kesäkuuhun TYYLIKKÄÄT:)
Jep, se on kesäkuu ja uudet kujeet!
Lämpimästi Kiti tervetuloa takaisin, toivottavasti aktivoidut!!
NIPPARAAAAAAAAA??
Nyt ei muuta, pizzan tekoon! :)
Kommentit (44)
Joo, siis ykistyiseksihän voi ryhtyä periaatteessa kuka vain! Se on ykityisyrittmistä! Kunnalisen palkkaa kunta, sillä periaattella, että on hoitajalle paikka! Eli jos kunnallista/kaupungille haet, ni sit vaan soitto heille, ja kysymään onko tarvetta!
Ja, siis yksityinenhän määrää itse hoitomaksut! Yksityisenä mäkin varmaan haluisin olla, mut toi byrokratia... en oikeen osaa noita juttuja!
Voi milenna, nyt meet lekurille, jos ei ala kuume laskea! Ei kannta rintatulehduksen kanssa alkaa leikkiä! Helteet ja imetys vaatii sua juomaan paljon! Ei saa päästää tulemaan janon tunnetta!
Mites Minttu on kasvanu, joko liikkuu kovasti, istuu jne... eikö hän pian sen 7kk ole?
Mites sanden vauva?
Meillä neiti harjottelee ryömimistä hitaasti mutta varmasti! Matka on eteenpäin! Kierii ja pyörii! Leikkii varpaillaan, ja muutenkin ihan kauheesti! Viihtyy pitkiä aikoja lattialla tutkien paikkoja ja leluja! Ihana tapaus!
Nukkuu yöt taas tosi hyvin! Nukahtaa siinä 9 maissa ja syö tissiä joko 4-5 aikaan, tai sit vetelee aamuun asti! Heräillään 8-9 aikaan!
meen taas!
nonuli
Tänä aamuna lämpöä ei enää ollut, vaan mittari näytti normaalia 35,8. Tissi on kyl kipee vielä, mutta paljon paremmin sain nukuttua kuin edellisenä yönä. Jospa tää tästä menee.
Nonuli kysyi Mintusta..Tyttö kasvaa ihan mukavasti, 6kk neuvolassa mitat oli 7,850kg ja 67cm. Huvittaa kun katoin yks päivä esikon neuvolakorttia, hänen 6kk mitat oli 10,250kg ja 71cm! Tosin esikko oli syntyessäänkin isompi, 4,5kg ja eipä tuo nytkään mikään keiju ole, 105cm 3v.
Minttu kääntyy kyl jo ketterästi mahalleen, mutta sittenpä pyöriikin vaan akselinsa ympäri, ei eteen- eikä taaksepäin. Istumaan ois hirvee hoppu, sitterissä ja sylissä ollessaan tunkee väkisin istuu. Ollaan annettu jo tököttää tuettuna istuallaan. Syöttötuolissa istuu kans jo hyvin, ja mössöä menee 1prk puuroa ja n.1,5 purkkia muuta mössöö, sekä liha- että hedelmä.
Eilen illalla ihmeteltiin, kun tuli taas tuttu iltakiukku neitille. No, sitten kokeilin suuta ja hammashan siellä pilkisti, ihan ensimmäinen! Aiemmin on tuntunut vaan semmoisia kovia kohoumia ikenissä, nyt jo selvästi läpi oleva 1kpl.
Ihmetyksen aihetta löysin myös vaa'asta..Eilen aamulla kävin ihan piruuttani ja se näyttikin 75-alkuista lukua(normaalisti 76-77), illallakin vain 200g(?) enemmän..tänä aamuna luku alkoi 74:llä! Varmaan kun oon lisännyt veden juontia ja tuossa kun sairastin, niin ei tehnyt mieli niin syödä..ke-iltana menin jo klo 21 jälkeen nukkuu kun oli niin väsy ja kylmä, niin ei tullut syötyä sinäkään iltana. (Iltasyöminen kun tuntuu olevan miun pahin ongelma)
Noista Minttiksen nukkumisajoista viel..
Meillä taitaa olla melko samanlainen ohjelma kuin Nonulilla, paitsi että viim. 8 maissa herää aamulla. Yleensä 7 aikoihin, välillä aikasemminkin.
Miia taas, menee nukkuu viim. ysiltä ja herää sattumanvaraisesti joskus 6-9 väliltä..Ihan varmasti sillon kun ite on sattunut valvomaan pitempään niin tyttö loikkaa heti kuuden jälkeen, ellei jo aiemmin viereen :_|
No, oma moka, mitäs läksit jne..
