Mistä näitä itsetunnottomia luusereita tulee?
En voi lakata ihmettelemästä tätä itsetunnon puutetta ja siitä ruikuttamista.
Tänäänkin täällä on itketty milloin mistäkin.
Kaikilla pitäisi olla tietty pituus, tai ainakin sen tulisi korreloida jonkun tietyn painon rajoissa.
Mielellään viivapilluna, karvattomana, mauttomana hajuttomana, tunteettomana ja säkki päässä.
Eikö jumankauta aikuiset ihmiset tajua että ihmiset ovat erilaisia, tai lähinnä että itse voi olla erilainen kuin naapurin rouva ja silti se on IHAN OK.
Kertokaahan, miten teidät on kasvatettu että kaikki itsekunniotus on saatu pyyhittyä noin täydellisesti pois?
Miten kasvatatte jälkeläisiänne, siirrättekö luuseriasenteen eteenpäin?
Haluaisin vain tietää että en vahingossakaan tee mitään samaa.
Kommentit (22)
on jotenkin niin suomalaista tuollainen.
On hyvä juttu jos olet luuseri, masentunut, köyhä ja hiljainen. Se on niin periluterilaista.
Auta armias jos olet ulospäinsuuntautunut, pärjäät ja annat menestyksen näkyä -ostat ison kalliin talon ja auton ja matkailet ym.
Olet heti nousukasöykkäri joka luulee itsestään liikoja. Niin ei kuulu suomalaisen tehdä.
heikentää jos sua haukutaan 10 vuotta koulussa sekä kotona. Pitää olla syntyjään jotenkin todella hyvä itsetuntoinen ettei tuollainen vaikuta mitenkään.
Mä en usko vieläkään, että mun vanhemmat rakastaa mua ja muakin kiusattiin koulussa. Silti multa on aina löytynyt itsekunnioitusta ja ylpeyttä. Onhan se erikoista, että aikuiset ihmiset kitisee jostain niin banaalista kuin pituus tai pillun ulkomuoto tms. Tosta ap:n otsikoinnista en tykännyt, mutta muuten asiaa.
On hyvä juttu jos olet luuseri, masentunut, köyhä ja hiljainen. Se on niin periluterilaista.
Auta armias jos olet ulospäinsuuntautunut, pärjäät ja annat menestyksen näkyä -ostat ison kalliin talon ja auton ja matkailet ym.
Olet heti nousukasöykkäri joka luulee itsestään liikoja. Niin ei kuulu suomalaisen tehdä.
Itse en asioistani puolitutuille huutele, mutta kummasti sitä vaan kaivellaan toisten verotietoja, arvostellaan auton vaihtoa tai lomamatkoja. Itseäni ei toisten menot ja tulot kiinnosta, että jaksaisin niitä spekuloida tai kaivella.
eri asia olla ulospäinsuuntautunut kuin narsistinen kusipää kuten sinä. Ei menestyksessä ole vikaa vaan tuollaisessa yksinkertaisessa "hiljaiset luuserinössöt, hahhaa"- asenteessa. Tod näk olet entinen ja nykyinen kiusaaja eikä sellaisia pidäkään ihailla.
En voi lakata ihmettelemästä tätä itsetunnon puutetta ja siitä ruikuttamista.
Tänäänkin täällä on itketty milloin mistäkin.
Kaikilla pitäisi olla tietty pituus, tai ainakin sen tulisi korreloida jonkun tietyn painon rajoissa.
Mielellään viivapilluna, karvattomana, mauttomana hajuttomana, tunteettomana ja säkki päässä.Eikö jumankauta aikuiset ihmiset tajua että ihmiset ovat erilaisia, tai lähinnä että itse voi olla erilainen kuin naapurin rouva ja silti se on IHAN OK.
Kertokaahan, miten teidät on kasvatettu että kaikki itsekunniotus on saatu pyyhittyä noin täydellisesti pois?
Miten kasvatatte jälkeläisiänne, siirrättekö luuseriasenteen eteenpäin?
Haluaisin vain tietää että en vahingossakaan tee mitään samaa.
Haukkui äidin ja siinä sivussa lapset mennen tullen. Vieläkö nykypäivänäkin äidit kuvittelee että vain heidän kasvatusmetodinsa vaikuttavat lapseen? Väärin. Jos isä on sika niin se jättää jälkensä tytön itsetuntoon, eikä äidin virheetön kasvatus estä sitä. Oma isäni muuten muuttui vasta sairastuttuaan mielenterveysongelmiin, eli äitiäni ei voi syyttää vääristä valinnoista mitä isään tulee.
aina kun voi, kännissä varsinkin. Äiti piti minua nirppanokkaisena pikku prinsessana. Olin aina huono kaikessa, teini-iässä äitini tuli kateelliseksi minulle, sitten olin pyntätty huora(olin nätti teini) ja enkä tulisi ikinä menestymään missään.
