Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapselle PITÄÄ kertoa totuus joulupukista ennen koulun aloittamista!

Vierailija
11.12.2010 |

Onpahan yksi kiusaamisen syy vähemmän!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun lapsia ole ikinä sen takia kiusattu!mun tyttö usko 10 vuotiaaksi asti joulupukkiin.

Vierailija
2/11 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulupukille. On 10v ja joku kysyi, uskotko joulupukkiin. Lapsi vastasi tottakai. suomenope laittoi sen kirjoittamaan Wikipedian perusteella joulupukista ja on monta kertaa kertonut lapselle, että ppukki on satua. Mun lapsi ei usko opea:-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku älypää kertoi pojalleni 3,5v että joulupukkia ei ole olemassa ja vatäisin kyllä herneen nenään koska minun mielestä lapsuuteen kuuluu joulupukkiin,hammaskeijuun,mörköön ja muihin satu olentoihin uskominen... meni aikaa että sain lapseni uskomaan taas joulupukkiin, mutta nyt jo odottaa joulupukin käyntiä :)

Vierailija
4/11 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina, ettei pukkia ole olemassa, vaan että se on aikuisten ja lasten välistä "leikkiä". Ei pilaa lapselta mitään ja eipähän tarvi valehella lapselle.

En kyllä opeta lapselleni myöskään, että mörköjä on olemassa. Saadaan kaikki nukuttua yömme paremmin siten!

Vierailija
5/11 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina, ettei pukkia ole olemassa, vaan että se on aikuisten ja lasten välistä "leikkiä". Ei pilaa lapselta mitään ja eipähän tarvi valehella lapselle. En kyllä opeta lapselleni myöskään, että mörköjä on olemassa. Saadaan kaikki nukuttua yömme paremmin siten!

Vai että oikein PITÄÄ..??..huhhuijaa. Pukkiin uskominen oli ehdottomasti parasta lapsena joulunaikaan. Onneksi meillä maalla ei tuommoisia tiukkiksia ollut ja saimme rauhassa pukkiin uskoa. Minkäänlaisia traumoja ei ole jäänyt :D.

Vierailija
6/11 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesusta (muutakin siis kuin mahd. historiallisena henkilönä) ja muita satuhahmoja? Allahia? Enkeleitä? Kalia? Buddhaa ja muita kavereita? Elävätkö kuolleet jossakin henkinä? Kummituksia?

Voidaan toki aloittaa tämä saivartelu joulupukista, mutta kuinka pitkälle lapsille saa syöttää pajunköyttä? "Näkis vaan ja kuulis kolinaa...."

Vierailija
7/11 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minulle siis kerrottiin että siellä on naapurin setä siellä naamarin takana, silti jouluna oli mukavaa ja jännitin jopa pukin tuloa. :D

Lapsen mielikuvitus onneksi ylittää aikuisten mielikuvutuksen, niin ei tarvitse valehdella.

Vierailija
8/11 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

silti iso osa näistä "me emme valehtele lapsillemme" -ajattelijoista kuuluu esim. kirkkoon, ja sitä perustellaan uskon asiana. Eikös joulupukkiinkin silti nimenomaan "uskota"? Miksi on väärin uskoa joulupukkiin, mutta ei jumalaan?

Vierailija
9/11 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on väärin uskoa joulupukkiin, mutta ei jumalaan?

Vierailija
10/11 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapselleni en opeta, että jumala on totta tai että joulupukki on totta. Päättäkööt hän sitten isona itse uskooko kumpaankaan.

Vierailija
11/11 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä