Johanna Pakosen menetys
Voimia hänelle ja miehelleen kaksosten menettämisestä!
Mutta ihmetyttääkö muita, että hän tosrtaina kertoi odottavansa kaksosia ja lauantaina jo menettäneensä heidät? Yllättävän pieni aikaero tuossa..
Kommentit (22)
Johanna Pakonen kertoo omilla kotisivuillaan raskaudenkulustaan ja sen päättymisestä. Hän on kahden identtisen enkelipojan äiti nyt.
Kyseessä ei ole minkään mittapuun mukaan keskenmeno, sillä raskausviikkoja oli 23. Toinen lapsi koki kohtukuoleman ja toinen menehtyi ennenaikaisen synnytyksen vuoksi.
Rv 22 ja siitä eteenpäin, jos lapsi menehtyy kohtuun, on kyseessä kohtukuolema. Tämä rajapyykki tulee siitä, että rv 22 syntyneistä lapsista pieni osa pystytään jo pelastamaan. Kohtukuolematapauksissa vanhemmilla on hautaamisvelvollisuus ja äidillä oikeus normaaliin äitiyslomaan. Keskenmenoissa sen sijaan lapsia ei haudata eikä äidillä ole oikeutta äitiyslomaan.
(vaikka oikeastihan av-mammojen mielestä ei kukaan kirjoita menetyksistään nettiin...ainakaan vuoteen). Jos tuon olisi kirjoittanut joku muu, niin täällä huudeltaisiin porvoosta päivää.
Jaksuja JOhannalle!
Johanna kirjoittaa "sain pitää toista vauvaa rinnalla puoli tuntia", ei se nyt sitä tarkoita, että hän olisi imettänyt kuolevaa vauvaa sen puoli tuntia..hohhhoijaa...
eikä siihen, että odotustiedot poistettiin julkisuudesta ja blogeista.
empaattiselle ihmiselle. Voimia kovasti Johannalle ja miehelleen.
silloin torstaina (perjantain Iltiksessähän se oli) vaan paljon aikaisemmin. Veikkaisin näin, ei lehdissä kaikkea sivuilla ollutta edellisenä päivänä tehdä.
Mistä luitte että menetti kaksoset?
synnytyksen käynnistymiseen pitkää aikaa tarvita. Ihme kysymys ap:llä. Milläköhän viikolla hän oli raskaana? Tuntui todella pahalta kuulla uutinen, omat kaksoseni ovat syntyneet viikolla 25 ja selviytyneet.
LA oli tosiaan huhtikuussa ja piti helmikuun lopulla leikata jo.
Kuvassa oli iso maha näkyvissä ja toimittajakin oli kirjoittanut, että näyttää kuin olisi viimeisillään. (tietenkin, kun kerran kaksoset) Tuntui kyllä oudolta lukea asiasta perjantaina ja sitten lauantaina "keskenmenosta" vai onko se jo virallisesti ennenaikainen synnytys?
Joka tapauksessa surullinen juttu.
Johanna kävi täällä toisessa viestiketjussa kommentoimassa toimittajan soittaneen torstaina, että jo aiemmin tehty juttu kaksosraskaudesta on perjantain lehdessä ja Johanna oli sitten tälle toimittajalle kertonut asioiden saamasta murheellisesta käänteestä.
Voimia Johannalle
Minulla raskaus päättyi keskenmenoon viikolla 15. Mitään "oireita" ei etukäteen ollut. Olin juuri kertonut muutamille läheisille asiasta.
Illalla laitoin iltapalaa ja ykskaks vain rupesin vuotamaan verta tosi paljon, menin pöntölle ja sinne tuli "raskausmateriaali". Kirkasta verta vuoti aika reippaasti noin 20min sen jälkeen, sitten hiipui ja vuotoa tuli noin 2 viikkoa.
Eli kun olin päivällä kertonut asiasta niin seuraavana päivänä jouduin kertomaan päinvastaisen asian.
Ei siihen tarvita viikkoja tai edes päiviä, kaikki voi käydä muutamassa tunnissa.
ja olen näyttänyt siltä, että olisin viimeisilläni vasta, kun olin viimeisilläni. ei se kaksosraskaus näy ulospäin mitenkään.
tosrtaina kertoi odottavansa kaksosia