Siinähän ne ainekset ovatkin jo. Onneksi nykyään, lähempänä neljääkymppiä olen saanut kasattua itselleni ihan ok itsetunnon.
En koe olevani reppana, kannattaa ajatella vähän laajemmin, eikä noin mustavalkoisesti. Kaikella on taustansa.
Olet heti nousukasöykkäri joka luulee itsestään liikoja. Niin ei kuulu suomalaisen tehdä.eri asia olla ulospäinsuuntautunut kuin narsistinen kusipää kuten sinä. Ei menestyksessä ole vikaa vaan tuollaisessa yksinkertaisessa "hiljaiset luuserinössöt, hahhaa"- asenteessa. Tod näk olet entinen ja nykyinen kiusaaja eikä sellaisia pidäkään ihailla.
tekstiäni ihan ihmeellisesti. Kiusaamisesta en puhunut sanaakaan joten en ymmärrä hyvällä tahdollakaan mistä sen keksit?
Luonteeni on kuitenkin melkoisen kaukana kuvailemastani luterilaisesta perisuomalaisesta.
ja hyväksyy ihmisten erilaisuuden. Hyvään itsetuntoon ei kuulu toisten herjaaminen sairauksien (masennus) yhteiskunnallisen aseman, varakkuuden (köyhyys) tai luonteenpiirteiden (hiljaisuus) perusteella.
joku tulee mäkättämään että ei pidä muistella menneitä (esim. vanhempien kohtelua), niin itsetunnon ja muun kehitys ei suinkaan mene niin, että lapsi tietoisesti ajattelee, että jaa isä haukkui, no minäpä alankin pitämään itseäni nyt huonona ja kehitän itselleni huonon itsetunnon, vaan se minäkuva kehittyy tiedostomattomasti pikkuhiljaa. Huono itsetunto ei lapsena ja teininä näy siten, että henkilö itse tajuaisi itsetuntonsa olevan huono, vaan ihan oikeasti uskoo olevansa esim. todella ruma, vaikka ei olisikaan. Sitten vasta jälkeenpäin aikuisena saattaa tajuta, että syy omille ongelmille on esim. huonossa itsetunnossa ja että miten se itsetunto on päässyt huonoksi. Ei kellään ole syntyjään huono itsetunto tai masennusta tai muuta.
Hei, kuinka sinä voit tietää kenenkään elämästä oikeasti yhtään mitään? Me olemme erilaisia, toisilla on paremmat lähtökohdat elämään, kuin toisilla. Minusta luuseriasenteesi kertoo sinusta vain sen, että itselläsi kaikki on mennyt putkeen, etkä osaa asettua toisen hankaluuksissa eläneen asemaan ollenkaan.
Voittajan on helppo hymyillä! Mene töihin vaikka sosiaaliasemalle pariksi kuukaudeksi kuuntelemaan ihmisten juttuja, jos silmäsi vaikka avautuisi näkemään, että elämää on muullaistakin mitä SINÄ olet kokenut. Ihme, että jotkut ovat ylipäätänsä hengissä vielä...
Hei, kuinka sinä voit tietää kenenkään elämästä oikeasti yhtään mitään? Me olemme erilaisia, toisilla on paremmat lähtökohdat elämään, kuin toisilla. Minusta luuseriasenteesi kertoo sinusta vain sen, että itselläsi kaikki on mennyt putkeen, etkä osaa asettua toisen hankaluuksissa eläneen asemaan ollenkaan. Voittajan on helppo hymyillä! Mene töihin vaikka sosiaaliasemalle pariksi kuukaudeksi kuuntelemaan ihmisten juttuja, jos silmäsi vaikka avautuisi näkemään, että elämää on muullaistakin mitä SINÄ olet kokenut. Ihme, että jotkut ovat ylipäätänsä hengissä vielä...
Enhän minä väitäkään tietäväni kenenkään elämästä mitään!? Minähän esitin kysymyksen.
Sinä sen sijaan käyt väittämään että olen jotenkin voittaja tai että minulla olisi mennyt kaikki putkeen. Mihin perustat väitteesi?
Kyllä minäkin olen ihan tavallisesta perheestä jossa vanhemmat vetivät perhekossunsa viikonloppuna ja arjen pärjääminen oli välillä kiven takana.
