Miten leivot joulutortut?
Eli siis teetkö taikinan itse? ostatko valmistaikinan? levyistä? Mitä väliin tai päälle?
Itse oon laiska ja valmislevyjä ja päälle luumuhilloa ja nimenomaan päälle, pysyy paremmin kiinni . :)
Kommentit (34)
luumua tai vadelmaa, alle tai päälle, miten huvittaa:-)
kerma-voitaikinan ja tulee todella hyviä torttuja. Joskus teen kaupan taikinasta.
kaulin levyjä niin, että saan levystä kolme torttua. Hillon keitän itse kuivatuista luumuista, tulee parempaa. Lapsille täytteeksi omatekoista omenasosestta. Hillo päälle, pysyy paremmin kiinni.
ostan valmistaikinaa, sulatan sen, leikkaan neliöihin ja leikkaan nurkkiin viillot. sitten laitan luumuhilloa niiden keskelle, taittelen tähdiksi. voitelen kananmunalla ja paistan uunissa. valmiiden jäähtyneiden päälle ripottelen tomusokeria.
että hillo päälle? Minne muuallekaan? Mitä tarkoitatte?
että hillo päälle? Minne muuallekaan? Mitä tarkoitatte?
sakaroiden alle. Kyllä ne kiinni pysyy kun on niinkin taitava tortunvääntäjä kuin mä :)
ja hilloa päälle: luumu, omena ja mansikka
Olen laittanut aina sakaroiden alle, en ole keksinyt että päällekin voisi laittaa... :D
t. se asiaa ihmetellyt
suurimmaksi osin. Ja en tee perinteisiä tähden mallisia vaan kukkasen muotoon (tai lahjapaketti, miksi sitä nyt kukakin haluaa sanoa). Ja luumumarmeladi siihen päälle voitelun jälkeen. ja tietty tomusokeria kanssa! :D
Teen yhdestä levystä 8 pientä torttua, tykkään että tortut on suupaloja. Laitan luumu- tai vadelmahilloa, alle.
Ja hillo päälle, tänä vuonna omena-kaneli. Kiitos muistutuksesta, ne pikkusuupalat ovatkin mainioita, niitä olenkin joskus tehnyt...
=)
Teen yhdestä levystä 8 pientä torttua, tykkään että tortut on suupaloja. Laitan luumu- tai vadelmahilloa, alle.
Kuulostaa hauskalta idealta!
Kuulostaa hauskalta idealta!
En kauli, leikkaan suoraan 8 osaan.
Olen laittanut aina sakaroiden alle, en ole keksinyt että päällekin voisi laittaa... :D t. se asiaa ihmetellyt
mutta hitto vie täältä tuli hyviä ideoita! Kiitos! :)
Näin tulee nättejä kun taikinaa ei tarvitse puristaa niin lujasti keskeltä. Ja hilloa mahtuu enemmän!
ihanaa saa kokeilla uusia juttuja :)
Helpompi taitella ohuempana, minä kun olin sitä kukkais/lahjapakettikoulukuntaa. ;)
veivata kun kaupasta saa käteviä levyjä.