Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehiä pahoinpidellään parisuhteissa yhtä paljon kuin naisia.

Vierailija
23.11.2010 |

En huomannut, että olisi vielä käsitelty. Ei yllättänyt yhtään. Luku kuulostaa itse asiassa hyvin pieneltä minun kokemusmaailmani perusteella. Olen täällä ennenkin kertonut, miten äijien saunaillassa jokainen mies viidetä kertoi, että tyttöystävä/vaimo oli käynyt fyysisesti käsiksi tai lyönyt.

http://www.iltalehti.fi/perhe/2010112312750463_pr.shtml

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa mieltä! ja saavat takas mitä antavat!

Vierailija
2/17 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten lyömisistä ei ilmoittele kukaan mihinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pojat seurustelusuhteessa kärsii enemmän henkisestä ja fyysisestä väkivallasta kuin tytöt.

Kun naimisiin mennään miehiin kohdistuva väkivalta hiukan vähenee, mutta kohdistuu puolestaan lapsiin.

Vierailija
4/17 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on kotona kahden pienen lapsen kanssa

kun veljeni tulee kotiin hänen on siivottava ja hoidettava lapsia.

Vaimolla on häntä varten iso lista mitää pitää tehdä ennenkuin saa toiden jälkeen istahtaa

Vierailija
5/17 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaimon ensimmäisestä lyönnistä?

Vierailija
6/17 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

agressiivisuus olisi johtunut korkeasta verenpaineesta (lääkitys oli) tai minusta. Kävi pari kolme kertaa käsiksi, kun kerran irrotin vauhdilla hänet itsestäni niin uhkasi poliisilla. Erosimme, mutta eipä tuo raivopäisyys tai agressiivisuus häipynyt hänestä. Ero oli hyvä ratkaisu, minulle ja lapsille. Onneksi ei ole lapsille agressiivinen, kiroilee kyllä ja huutaa näille.

Helppo syyttää PMS-oireita tai vähätellä, että mies ansaitsi sen väkivallan minkä sai naiselta. Sopiiko sama kaava naisiin: ansaitsi, että mies löi?

Nainen muuttuu siinä vaiheessa uhriksi ja usein väkivallantekijänäkin: kun oli ankee lapsuus niin sitten paloi pinna...tms.

Vierailija
7/17 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin aina olevani erityisen ikävä ihminen, mutten taida olla sittenkään. Ainakaan en ole käynyt mieheeni käsiksi ;-) Eikä kyllä toisinkaan päin.

Vierailija
8/17 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä mies on fyysisesti naista vahvempi ja pystyy puolustamaan itseään helpommin kuin nainen. Ei toki aina, mutta yleensä.

Itse kärsin pitkään viikottaisesta hakkaamisesta, kuristamisesta, päähän potkimisesta ja sekä erittäin väkivaltaisista raiskauksista. Olin aivan rikki sekä henkisesti ja fyysisesti (tarvitsin ihan korjausleikkauksia), mutta erään kerran 1kk ikäinen vauva oli samassa huoneessa ja mies kävi kimppuuni niin minulla napsahti päässä.

Otin sellaisen kevyen, metallisen kenkätelineen ja hakkasin sillä miestä kunnes ei enää noussut maasta. Annoin palaa parinvuoden kärsimykset. Miehelle ei onneksi sattunut sen pahemmin. Sillä hetkellä pelkäsin, että joudun taposta vankilaan ja lapsi jää ilman äitiään. Mies sai aivotärähdyksen ja muutamia isoja haavoja, jotka piti tikata. Mies säikähti niin paljon sitä, että kerrankin nousin häntä vastaan, ettei nostanut syytteitä ja selitti sairaalassa että on kännissä itse toikkaroinut.

Pari päivää tästä heitin miehen pihalle ja pakkasin tavaramme ja muutimme lapsen kanssa ihan eri paikkakunnalle. Ei ole mies perään soitellut tai vaatinut tapaamisoikeuksia. Aikaa tästä jo useita vuosia. Silloin päätin ettei yksikään mies enää ikinä alista minua millään tasolla. Ei fyysisesti tai henkisesti. Selvisin helvetistä ja sain uuden mahdollisuuden antaa lapselleni turvallisen elämän ilman väkivaltaa.

Nyt olen jo vuosia seurustellut "uuden" miehen kanssa, joka rakastaa ja kunnioittaa meitä. Yhden kerran mies on minulle ruvennut huutamaan (joskus pari vuotta sitten), jolloin totesin, että asioista voidaan keskustella, mutta minulle ei enää kukaan ikinä huuda tai puhu halventavaan sävyyn, että tossa on ovi. Sen jälkeen ei ole ääntään korottanut. Toki mekin kinastellaan välillä, mutta toiselle ei huudeta tai puhuta alentavaan sävyyn. Itse olen ottanut opikseni ja vahvistunut ihmisenä etten enää ikinä moista katsele.

Itseäni surettaa kovasti naiset, jotka eivät osaa ottaa ja lähteä. Itse muutin lapsen kanssa toiselle paikkakunnalle, olin rahaton, ei huonekaluja ei mitään. Mutta selvisin siitä! Toki sain pljon apua sosiaalitoimistosta, kirkolta, ystäviltä jne.. Mutta suurinosa oli itsestä kiinni ja päätin, että selviämme. Ja nykyään menee hyvin. Kenenkään eikä etenkään lasten tarvitse elää väkivaltaisessa kodissa.

Vierailija
9/17 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänelle saa olla fyysistä ja henkistä väkivaltaa?

Aika outo perustelu. Mies kun kestää enemmän? Miksi miehen pitäisi kestää tai saada siedätyshoitoa?

"Itseäni surettaa kovasti naiset, jotka eivät osaa ottaa ja lähteä. " Kummasti taas naiset on niitä uhreja.

Itseäni surettaa kovasti miehet, jotka eivät osaa ottaa ja lähteä.

Vierailija
10/17 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä miehiä halveksivaa on sanoa että miehet ne väkivaltasia on.

Aika harvassa on kuitenkin ne joissa mies vaan tulee kotiin ja hakkaa toista vaikka koti olisi siisti, nainen pullantuoksuinen ja rakastava.

Kyllä siinä Auereitten tapauksessakin paistaa läpi se miten molemmat on yksiä piruja, väkivaltasia, haukkuu ja solvaa.

Yleensä lyöminen alkaa kun sanat loppuu. Jos naisella sanottava jatkuu ja mies ei jaksa kuulla enempää niin selvähän se on mitä siinä käy?

Kyllä naiset on kamalia olentoja siinä missä miehetkin.

Minusta uutinen ei yllätä mitenkään.

Vierailija
11/17 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ainakaan kirjoittanut, että miesten lyöminen olisi sen hyväksyttävämpää, totesin vain, että yleensä miehellä on paremmat mahdollisuudet puolustaa itseään. Omalla kohdallani ex-mies oli ainakin ihan psykopaatti. Ihan sama miten hiljaa olit, niin selkään tuli silti. Ja viikonloppuisin olin jo nukkumassa, kun hän tuli baarireissulta kotiin ja kävi silti kiinni, haukkui huoraksi, hakkasi ja raiskasi. Jotkut on vaan sekaisin, ihan ilman mitään ärsykkeitä.

Ja vaikka joku nainen/mies jossain nalkuttaisikin, niin silti kenelläkään ei ole oikeutta käydä toiseen käsiksi. Ei missään tilanteessa vaan jos tuntuu ettei nuppi kestä, niin pitää poistua paikalta. Kaksi edellistä vastaajaa ei selvästikkään ole itse kokenut väkivaltaa, sillä selkeästi puolustelevat miehiä ja on naisen oma vika jos motkottaa miehelle ja saa turpaansa. Kaikki ei todellakaan ole aina niin msutavalkoista.

Vierailija
12/17 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ainakaan kirjoittanut, että miesten lyöminen olisi sen hyväksyttävämpää, totesin vain, että yleensä miehellä on paremmat mahdollisuudet puolustaa itseään. Omalla kohdallani ex-mies oli ainakin ihan psykopaatti. Ihan sama miten hiljaa olit, niin selkään tuli silti. Ja viikonloppuisin olin jo nukkumassa, kun hän tuli baarireissulta kotiin ja kävi silti kiinni, haukkui huoraksi, hakkasi ja raiskasi. Jotkut on vaan sekaisin, ihan ilman mitään ärsykkeitä.

Ja vaikka joku nainen/mies jossain nalkuttaisikin, niin silti kenelläkään ei ole oikeutta käydä toiseen käsiksi. Ei missään tilanteessa vaan jos tuntuu ettei nuppi kestä, niin pitää poistua paikalta. Kaksi edellistä vastaajaa ei selvästikkään ole itse kokenut väkivaltaa, sillä selkeästi puolustelevat miehiä ja on naisen oma vika jos motkottaa miehelle ja saa turpaansa. Kaikki ei todellakaan ole aina niin msutavalkoista.

Mä en kyllä henkilökohtaisesti tee eroa henkisen ja fyysisen väkivallan välille. Haukku tekee haavan ja siinä vaiheessa ei ole myöskään "nainen tajunnut lopettaa" kun toisella ei nuppi kestä. Eiköhän se pidä se naisen lähtä siinä vaiheessa sille kävelylle kun tuntuu että on pakko nalkuttaa vaikka toinen pyytää lopettamaan. Meillä on monesti mennyt niin että kun vaimo ei vaan osaa lopettaa oikeaan aikaan ja sille sitten sanoo inhottavasti takasin kun hermot menee niin hän turvautuu nopeasti väkivaltaan. Meillä ihan surutta uhataan mua erolla ja käsketään muuttamaan pois kotoa jos ei miellytä. Tämä siis esimerkiksi jos hieman kritisoi naisen haluttomuutta tehdä kotitöitä.

Sun kokemukses on mielestäs stereotyyppinen perhe ilta vai miksi edes viljelet noin räikeetä esimerkkiä tässä keskustelussa?

Vierailija
13/17 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä mies on fyysisesti naista vahvempi ja pystyy puolustamaan itseään helpommin kuin nainen. Ei toki aina, mutta yleensä.

Itse kärsin pitkään viikottaisesta hakkaamisesta, kuristamisesta, päähän potkimisesta ja sekä erittäin väkivaltaisista raiskauksista. Olin aivan rikki sekä henkisesti ja fyysisesti (tarvitsin ihan korjausleikkauksia), mutta erään kerran 1kk ikäinen vauva oli samassa huoneessa ja mies kävi kimppuuni niin minulla napsahti päässä.

Otin sellaisen kevyen, metallisen kenkätelineen ja hakkasin sillä miestä kunnes ei enää noussut maasta. Annoin palaa parinvuoden kärsimykset. Miehelle ei onneksi sattunut sen pahemmin. Sillä hetkellä pelkäsin, että joudun taposta vankilaan ja lapsi jää ilman äitiään. Mies sai aivotärähdyksen ja muutamia isoja haavoja, jotka piti tikata. Mies säikähti niin paljon sitä, että kerrankin nousin häntä vastaan, ettei nostanut syytteitä ja selitti sairaalassa että on kännissä itse toikkaroinut.

Pari päivää tästä heitin miehen pihalle ja pakkasin tavaramme ja muutimme lapsen kanssa ihan eri paikkakunnalle. Ei ole mies perään soitellut tai vaatinut tapaamisoikeuksia. Aikaa tästä jo useita vuosia. Silloin päätin ettei yksikään mies enää ikinä alista minua millään tasolla. Ei fyysisesti tai henkisesti. Selvisin helvetistä ja sain uuden mahdollisuuden antaa lapselleni turvallisen elämän ilman väkivaltaa.

Nyt olen jo vuosia seurustellut "uuden" miehen kanssa, joka rakastaa ja kunnioittaa meitä. Yhden kerran mies on minulle ruvennut huutamaan (joskus pari vuotta sitten), jolloin totesin, että asioista voidaan keskustella, mutta minulle ei enää kukaan ikinä huuda tai puhu halventavaan sävyyn, että tossa on ovi. Sen jälkeen ei ole ääntään korottanut. Toki mekin kinastellaan välillä, mutta toiselle ei huudeta tai puhuta alentavaan sävyyn. Itse olen ottanut opikseni ja vahvistunut ihmisenä etten enää ikinä moista katsele.

Itseäni surettaa kovasti naiset, jotka eivät osaa ottaa ja lähteä. Itse muutin lapsen kanssa toiselle paikkakunnalle, olin rahaton, ei huonekaluja ei mitään. Mutta selvisin siitä! Toki sain pljon apua sosiaalitoimistosta, kirkolta, ystäviltä jne.. Mutta suurinosa oli itsestä kiinni ja päätin, että selviämme. Ja nykyään menee hyvin. Kenenkään eikä etenkään lasten tarvitse elää väkivaltaisessa kodissa.

Harvinainen nainen, uskalsit olla vahva ja löytää vahvuuden itsestäsi.

Vierailija
14/17 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkalleen ottaen se on myös esimerkiksi Ranskassa kriminalisoitu.

Vierailija
15/17 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkalleen ottaen se on myös esimerkiksi Ranskassa kriminalisoitu.

Vierailija
16/17 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei MITENKÄÄN kumoa tai mitätöi tutkimuksen tulosta. Sori vaan.

Vierailija
17/17 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehiä pahoinpideltäisiin parisuhteissa yhtä paljon kuin naisia.

Siinä sanottiin että yhtä suurella osuudella miehistä oli kokemuksia väkivallasta parisuhteessa, mutta että naisten kokemasta väkivallasta jäi enemmän vammoja kuin miesten kokemasta.

Tuo väkivaltaa kokeneiden prosenttiosuus ei ottanut kantaa siihen, oliko taustalla yksittäinen läpsäys vai vuosien hakkaaminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan