1,5 v. taapero herää vieläkin 1-4 kertaa yössä. Apuja?
Haluaa maitoa että pääsee takaisin uneen. Muuten jää huutamaan, niin haen sitten sen maidon kun olen niin väsynyt itse etten jaksa jäädä itkevän kanssa valvomaan.
Pitäisikö vaan odottaa, että menee ohi... Vai pitäisikö valvoa ja jättää maidotta.
Kommentit (28)
Minusta se,
on nukuttanut lapsen rinnalle ei kyllä pilaa mitään. Jatkossa vaan täytyy sitten tarvittaessa muuttaa käytäntöjä. Mä olen aina nukuttanut vauvan syliin, rinnalle, ihan mihin vain on ollut helpointa. Mutta sitten reilun vuoden iässä ollaan muutettu käytäntöjä. Siis silloin, kun oltiin väsyneitä tilanteeseen, lapsi ei enää tarvinnut maitoa nälkään ja itku on ollut enemmä kiukkuilua, kuin sellaista vauvan itkua. Ja ihan muutamassa illassa ovat oppineet uudet rutiinit. Eli minusta on julmaa kieltää jo pieneltä vauvalta syliä, vain jotta se ei oppisi huonoille tavoille. Älkää kokeko huonoa omatuntoa siitä, että olette antaneet vauvalle läheisyyttä. Sitten vaan tarvittaessa muutatte systeemiä. Vauvaa ei voi hemmotella pilalle, taapero sitten jo tarvitseekin rajoja...
Ja näin meillä on tosiaan toimittukin. Kaikki kolme on nukutettu rinnalle niin kauan kuin imetin, sen jälkeen syliin tai kainaloon kaksi isointa noin kolmevuotiaiksi, ja kuopus tosiaan edelleen. Nyt vain tuli stoppi sille jatkuvalle maitopullon hakemiselle öisin, kun tuntuu olevan neidille (1v5kk) vain tapa, että se pitää saada, jotta pääsee uudelleen uneen. Kainalossa/vieressä saa nukkua jatkossakin :)
12
kun ryhdyin antamaan maidon tilalla vettä. Parina yönä heräsi, mutta sitten loppui.
Meillä ei tyttö illalla nukahtanut pullolle vaan viereen sängyssään, mutta yöllä sitten herätessään kaipasi pulloaan.
Nyt meillä on jo kaksi yötä nukuttu klo 5 saakka ennen kuin tyttö on herännyt. Sen jälkeen ei ole enää uudelleen nukahtanutkaan, mikä tosin on ihan normaalia meidän neidille. Eli ei siinä tosiaan kovin montaa yötä yleensä mene ennen kuin lapsi tottuu uuteen tilanteeseen.
Siitä lähtien on nukkunut 12h yössä ja 4h päiväunet.
nukkumaan vaan kannattaa ruveta opettelemaan ilman maitopulloa. Iltapalalla tietty maidot,pyyrot sun muut. Mutta ei enää sänkyyn.
Vettä tietenkin voi antaa jos itkee yms.
yrittää siis sanoa että ei enää maitopulloa edes nukkumaan mennessä,mutta ei näköjään osaa kirjoittaa;)
t.21
on nukuttanut lapsen rinnalle ei kyllä pilaa mitään. Jatkossa vaan täytyy sitten tarvittaessa muuttaa käytäntöjä. Mä olen aina nukuttanut vauvan syliin, rinnalle, ihan mihin vain on ollut helpointa. Mutta sitten reilun vuoden iässä ollaan muutettu käytäntöjä. Siis silloin, kun oltiin väsyneitä tilanteeseen, lapsi ei enää tarvinnut maitoa nälkään ja itku on ollut enemmä kiukkuilua, kuin sellaista vauvan itkua. Ja ihan muutamassa illassa ovat oppineet uudet rutiinit. Eli minusta on julmaa kieltää jo pieneltä vauvalta syliä, vain jotta se ei oppisi huonoille tavoille. Älkää kokeko huonoa omatuntoa siitä, että olette antaneet vauvalle läheisyyttä. Sitten vaan tarvittaessa muutatte systeemiä. Vauvaa ei voi hemmotella pilalle, taapero sitten jo tarvitseekin rajoja...