Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä on YAMK-opinnot vaativia! Toivottavasti maisterikoulutus on yhtä vaativa.

Vierailija
12.12.2010 |

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

empä muuten ossoo sannoo juuta enkä jaata...

Vierailija
2/53 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 op:n tehtävään joutuu oikeasti tekemään kotonakin lähituntien lisäksi ainakin 100 h töitä ja tiivistettynäkin tehtävistä tulee 20-30 sivuisia raportteja. Itse koen asiantuntijanakin nämä opinnot ensimmäistä kertaa elämässäni haasteellisiksi. Mutta toisaalta hyvä niin! Tarvitsen näitä tulevassa työssäni. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no sanoisin että omalla alallani (terveystieteet) ainakaan ei voi verrata keskenään. YAMK menee täysipäiväisen työn ohessa kolmessa lukukaudessa kun maisteriopinnot vievät kolme vuotta josta ainakin osa on pakko olla opintovapaalla tai muuten ei selviä.

Vierailija
4/53 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
5/53 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

väliä sinulle on millaista maisterikoulutus on?

Vierailija
6/53 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskelimateriaali voi kyllä olla vähä-älyisempää :D

Esim. kyllä 5op kurssiin kuuluukin käyttää ohjeellisesti se 100h. Mutta tyhmä joutuu käyttämään enemmän ja fiksu vähemmän. Niin se vaan menee...

Vierailija
7/53 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessähän on ihan eri tutkinto. Aivan sama kuin vertailisi, että "toivottavasti tämä vasta valmistunut ravintolakokki nyt on tehnyt saman verran työtä kuin tämä tuore ylioppilas".

Maisteriopinnoissa riittää kyllä haastetta, mutta maisterivaiheessa tehtäviin töihin on kyllä saatu hyvää pohjustusta jo aiemmin yliopisto-opinnoissa. Proseminaarityö valmistaa graduun jne. Maisterivaiheen opiskelijoita ei holhota ja vahdita, heidän pitää olla oma-aloitteisia ja ottaa vastuu omasta oppimisestaan.

Vierailija
8/53 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

väliä sinulle on millaista maisterikoulutus on?

Vierailija
9/53 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen työhön, mihin tulevaisuudessa tutkinnollani haen, on maisterit samalla viivalla. Minä tosin "hitusen" vahvemmalla, kun kova pohjakoulutus ja pitkä työkokemus. ap

Vierailija
10/53 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. kyllä 5op kurssiin kuuluukin käyttää ohjeellisesti se 100h. Mutta tyhmä joutuu käyttämään enemmän ja fiksu vähemmän. Niin se vaan menee...

englanninkielisiä ja tehtävät pystyy tekemään lyhyessä ajassakin, mutta perfektionistia se ei tyydytä ;) ap

Vierailija
11/53 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

englanninkielisiä ja tehtävät pystyy tekemään lyhyessä ajassakin, mutta perfektionistia se ei tyydytä ;) ap

Nimenomaan - eli jos sua kauhistuttaa se työmäärä, niin älä käytä siihen niin paljoa aikaa. Vaan mitoita se sellaiseksi, että on sopiva.

Mutta joku taisi unohtaa kertoa, ettei niillä arvosanoilla ole väliä. Ei kukaan halua edes nähdä sun tutkintotodistusta.

Vierailija
12/53 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska ilmiö, muuten, että yamk-opintojen rankkuutta usein valitellaan, mutta jos joku yliopisto-opiskelija kehtaa valittaa vaikkapa hradun hitaasta edistymisestä, niin se menee laiskuuden tmv. piikkiin. Vaikuttaa siltä, että jotkut amk:laiset potevat tarvetta todistella opintojensa pätevyyttä.

Vierailija
13/53 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulla huono itsetunto? Siltä vähän kuulostaa.

Vierailija
14/53 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä tehtävät hyvin ja samalla olen jo oppinut paljon. Mulla sellainen elämäntilanne, että on aikaa opiskella, joten toisaalta nautinkin...ap

Nimenomaan - eli jos sua kauhistuttaa se työmäärä, niin älä käytä siihen niin paljoa aikaa. Vaan mitoita se sellaiseksi, että on sopiva.

Mutta joku taisi unohtaa kertoa, ettei niillä arvosanoilla ole väliä. Ei kukaan halua edes nähdä sun tutkintotodistusta.

Vierailija
15/53 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin opiskelu on huomattavasti helpompaa kuin toisille. On pahuksen vaikea vertailla esimerkiksi kotona tehtäviä työmääriä ja niihin kuluvia aikoja. Jos joku sattuu olemaan lahjakas opiskelija (ei siis välttämättä opiskelualallaan lahjakas, vaan nimenomaan lahjakas opikselija), hän saattaa päästä huomattavasti vähemmällä panostuksella kuin joku toinen.

Olen hiukan seuraillut lähipiirini opiskelijoita ja vertaillut omiin opintoihini, ja pakko minun on todeta, että työmäärät vaihtelevat valtavasti. Sanoisin, että amk-opinnoissa työmäärä voi olla jopa suurempi kuin yliopisto-opinnoissa. toisaalta monet törmäävät yliopisto-opintojen loppuvaiheessa siihen, että resurssit eivät tahdokaan riittää laajoihin itsenäisiin töihin. Gradussa ei välttämättä enää ahdistakaan työmäärä sillään vaan koko prosessin hallinta.

Vierailija
16/53 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä erityisen vaativaa tai vaikeaa ei ole ollut, mutta hirveästi tekemistä kylläkin. Varmaan 100 - 150 sivua on ollut kirjoitustehtäviä tänä syksynä, ja sitten luennot ja harjoituskurssit päälle. Tenttejä ei kyllä ollut nyt montaa, kun melkein kaikki pitää suorittaa esseillä tai luentopäiväkirjoilla. Itse pidän tenttejä helpompina ja mukavampina suoritustapoina.

Vierailija
17/53 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdä tehtävät hyvin ja samalla olen jo oppinut paljon. Mulla sellainen elämäntilanne, että on aikaa opiskella, joten toisaalta nautinkin...ap

Vierailija
18/53 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten tällainen valittava aloitus, jossa vieläpä pyritään piikittelemään maisteriopiskelijoita ja sitä kautta nostamaan omaa häntää?

Vierailija
19/53 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin opiskelu on huomattavasti helpompaa kuin toisille. On pahuksen vaikea vertailla esimerkiksi kotona tehtäviä työmääriä ja niihin kuluvia aikoja. Jos joku sattuu olemaan lahjakas opiskelija (ei siis välttämättä opiskelualallaan lahjakas, vaan nimenomaan lahjakas opikselija), hän saattaa päästä huomattavasti vähemmällä panostuksella kuin joku toinen.

Olen hiukan seuraillut lähipiirini opiskelijoita ja vertaillut omiin opintoihini, ja pakko minun on todeta, että työmäärät vaihtelevat valtavasti. Sanoisin, että amk-opinnoissa työmäärä voi olla jopa suurempi kuin yliopisto-opinnoissa. toisaalta monet törmäävät yliopisto-opintojen loppuvaiheessa siihen, että resurssit eivät tahdokaan riittää laajoihin itsenäisiin töihin. Gradussa ei välttämättä enää ahdistakaan työmäärä sillään vaan koko prosessin hallinta.

ennen tätä jo 2000-luvulla. Juu, se opinnätetyön prosessi on kyllä hallittava ja siihen on oltava aikaa ja intoa, muuten valmistumiset viivästyy. ap

Vierailija
20/53 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ovatko maisteriopinnot YHTÄ vaativia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi