Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten leivot joulutortut?

Vierailija
13.12.2010 |

Eli siis teetkö taikinan itse? ostatko valmistaikinan? levyistä? Mitä väliin tai päälle?

Itse oon laiska ja valmislevyjä ja päälle luumuhilloa ja nimenomaan päälle, pysyy paremmin kiinni . :)

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 levystä viikonloppuna, mutta ilman hilloa. Paistamisen jälkeen pursotin sokerikuorrutetta keskelle ja avec-pastillin sen päälle.

Jonkun joululehden vinkki ja ihanan piparminttuisia. =)

Teen toistekin.

Vierailija
22/34 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon laittanu sitä uutta omena-kanelimarmeladia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ainut joka niitä meillä söisi, eikä ole mitään järkeä syödä itse paketillista torttutaikinaa

Vierailija
24/34 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon laittanu sitä uutta omena-kanelimarmeladia

tuli uus suosikki, tosi hyvää. Kannattaa kokeilla!

Vierailija
25/34 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja luumusosetta sakroiden päälle. Teen perinteisiä tähtiä ja lisäksi kukkia ja enkeleitä. Ja tosiaan ensin taittelen sakarat, sitten voitelen ja viimeiseksi vasta se hillo päälle.

Vierailija
26/34 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

valmiita levyjä. Täytteeksi luumua, aprikoosia tai nyt uutta tullutta omena-kaneli marmelaadia. Minäkin laitan hillon vasta valmiiksi taitellun tortun päälle mutta voitelen tortut ennen hillon laittoa.

Vierailija
27/34 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytteen teen itse kuivatuista luumuista, joskus laitan mukaan myös kuivattuja aprikooseja (2/3 luumua, 1/3 aprikoosia). Kun teen soseen itse saan sopivan koostumuksen eikä sose ole liian makeaa. Teen kolmion mallisia, nipistän kiinni haarukalla, voitelen kananmunalla. Jos vieraskoreuskohtaus iskee, siivilöin torttujen päälle tomusokeria ennenkuin vien pöytään :)

Vierailija
28/34 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ainut joka niitä meillä söisi, eikä ole mitään järkeä syödä itse paketillista torttutaikinaa

sulattaa kerralla ja jos ei niin montaa torttua halua joulunaikana tehdä (vaikka paketista tulee vaan 8kpl)niin lopusta voi tehdä vaikka juustotaytteisiä hyrriä esim. uudeksi vuodeksi.

Vierailija
29/34 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kermavaahtovoitaikinan. Mulla on sellainen pieni (n. 5 x 5 cm) tähtitorttumuotti, jonka avulla teen minikokoisia torttuja. Pienet on mun mielestä parempia, kun niissä on suhteessa enemmän hilloa, eikä taikinakaan ole yhtään niin kuivaa kuin valmistaikina.

Luumuhilloa laitan ja "väliin".

Valmistaikinatortut menee, jos niiden kanssa saa konjakilla maustettua löysää kermavaahtoa. Anopilta opittu hyvä tapa :)

Vierailija
30/34 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkeleitä tehtiinkään? Nimim. Unohtanut

Vierailija
31/34 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

teen raakapakastetuista tähtitortuista, joihin lisään vaan hillon; joko luumu, tai vadelma.

Vierailija
32/34 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taasen teen aina valmiista torttutaikinasta (lehtitaikinaa siis ei voitaikinaa), ei tule niin paksua taikinakerrosta. Kaulin levyn ja otan muotilla ympyröitä, keskelle luumuhilloa ja reunat kiinni. Yhdestä levystä saa noin 4 ympyrää. Lopputulos on siis puolikuun muotoinen. Sisään mahtuu paljon enemmän hilloa kuin tähtitorttuihin ja kestävät paremmin kiinnikin.

Hauskoja ideoita täältä kyllä on saanut. Etenkin nuo "suupalat".

Vierailija
33/34 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurimmaksi osin. Ja en tee perinteisiä tähden mallisia vaan kukkasen muotoon (tai lahjapaketti, miksi sitä nyt kukakin haluaa sanoa). Ja luumumarmeladi siihen päälle voitelun jälkeen. ja tietty tomusokeria kanssa! :D

Vierailija
34/34 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulattaa kerralla ja jos ei niin montaa torttua halua joulunaikana tehdä (vaikka paketista tulee vaan 8kpl)niin lopusta voi tehdä vaikka juustotaytteisiä hyrriä esim. uudeksi vuodeksi.

ne hyrrät sun muut jäisi myös minun syötäväksi joten en viitsi leipoa. Syön töissä tai kylässä pari torttua / vuosi ja se riittää mainiosti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi