sitä juuresten keittelyä ja soseuttelua, onko se sitten niin autuaallista verrattuna siihen, että hakee soseet kaupasta! Lykkään kermaa ja voita ja tulee hyvää! :)
ne aina etukäteen pakkaseen. On suht pieni vaiva viikkoa ennen joulua, ei tartte sitten aattona enää kuin lämmittää.
Mutta valmiinakin voisin toki ostaa, en ehkä ihan saarioisen laatikoita, mutta just jostain missä ne on ikäänkuin itse tehty.
http://pirkka.fi/ruoka/reseptihaku/resepti/?id=404&rname=lanttulaatikko…
ps, imelletty perunalaatikko on sellainen jonka teen joka ikinen joulu alusta asti itse, ihme pakkomielle sekin ;)
ap
pakko olla kaikki laatikkolajit joulupöydässä? Meillä ei tehdä eikä osteta tänä jouluna yhtään joululaatikoita, kyllä meillekin varmasti joulu tulee...
Mitä jos teet vaikka vain yhden laatikon ja muita kasviksia joulupöydässä sitten vaikka paahdetut uunikasvikset tms.
minun joulupäydässäni on oltava nuo 3 laatikkoa, siis peruna,-porkkana-ja lanttu.
Ne myös maistuvat meille eli ei vain "muodon vuoksi".
ap
saa tosiaan täysin itse tehdyn veroista. Ei se kuoriminen ja keittely tosiaan ole mikään olennainen vaihe, joka on pakko suorittaa.
laittaa valmiisiin kaupan laatikoihin kermaa ja paistaa ne sitten vasta. En tiedä määriä tai muuta, mutta hyviä niistä kyllä tulee näinkin. Tämä olisi siis tällainen tuunattu einesvaihtoehto.
Kyllä laatikon teko on tosi helppoa ja yksinkertaista! En ymmärrä ihmisisiä jotka ostavat kaupan laatikoita!
Eihän ne oo mistään kotoisin.
Mikä siinä on kun heittää juurekset kattilaan ja alkaa keittelemään, aika helppoa!
Eikä siinä vieressä tarvii seistä kun ne kiehuu.
Kädet on vapaana muuhun.
Soseutus käy aika äkkiä.
Imellytyksen aikanakaan ei tarvii vieressä seistä.
Samoin on kun paistetaan laatikot, silloin voi tehdä muuta.
Itse saan aikaseksi tosi hyviä laatikoita ja mikä tuoksu!
Ja rahaa säästyy niin että kolina käy.
täälläpäin myyvät varauksesta itse tekemiään laatikoita. Me ostetaan tänä vuonna valmiit raakana, pannaa pakkaseen ja paistetaan sit aattona (tulee minusta joulun tuoksu kun paistaa).