G: Käydäänkö teillä suihkussa ennen saunaa?
Kommentit (35)
Ei minulla mitään eritystä syytä siihen ole, näin olen vaan tottunut tekemään. Mutta käytän laudeliinaa, ettei minun saastainen, lemuava hikeni imeytyisi lauteisiin.
enkä juuri löylyäkään heitä. En tykkää kun alkaa hiki valua, vaan nautin siitä ihanasta (kuivasta) lämmöstä lauteilla loikoillen (laudeliinan päällä :).
ennen löylyyn menoa ja kuana-aineet ei poistu kunnolla!!
rasittaa hurjasti hiuksia, jos menee saunaan märillä hiuksilla (ja ei ole hoitoainetta suojana)
Ei sinne mennä haisemaan ja likaamaan saunaa.
Meillä ei ole lauteet oksaisesta lepästä
käyn suihkussa ennen saunaa. Mutta ihan vaan siis kastautumassa, en pese siinä vaiheessa vielä saippualla, vasta saunomisen jälkeen. Mustakin tuntuu inhottavalta mennä kuivalla iholla löylyyn.
Ja laudeliinaa käytetään :)
Mutta sitten pesen saippualla ja shampoolla vasta jälkeenpäin. Hyi kamala, jos siellä saunassa on päänahka hikoillut, ei se tukasta lähde huutasemalla, tarvitaan pesuainetta. Jopa jos lapsista joku pesun jälkeen palaa uudestaan lauteille hikoilemaan, niin joutuu pesemään shampoolla uusiksi hiet pois.
ennen löylyyn menoa ja kuana-aineet ei poistu kunnolla!!
Mihinkähän tuo uskomus perustuu? Kyllä kostea iho hikoilee ihan samlla tavalla kuin kuiva.
Itse käyn suihkun alla ja pesen meikit, mies käyttää myös saippuaa, muuten koko sauna haisee vahvalle hielle, yök...
Paskapyllyä ei laiteille lasketa.
Tosin itse en huuhtaise edes vedellä jos mulla on kylmä ja haluan äkkiä saunaan.Laudeliinat on kyllä käytössä ja ne vaihdetaan joka kerta
rasittaa hurjasti hiuksia, jos menee saunaan märillä hiuksilla (ja ei ole hoitoainetta suojana)
Eikös se ole juuri päinvastoin? Eli sehän vasta rasittaakin hiuksia, jos menee kuivilla hiuksilla saunaan
...peppu tulee pestyä edestä ja takaa. Samasta syystä uimahallissakin käydään eli hygieniasyystä
Eikös se ole juuri päinvastoin? Eli sehän vasta rasittaakin hiuksia, jos menee kuivilla hiuksilla saunaan
Minä kastaudun ja pesaisen alapään aina ennen saunaa.
Ja peseydytään saippualla. Hiukset pesen kyllä vasta saunan jälkeen.
Helppoa käydäkin kun suihku ja sauna ovat samassa huoneessa (jos sitä nyt huoneeksi voi sanoa).
Mies ei käy.
Mökillä ei ole edes suihkua ja ehdottomasti kuuluu asiaan mennä kuivalla iholla löylyyn.
Eivätkö kaikki käy?
Ai niin, joku varmaan tulee kitisemään järjettömästä vedentuhlauksesta tai jotain vastaavaa.
Ajattelen lähinnä ettei kuivat hiukset pala kuumassa. Voi olla harhakuvitelmaa, mutta minun pitää saada pää kastella ennen löylyä.
En silti pidä mitenkään kamalana jos joku menee saunaan kuiviltaan. Mun hiuksilleni se vain ei tekisi hyvää.