Silti minä en sure täällä sosiaalisessa mediassa sitä millaiset raskausarvet tai pottunokan olen saanut.
Näillä asioilla ei ole mitään tekemistä toistensa kansdsa.
Kiitos työvinkistä, olen ollut Hakaniemen torilla ja oikeasti kuunnellut niiden kodittomien tarinat. Käypä sinä tekemässä samoin, voi oppia jotain elämästä.
Olet heti nousukasöykkäri joka luulee itsestään liikoja. Niin ei kuulu suomalaisen tehdä.ja hyväksyy ihmisten erilaisuuden. Hyvään itsetuntoon ei kuulu toisten herjaaminen sairauksien (masennus) yhteiskunnallisen aseman, varakkuuden (köyhyys) tai luonteenpiirteiden (hiljaisuus) perusteella.
siis analysoin vain suomalaista mielenmaisemaa -ymmärsitkö nyt sen ihan varmasti?
se joka toisia haukkuu niin ite on.
Silti minä en sure täällä sosiaalisessa mediassa sitä millaiset raskausarvet tai pottunokan olen saanut.
Näillä asioilla ei ole mitään tekemistä toistensa kansdsa.Kiitos työvinkistä, olen ollut Hakaniemen torilla ja oikeasti kuunnellut niiden kodittomien tarinat. Käypä sinä tekemässä samoin, voi oppia jotain elämästä.
miten raskausarpien sureminen liittyy itsetuntoon? Onko väärin haluta näyttää hyvältä? Sellaisellako vain on hyvä itsetunto joka käy kerran kuussa suihkussa, ei kampaa hiuksiaan ja pukeutuu säkkiin?
Olet heti nousukasöykkäri joka luulee itsestään liikoja. Niin ei kuulu suomalaisen tehdä.ja hyväksyy ihmisten erilaisuuden. Hyvään itsetuntoon ei kuulu toisten herjaaminen sairauksien (masennus) yhteiskunnallisen aseman, varakkuuden (köyhyys) tai luonteenpiirteiden (hiljaisuus) perusteella.
siis analysoin vain suomalaista mielenmaisemaa -ymmärsitkö nyt sen ihan varmasti?
"suomalaista mielenmaisemaa", jonka sisälle voi niputtaa ihmiset sen mukaan kuinka avoimesti he osoittavat (materiaalisen) menestyksensä. Ymmärrät kai että jokainen on oma persoonansa ja tekemäsi yleistykset eivät sen vuoksi päde.
mutta tätä sosiaalisen median funktiota et kyllä ole tajunnut alkuunkaan. Kai muistat myös vetää tuollaiset pultit kavereillesi, jos he erehtyvät valittamaan jostain pienestä ja arkisesta asiasta?
"suomalaista mielenmaisemaa", jonka sisälle voi niputtaa ihmiset sen mukaan kuinka avoimesti he osoittavat (materiaalisen) menestyksensä. Ymmärrät kai että jokainen on oma persoonansa ja tekemäsi yleistykset eivät sen vuoksi päde.
mihin hittoon tämä ap:n käsitys suomalaisesta mielenmaisemasta perustuu? Kalevalaan? Av- palstaan? Mä itse en tunne yhtäkään ap:n kuvailemaa henkilöä. Aika omituista. Vaikka kukaan ei ole mikään rikas öykkäri niin ei ole kukaan myöskään hiljainen ja masentunut luuseri. Taitaa ap:lla itsellään olla niin huono itsetunto ettei se kohotu muulla kuin niputtamalla toiset ihmiset luusereiksi ja itse on ihan erilainen ja ei yhtään suomalainen vaan mä oon ihan niinku natiiviamerikkalainen menestyjä blaa blaa. Hah.
tuo karkealla kädellä tehty yleistykseni aika pitkälle pätee.
Esim: Masentavasta musiikista pidetään: "Sylvian joululaulu", "Olen suomalainen" tms.
Yksi jännä juttu on se, että urheilemalla "saa" tienata rahaa -sitä ei kadehdita.
Mutta jos olet optiomiljonääri niin jopa löytyy kateellisia. (Jätetään Fortumin Lilius poikkeuksena rauhaan -minäkin kritisoin sitä pelleilyä).
Perisuomalainen ottaa autoa ostettaessa huomioon sen ettei se vaan aiheuta puhetta naapurustossa -Toyota Avensis on turvallinen ostos, Mersu tai BMW ei.
heikentää jos sua haukutaan 10 vuotta koulussa sekä kotona. Pitää olla syntyjään jotenkin todella hyvä itsetuntoinen ettei tuollainen vaikuta mitenkään.