Ärsyttää kun vieraat vetävät vessan kansi auki.
Paskapöpöt lentää ympäriinsä. Pakko vaihtaa esim. pyyhkeet heti uusiin. Pitäisköhän laittaa lappu vessaan: Vedäthän vessan KANSI KIINNI.
Kommentit (41)
Totta kai pöntön kansi pitää laittaa aina kiinni Miksi ihmiset jättää kannen auki? Haluaako ne tuulettaa pönttöä, vai miksi?
koska silloin sinne on vaikeampi tiputella esineitä, mutta huomasin, että pönttöön kasvaa silloin herkästi pohjalle sellaista kasvustoa, joka haisee pahalle. Siitä lähtien olen pitänyt pyttyä auki. Mieluummin pitäisin kiinni, mutta minkäs teet.
Mulla on ihan sama neuroosi!!! ajattelen kans, että ne pöpöt hyppii koka paikkaan kun kansi auki. En voi pestä vessassa edes hampaita jos pöntön kansi on auki :-)
tyhmempi jo ihan muutenkin ap?
Kosket päiväsi aikana lukuisiin eri ovenkahvoivin. Hissin nappuloihin, seteleihin ja kolikoihin. Ostoskärreihin. Osa lapsista kulkee siellä kärriosassa, koska curling-äiti ei raaski antaa lastensa kävellä. Työntöaisassa ovat tuhannet ja tuhannet kädet olleet... Parkkimittareissa on lukematon määrä paskaa.
Tomaatteja ja monia muita "kuorimattomia" elintarvikkeita niin moni on näplännyt.
On paljon ihmisiä, jotka peseytyvät harvoin. Moni ei pese koskaan käsiään wc -käynnin jälkeen. Paska on pyyhitty parilla arkilla tai juuri on masturboitu tai kaivettu nenää. Monilla on ripuli tms. Nämä samat kädet koskettavat niitä samoja paikkoja, joita sinäkin kosket.
Puistonpenkeille on virtsattu ja paskottu. Joku oksennus kenties tai alushousuton naisen alapää kesäisin.
Leikkipuiston leikkivälineissä on likaa. Hiekkalaatikon hiekassa paljon bakteereja. Tiesitkö muuten, että hammaslääkärissä hanskoja käytetään, juujuu. Mutta hoidon aikana lääkäri ja hoitaja koskevat niihin instumenttien "kahvoivin" sekä lamppuun niillä asikkaan suussa käyneillä käsillään? Siivooja pyyhkii ne korkeintaan päivän loputtua.
Millaisessa maailmassa elätkään... Ja miten voit edes elää?
että olen aika varmasti sinua paljon fiksumpi. Kuten sanoin aiemmin, tiedän että kaikkialla on pöpöjä. Kyse on tässä kuitenkin minun kodistani. Huvittavaa, että joku jaksaa vetää noin herneet nenään. Voisin kysyä, että oletko itse tyhmä? Ethän pese koskaan käsiäsi? Ei tarvii ottaa noin tosissaan.
niin eivät näe jäikö sinne jarrutusjälkiä. Eivätkä voi sitten harjata niitä pois.
Tai jos vetävätki kansi kiinni ja sen jälkeen avaavat sen katsoakseen jäikö mitään sinne.
että olen aika varmasti sinua paljon fiksumpi. Kuten sanoin aiemmin, tiedän että kaikkialla on pöpöjä. Kyse on tässä kuitenkin minun kodistani. Huvittavaa, että joku jaksaa vetää noin herneet nenään. Voisin kysyä, että oletko itse tyhmä? Ethän pese koskaan käsiäsi? Ei tarvii ottaa noin tosissaan.
Olet hysteerinen ja käytät aikaasi tällaiseen pohdintaan.
Pointti olikin, että kannat kotiisi jumalattoman määrän pöpöjä päivittäin. Miten selviät siitä? Onko teillä joku otsonointi siellä eteisessä? Älä kutsu ketään jos noin todella pipoa kiristää.
Voisit saada apua esim. terapiasta tai lääkityksestä.
jäi askarruttamaan Kyllä se lampunkahva desinfioidaan potilaiden välillä, ja instrumentitkin vaihdetaan.
käyttää aikaasti tuntemattomien ihmisten tyhmäksi haukkumiseen netissä. Ja se tekee sinusta fiksun? Suosittelen sinulle terapiaa kun hermostut noin kovasti jonkun tuntemattoman ihmisen "neuroosista".
Tänään juuri mietin samaa, mulle on niin itsestäänselvyys että vessa vedetään kansi kiinni, sen kannen kuuluu olla kiinni juuri siksi että pöpöt ja roiskeet jäisi minimiin, lisäksi se näyttää ja tuoksahtaakin ehkä fiksummalta.
En ole koskaan ajatellut että tämä olisi neuroottista. Lähinnä tosiaan itsestäänselvää.
Hammasharjat säilytän mielummin suihkuhuoneessa jossa ei ole pönttöä, kuin vessassa lähellä pönttöä, sekä lakka yms. hajuvesisuihkeita.
On syytä pitää kansi kiinni kun vessa huuhdellaan. Joka vetelee kansi auki niin siitä vaan, eipä tuo tapa mutta kyllä ne aerosolipisarat sieltä lentoon lähtee. On vähintäänkin kohteliasta ainakin vierailla käydessä laittaa kansi kiinni. Ja sitten siitä kohinasta ja metelistä kun vessa vedetään, se vaimenee hiukan kun kansi on kiinni.
Olen myös tehnyt sellaisen huomion että miesvaltaisessa taloudessa sekä kansi että istuinrengas ovat ylhäällä. Huvittavaa sinänsä :D
Samaa mieltä aloittajan kanssa. Pesen yleensä vessan , jos meillä on ollut vieraita ja käyvät siellä. Vaihdan myös käsipyyhkeen. Toivoisin etteivät siellä kävisikään.
Yhden aiemman luettelemat asiat inhottavat kaikki, siis ovenkahvat ja kauppakärryt yms. Kaikkia olen tullut ajetelleeksi , paitsi sitä hammaslääkärijuttua , mahtaako se olla edes tottakaan.
Käsidesipulloa kannan aina mukanani.
että jos kannen sulkee ennen vessan vetämistä, niin sen tekee likaisilla käsillä. Ja kun vessa vedetään kansi alhaalla, oletko varma, ettei roiskeita mene myös kannen reunaan jne. Kun sinä menet sen jälkeen vessaan, joudut nostamaan likaisesta kannen reunasta ;-)
Mä puolestani menen mieluummin vessaan, jossa ei ole kansi alhaalla, ettei tarvitse koskea kanteen. Sitäpaitsi, kannen jatkuva veivaaminen on rasittavaa, jos pöntön pitää puhtaana, ei sitä ole edes tarpeellista käyttää. En ole koskaan elämässäni nähnyt, että vessaa vedettäessä paska lentäisi pois pöntötä, kyllä se on viemärin suuntaan mennyt eikä hammasharjojen.
Olet oikeassa, tavara menee viemärin suuntaan, mutta nyt kyse onkin aerosoliroiskeista jotka pääsevät vapaasti lentelemään ilmaan vessaa vedettäessaä. Yksi kysymys, miksi vessanpöntössä on kansi? Jotta sen voi laittaa kiinni.
olen todellakin samaa mieltä, myös töihin lappua suunnittelen. artikkeli aiheesta ollut, mutta en löydä, sen laitan seinään jos löydän
Länsimaalaisille olisi ihan terveellistä olla tekemisissä pöpöjen kanssa vähän aktiivisemminkin. Yksi syy allergioiden kasvavaan määrään on ylihygieeninen ympäristö, joka ehkäisee vastustuskyvyn muodostumista.
Huvittavaa onkin, että pitkälle prosessoidut ja ravintoarvoiltaan köyhät ruoka-aineet ovat ylihygieenisten ihmisten mielestä yleensä ihan okei, samoin tehotuotettu karja, johon on pumpattu mm. hormoneja. Nämä hormonit päätyvät lautasen lisäksi myös vesistöihin. Superkiinnostavaa olikin äskeinen uutisointi suomalaismiesten alentuneesta siittiöntuotannosta, jonka yhdeksi osasyylliseksi arvellaan juuri lihakarjalle syötettyjä hormoneja.
Meidän lasten sukupolvi on koekaniineja, joissa näkyy jalostetun ruuan, lisäaineiden ja lihakarjan hormonien syöttämisen vaikutukset kokonaisuudessaan. Kukaan ei vielä kykene arvioimaan, mitä kaikkia vaikutuksia heissä tulee aikanaan näkymään.
Jos vessa olisi tarkoitus vetää aina kansi auki niin se pönttö olisi varmaan rakennettukin ilman kantta! Haloo hei!
Minustakin olisi mukavaa, jos vedettäisiin kansi kiinni, koska kyllä niitä bakteereja tosiaan muuten tupsahtaa ilmoille aika lailla.
Mutta vielä iljettävämpää on, kun vieraat jättävät pönttöön hirveät paskaraidut, reunoja myöten. Meillä on molemmissa vessoissa harja - millainen vaiva on puhdistaa jälkensä ja vetäistä uudelleen? Sekä appiukko että miehen veli harrastavat tätä meillä. Itse häpeäisin silmät päästäni, jos kyläpaikassa joku joutuisi siivoamaan minun jäljiltäni sellaisen näyn. Kurkkaan aina pönttöön, että eihän jäänyt sotkua.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2010 klo 22:34"]
Siksi mietinkin lapun laittoa. Eikö oikeesti kukaan oo mun kanssa samaa mieltä!
[/quote]
Olen samaa mieltä. Luin syksyllä tieteislehdestä, että ainakin yhden tutkimuksen mukaan sairaustapaukset vähenivät mikäli vessa vedettiin kansi kiinni. Kyllä sieltä pöntöstä ihan oikeasti lentää bakteereja kun se vesi siellä pöntössä vedon aikana myllääntyy. Tutkimuksessa oli testattu myös vessojen lattialla olevien bakteerien määrää, joita oli huomattavasti enemmän silloin kun vessa vedettiin kansi auki. Nykyään itselläni on tapana sulkea kansi kun vedän vessan jos vain muistan.
Varsinkin jos siellä on kusta pöntöllinen, ajatus avonaisesta kusiastiasta, jota vatkataan, ei jotenkaan houkuta.
Se hajuhan leviää paljon enemmän!! Saatika just ne "vesi"tipat, joita sieltä välillä vetäessä lentelee.