Miia on alkanu kattelemaan noita aamupiirrettyjä, tuo Vekarat tuntuu olevan in, piti yks dvd:kin sitä hälle ostaa. Ja tietty Muumit ja Nalle Puh:kin on hyviä..Aristokatteja ja Oliver ja kumppanit kattoo kans välillä ja Viidakkokirjaa.
Joo, nyt aamukahville!
-Miltsu ja tytöt-
taas!
Hyvä, että tissikuume on Milenna, Sulla helpottanu! Se uusii sit aika herkästi!
Ja painokin pudonnu, hienoa! Muista juu kovasti juoda!
Meilläkin neiti istua kökättää syöttötuolissa komeesti! Nyt on kyllä ruoka maistunu taas huonommin, tissi taas oikeen hyvin :| ! Tiedä sit, oisko jotain korvavaivaa taas! Meillä on tänään puol kahdelta jälkitarkastus, kahtotaan sit mitä siellä näkyy!!
Kivasti teilläkin sit Minttu hokas kiinteiden syömisen! Niin se on, että alku voi olla aina hankalaa, mut ei kukaan ole seppä syntyessään! Toiset vaatii piiitkää totuttelua, ja toiset hokaa nopeesti! Ja hammas! Meillä ei taida vielä vähäänaikaan olla odotettavissa... Esikoinenkin sai ekan vasta 10kk iässä!!
Aatella, mein Justiina täyttää ens viikolla puol vuotta!! Hitsi, kohta se on jo taapero!!
Mut ei täs mitään, kuullaan!!
nonuli
Nonulille vielä, pikaisesti..
Just tuossa joku aika sitten miul oli sama tissi samalla tavalla kipee, että huomattu on että voipi helposti uusia, tää viimesin kerta oli kyl ihan omaa hölmöyttä, liian vähän vaatetta päällä ja tuulinen ilma, vaikka lämmin olikin.
Itekin oon ihmetelly, että miten aika meneekin niin nopeesti..Vastahan tuokin Minttu oli viel masussa potkiutumassa ja nyt jo niin iso tyttöä:) Esikosta ihmetys on vielä suurempi, miten se voikaan olla jo noin iso tyttö!
Joo, eka näytti tuo kiinteiden alotus Mintulla ihan mahdottomalta, kun vähänkin lähemmäs kun vei lusikan, nii sitä silmät kierossa kattoi ja se ilme, kun maistoi sitä mössöä :D Se oli kyl näkemisen arvoinen.
Kiitos teille kaikesta tiedosta, olen nyt kysellyt ja lukenut ja kaikkea.... miettinyt miten itse tykkään, ja päädyin yksityiseksi. Juuri Sande noitten syitten takia aika pitkälle kun sä luettelit.... en ensinnäkään halua ottaa täyttä ryhmää vaan kahta lasta kerrallaan... haluan myös itse määrätä työajat, koska mulla on toi liikuntajuttukin aikaa vievä...! Tosi kivaa kyllä, ei jaksas oottaa!
hienoa prisku että oot päätyny alottaa tärkeän työn! mä arvostan ja kunnioitan perhepäivähoitajia todella paljon, monestakin syystä. susta tulee varmasti ihana hoitaja joka jaksaa tehdä ja touhuta lasten kans!
mua kans melkein kauhistuttaa miten nopeaan aika menee! äitin pikku vauva on ihan just 6kk!
aadalle tosiaan puhkes pari pv sit eka hammas myös niinku milennan mintulle. ihmettelin miksi aada oli hiukan tavallista ärtyvämpi ja yöllä heräili usein mutta se hammashan siihen sit oli syynä. ei ole silti yhtään varsinaisesti itkenyt/valittanut kipua. ihan sama aurinkoinen itsensä on ollut. ihana lapsi!
ihan yhtäkkiä aadalla on alkanut tulla liikettä niveliin. ei ryömi viel mutta jotenkin pyörii ja hyörii niin että vaihtaa lattiallaki paikkaa ja suuntaa koko ajan. kaikkea pitää saada kokeilla, rapsuttaa, nipistää jne. ja suun kautta kans... istuminen ei oikein viel onnistu, on ku linkkuveitsi! stokken syöttötuolissa missä pieni se istumatila, pysyy hetken jotenkuten mutta en oo viel pitäny siinä kun ei näytä kovin tukevalta. soseita neiti vetää nyt suu ammollaan ku ennen ei millään! melkein 2kk kesti oppia kunnolla syömään. mutta ei meillä kiirettä ole, aada on kasvanu niin hyvin. nyt aletaan lisää aterioiden määrää kun tuo syöminen selvästi kiinnostaa häntä.
juoko teidän muiden vaavit muuten vettä? aada ei sit kirveelläkään... meillä vaan esim auto on niin kuuma että kauppareissulla ku muillaki on oma vesipullo ni ois voinu aadalleki yrittää vähän antaa mut ei uppoo..
meillä jäi jossain vaiheessa muuten ihan huomaamattase yksi ainoa yösyöntiki pois. ensin sitä oli vielä n. 3 kertaa viikossa ja sit se vaan loppu. samanlailla jassuki ite lopetti aikanaan. nyt sitten aada nukkuu . 20.30/21-06/7.30. viime aikoina on siis kyllä heräillyt usein, varsinki alkuyöstä mutta laitan sen hampaan ja liikkumisen oppimisen piikkiin. yleensä tarvii vaan antaa tutti ja uni jatkuu taas.
päiväunia on kolmet, aamulla 9-10 tunnin tirsat, sit siskon kans samaan aikaan pidemmät unet eli n. 12.30-14.30 ja sit viel illansuussa puoltuntii-tunti n. 17-18 aikaan.
elämä on taas niin ihanaa vaikka ihan tavallista arkea vaan onkin mutta kun ei oo ylimäärästä huolta sairaudesta tai muusta niin mä nautin!
jotain käynnistymisvaikeuksia mulla kyllä on ku en meinaa saada mitään nyt aikaseks. mutta onneks olo on muuten iloinen ja pirteä niin tiedän ettei se masennusta ole, saamattomuutta vain!
nyt menen päiväsumpit keittää kun talo on vielä hiljainen!
sande
Heips!
Minttu on kans aikamoinen pyöriäinen lattialla, ja sitten ihmettelee kun rapsuttaa kaikkea ja kuuluu ääntä:) Se on nii hirmu suloinen kun se on ilosella tuulella. Nyt vaan jonkin aikaa on ollut kiukkuakin varmaa osittain ainakin tuon hampaan takia:( Tänään annettiin vähän panadoliakin, kun ei meinannut millään onnistua nukkumaan meno, oli vaan hirvee huuto eikä rauhottunut vaikka miten päin pyöriteltiin ja hassuteltiin.
Meilläkään ei oikee vesi uppoo, helteiden aikaan huolettaa et saako vaavi tissistä tarpeeksi nestettä, mut taitaa noissakin purkkimössöissä olla ees jonkin verran. Välillä ottaa pullosta hörpyn, kun tarpeeks houkuttelee. Korvike ja vellit vissiin maistuu niin pahalle, ettei suostu niitä syömään, ei sitten millään, etenkään pullosta. No, kaipa hälle voi kohta hankkia vaikka nokkamukin, mistä yrittää juomista.
Sit uutisia..miulla alkoi menkat eilen!=(( Ei ois tarvinnut alkaa vielä..ei siis ollut ikävä. Mut jos jotain hyvää yrittää etsiä niin ei oo ainakaan vielä ollut yhtä kivuliasta, mitä ennen.
Jotain piti vielä sanoa, mut pitää mennä iltatoimille..
meil on tänään neidillä ollu kiukkupäivä! aika rasittavaa!! kai nää helteet rassaa!!
milenna, kyl sun vauva nestettä tarpeeksi saa tissistä, ne kyllä pyytää sitä, jos on jano!!
koittakaas antaa vettä kupilla!!!!! meillä se on aivan ihanaa justiinan mielestä!!
ja musta , milenna on enää tossa vaiheessa ihan turha yrittäää opettaa pullolle, kun pikkuinenkin vauva oppii nokkamukiin ja tavalliseen kuppiin!!
ei mul mitään kummallista, kunhan turisin!!
nonuli
Piti tulla tänne hehkuttamaan :) musta tuli tänään Ukon kummitäti :) kaverin vauva sai hyvän kummin :)
Meillä on ollu hulina viikko... maanantai ja tiistai kun meni korvatulehduksessa, ni ke poitsu kaatu koiria ulkoiluttaessa aikas pahasti, kammenen puolelle tuli pitkä haava joka oli vielä syvä ku mikä. Oli vielä mun porukoilla hoidossa ja sain soiton töihin, että nyt pitäis lähtee näytille tk:een. Mulla olis kestäny yli tunti päästä paikan päälle, mutsi onneks pääs omaan tk:een. onneks selvittiin ilman tikkejä, rasvaside ja käsi kääreeseen. Mutta kyllä on ollu kipee käsi, mitään ei oo halunnu kädellä tehdä :(
Perjantaina käytiin sitten korkeasaaressa kun poistu on koko viikon puhunu tiikereistä :) Olikin hyvä reissu ku nähtiin tikrut hereillä ja nallet myös. Poitsu oli ihan täpinöissään :D Toki olis halunnu mennä tiikerille näyttämään omaa "giitaansa" mutta ei nyt kuitenkaan päässy :p
Mun olo on liian hyvä :8} siis kaikki oireet väsyä lukuunottamatta on kadonnu... toki mä oon voinu hyvin myös edellisissä raskauksissa mutta ihmetyttää oireiden katoaminen. No en valita :D kunhan vaan kaikki menee hienosti. No onhan toki tuo iltaturvotus aikamoinen, pihalla jo perjantaina yks mamma uteli että onko teille tulossa perheen lisäystä ku masu noi hienosti pömpöttää... sanoin iltapizzan tehneen tepposet... ei tosiaan kuulu vielä toisille :p
Vielä olis 1,5 viikkoa ekaan ultraan, ja aika matelee varmaan ihan tahalleen.
Kiti / B-E ja nuudeli 5+4 ?
onpas "virkistynyt" olo.... oltiin eilen miehen kans viihteellä, tääl meitin kaupungis oli sellanen tapahtuma. muksut oli mummilla ja niillä oli ollu kivaa. meilläkin oli kivaa mutta jos tarkotus oli virkistyä, ei se ihan niin menny... kun vasta klo 04 oltiin kotona ja unta sain vasta puol kuuden mais ja en osannu nukkua ku 11 asti niin toki väsyttäny on.. mutta ei se mitään, oli ihanaa olla ulkona tuulettumassa!
ja heti perjantaina meen uudestaan mut sillon mies jää tyttöjä hoitamaan. mä meen tyttöporukalla leffaan ja syömään ja ties vaikka sit viel sen jälkeen jonnekin..
mä muuten kokeilin aadalle nokkamukistaki sitä vettä mut ei mee. pitää kokeillaki viel tavallisesta mukista. mutta musta vaikuttaa että sitä inhottaa se veden "maku".
aada on kans ollu hiukan kiukkupäällä mutta taitaa tuo hammas täälläki kiukuttaa. ja yliväsyny se kans on ku nukkunu huonosti päikkyjä.
mitäs muuta mun piti... ai noista menkoista, mä huomasin milenna kans ettei mulla ollu ainakaan ekat eikä tokat menkat (kahet siis nyt ollu) yhtä kivuliaat ku ennen. oikeestaan ilman lääkettä pärjäsin ja ennen en todellakaan pärjänny. ne ekat oli tosi runsaat mutta tokat ei sit enää. ja mikä hauskinta, heti oltiin niin säännöllisiä ku ennenki. noh, katotaan nyt miten jatkuu...
nyt lyö tyhjää, en millään muista mitä piti kirjottaa..
palaillaan!
sande ja tytöt
Olipas homma esikon nukutus, tunnin ainakin olin makkarissa ja koitin houkutella neitiä olemaan rauhallisesti paikallaan ja nukkumaan..tietty kaikkia temppuja piti kokeilla; äiti jano, hae vettä..unilelu puuttuu..haluan lukea kirjan vielä kerran..No,lopulta nukahti.
Miehellä on viisaudenhammas puhkeemassa, ja ilmeisen kipeä. Alkuillasta sit pakotin sen lähtemään päivysykseen, kun särky ei näyttänyt lakkaavan vaikka oli ottanut vahvempaa tul.kipulääkettäkin. No, 2½tunnin päästä laitoin viestiä, mielessä kaiken maailman kauhukuvat, miten se olikin ollu jotain vakavampaa, et lääkäri soittaa miulle ja sanoo tehneensä parhaansa jne. (kuka on kattonut liikaa lääkärisarjoja..? =) ) Mies soitti pian ite, sanoi käyneensä jo apteekissakin ja on tulossa kotiin.
Oli kuulemma tulehdus, joka oli jo leviämässä leukaniveliin/luuhun tai jonnekin sinnepäin. Oli saanut burana 800:sta ja jotain muutakin lääkettä. Toivotaan että sillä menis ohi.
Mutta, B-E:lle onnea kummiudesta!
Sannuska; Miulla kans nää menkat, ainakin tähän asti on olleet helpommat kuin muistan ikinä olleen. Kipuja ei oo ollut nimeksikään, kun aiemmin sai 2 ekaa päivää vetää särkylääkettä ja vuodon määräkään ei oo ollut mikään päätä huimaava, aiempaan niagaraa verrattuna olen kyllä tosi iloinen=) (hassua sanoa noin, kun kyseessä on menkat..)
No, nytpä tuo mies kömpikin, pitää mennä.
-Miltsu-
Kiitos sande, myös minä arvostan erittäin korkealle kaikki lastenpäivähoitoa tekevät, tärkeä ja hieno työ:) ihana päästä tekemään sitä itse! Peppi huolii vettä pullosta, ensin oli ihmeissään mutta kun vaan tyrkytin ni jo lähti lyyti kirjottaa;)
nonuli, meillä kanssa helteet kiukutti, unet oli vähässä ja sillon kiukuttaa, tottakai!! ihanaa kun on viileempi nyt.
Meille ei mitään uutta auringon alla:) kaikki hyvin, isot tytöt on meillä nyt kesää viettämässä!
priscu :)
päivää vaan rouvat täältäkin!!
Siis yöhän nyt on, en tiä miks kukun...
Meillä pitkästä aikaa Justiina oli tosi levoton viimeyönä... kähjäs ja nähjäs ja vehtas... kuuntelin sitä pari tuntia, ja sit otin tissille 2 aikaan... sit rauhottu ja nukku 6.15 asti, sit oli tissinälkä oikeesti, ja sit nukuttiin vielä yhdeksään!!
Käytiin lidissä ostamassa erittäin hyviksi havaittuja cien-vaippoja(ovat vielä edullisiakin)!! Sit oltiin mein kylän markkinoilla. Syötiin hyvin, ja ostettiin esikoiselle nalle-puh paita. Sit neiti ajeli leppäkertulla ja possujunalla! Joskin possujuna pisti itkemään heti eka kiekan jälkeen, ja sit sai hyvitykseksi vetää narusta!! Itseasiassa, se possujuna meni tosi kovaa...
Isukilla alkoi loma, ja nyt nautin minäkin, kun ei tarvi olla yksin niin paljon! On ollut hermo kireenä... poru tulee usein, ja suuttumus n. sata kertaa päivässä, ihan mitättömistä asioista... Noh, mut ei se niin kiva ole olla esim. isännän iltavuoroviikkoa neljänseinänsisällä... meillä, kun on vaan yks auto!! Koittakaas, se on oikeesti aika rasittavaa!!
Esikko menee ens viikolla mamman kanssa särkänniemeen, ja sit me mennään perheenä muumimaailmaan! Loppukesästä olis suunnitteilla picnik-risteily!
Mites teillä juhannus?
Me mennään aattona mun vanhemmille(mammalaan) grillipartyihin ja ollaan yötä, ja jussinpäivänä anoppilaan!!
Likat on ihania ja helppoja, sen puoleen ei ole valittamista!
Ja onnea Prisku pph:ksi ryhtymiseen!! Hienoa! Sun aisiasi hoitajia ei ole koskaan liikaa :D :D ! Se työ on sulle tehty, kun nenä päähän!! On tässä saanut lukea tältäkin palstalta, että kaikenmoisia mätämunia mahtuu hoitajamaailmaankin... Sut voin kuvitella niiin hyväksi ja jämptksi, tarkaski ja lempeäksi!!
Miten nipparan raskausvointi?
B-E:llä kaikki hienosti!
mut nyt menen nukkumaan!!
nonuli
aika lieviä kirjotusvirheitä mahtu tohonkin liirumlaarumiin :D !!
Verinen vuoto alkoi tänäaamuna... Joten eiköhän tää keskenmeno ole. Soitin terveyskeskukseen ja käskivät maanantaina mennä neuvolaan. Olo on kamala, mahaa polttelee ja mieli on maassa. Hitto kun olisivat terveyskeskuksessa edes ultranneet että tietäis onko mitään toivoa enää =( Se siitä helmikuun vauvasta sitten... Kumpa tietäisin miten tästä noustaan... 21 kuukauden yritys sitten päättyy näin, ei tätä jaksais ymmärtää.
Itkuinen Nippara 5+5 (6+1)
Ei voi muuta sanoa..tuo on hirmu väärin, ison iso hali siulle! Jospa siel jaksettais pitää kiinni..? Vai onko kovastikin vuotoa?
Voi kunpa tietäisin miten lohduttaa, ei kai mikään auta.. : ,(
siannahkakukkaro sentään :-(
Nippara mitä tässä nyt sanoo... elämä on välillä niin vitun epäoikeudenmukanen!! Mut mä sanon nyt suoraan, et jospa tämä vauva oli kans vammainen/ erittäin sairas, ja lähti siksi enkeliksi taivaalle!!
Meistä varmasti jokainen lyyli haluis sulle ja sun perheelle vielä vauvan!! Ja meistä myös jokainen siihen varmasti uskoo, ei voi muutakun lähettää sulle ja sun perheelle kovasti voimaa!!
nonuli
Nippara toivottavasti kyse olis nyt harmittomasta vuodosta, kun niitähän tuppaa olemaan todella usein. Jospa sieltä kuitenkin masusta löytyy sisukas tulokas :x
Voimia ja peukutuksia että kaikki olisi OK.
Mulla tuli eilen tasan vuosi Onnin syntymästä, kyllä varmaan tämän uuden raskauden myötä pääsin sen päivän yli ihmeenkin helposti. Ekan kerran katsoin pikkuisesta otetut kuvat, ja hyvä mieli jäi niistäkin kuvista. Tästä on hyvä jatkaa... :x
Mua jännittää ihan sikana tuleva ultra ?:| joka on torstaina... Mitäs jos just ennen juhannusta saa huonoja uutisia. Mulle on alkanu kauheita pelkokuvia nousemaan mieleen ihan tässä muutaman päivän sisällä :( Kun vaan jaksais odottaa sitä ultraa, ja siellä olis kaikki hyvin. Sitten muutaman viikon päästähän se vasta on np-ultra josta viimeks huonot uutiset saatiin...
No nää on näitä mun mietteitä :| mitä duunissa kerkee safkiksella miettiä.
Nipparalle vielä suuret peukutukset täältä :x
Kiti / B-E ja rakas nuudeli 6+5 :x
Kävin just lääkärissä ultrassa, yksiselitteinen diagnoosi: keskenmeno. Kaikki on onneksi jo tullut itsestään ulos. Eipä tässä sit muuta kun uutta yritystä heti kun mahdollista. Ekasta järkytyksestä olen jo selvinnyt, ja nyt katsotaan taas eteenpäin. Jos ja kun vaavi ei ollut kunnossa, parempi että meni kesken itsestään tässä vaiheessa, kuin sitten keskeytyksellä rv16 tienoilla kuten viimeksi. No tietty olisin mieluiten ottanut sen terveen vauvan, mutta aina ei voi onnistua... Nyt elän toivossa että raskautuisin pian uudelleen, kun se näköjään kuitenkin onnistuu =) Tavallaan nyt on hyvä mieli siitä, että todistetusti kuitenkin vielä on mahdollista raskautua. Kiitos teille tuesta ja tsempistä!!! Eteenpäin sano mummo hangessa =D
Nippara
Miustakin on ihanaa että pinossa on taas masunkasvattelijoita, kasvatelkaahan miunkin puolesta=)
Ootte tainnut saada miehestäni ihan kelvottoman kuvan..kyllä se välillä tekeekin paljon kaikkee, tosin ehkä vähän viiveellä. Mut joskus sitten, en tiedä kuvittelenko ite vaan, se puuhailee vaan omia juttujaan eikä meinaa osallistua mihinkään koko perheen juttuun.
No, eilen se laittoi ruuan, kun mie löhösin tietsikalla. Tosin miulla oli kuume nousemassa, ja vissiin rintatulehdus :_| Taas tuo vasen rinta, kainalon puolelta ihan sikakipee.
Lämpöä ei tosin ollut illalla kuin 37,3 mut silti hytisytti hirveesti kai kun normaalilämpökin on vaan 35,7-35,8.
No, kaurapussia pidin illalla siinä ja otin lääkettä. Yön nukuin huonosti, oli yhtäaikaa kylmä ja kuuma, aina kun käänsin kylkeä, heräsin. Ja 2 kertaa piti yöllä käydä pissalla! Ja hirvee janokin oli..
Aamulla oli vieläkin lämpöä mut on enemmänkin kuuma kuin kylmä.