Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poliisi teki lastensuojeluilmoituksen kun tuli kotikäynnille mun ja miehen riitelyn takia,

Vierailija
11.12.2010 |

mitä seuraa??

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkisesti ja fyysisesti turvallinen kasvuympäristö lapsille.

Vierailija
2/76 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työntekijä ottaa teihin yhteyttä ja keskustelette, mikä lastenne tilanne. Tarvitsevatko tukea tai tarvitsetteko te vanhemmat tukea, jotta perheenne voisi paremmin. Tarkoitus on lapsen parhaaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee kouluun ja tietysti muillekin tarpeellisille tahoille. Viranomaiset pyrkivät tekemään yhteistyötä sekä keskenään että perheen kanssa.

Vierailija
4/76 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene ellei koulu jotenkin erikoisesti juttuun liity. Suosittelen kohtaamaan ihmiset vastuuntuntoisina vanhempina. Jos teillä on keskusteluyhteys terveellä pohjalla, ei pitäisi hätää olla. Niiden tarkoitus on auttaa perhettänne, ei kiusata.

Vierailija
5/76 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoittaa lastensuojeluviranomaisille perheriitatilanteista jos alikäisiä lapsia on paikanpäällä, kouluun tai neuvolaan ei ilmoitus mene. Tilanne tarkastetaan ja avuntarve kartoitetaan.

Vierailija
6/76 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mene neuvolaan tai kouluun.

Vierailija
7/76 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, ettei sossun tarkoitus ole kiusata vaan auttaa, mutta käyttävät kyllä työmuotoja, jotka ovat perheelle hyvin nöyryyttäviä. Esim. tulevat kotiin videoimaan "vuorovaikutustilanteita" ja sitten esittävät niistä arvioita. Epäilen, auttaako tämä ketään, vai onko tulos päinvastainen.

Vierailija
8/76 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on.

Vierailija
9/76 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos riitely johtui siitä eetä olitte päissänne, teille a-klinikka käyntejä ja seurantaa.

Jos vain mies kännissä niin sossut rupeaa painostamaan eroamaan. Jokatapuksessa saatte perhetyöntekijän kotiinne kyyläämään ja juoksuttavat teitä sossussa seurannassa ja keskustelemassa.

Vaikeeta tulee olemaan, vaikka teissä ei olisi mitään vikaa niin sossut kyllä löytää vikaa jostakin.

Kuka muuten soitti jepet paikalle?

Vierailija
10/76 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei meillä ole lastensuojelun kanssa mitään hämminkiä ollut, pikemminkin päinvastoin. Saimme silloiseen tilanteeseemme toivottua tukea, jota en kyllä olisi itse osannut etsiä. Toisin sanoen nyt tuntuu siltä, että niin kauan kun tukea osaa itse hakea, sitä ei saa :( Vain pakon edessä sitten.

Olemme itse halunneet varmuuden vuoksi säilyttää edelleenkin yhteyden lastensuojeluun. Meillä kävi aikoinaan pari henkilöä juttelemassa muutaman kerran, mutta kukaan ei ole tunkeutunut kotiimme, saimme myös mahdollisuuden mennä itse vastaanotolle. Saati että joku olisi videoinut mitään. Ihan hyvä systeemi, en moiti.

Vierailija
11/76 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli aika vähättelevä. Poliisi tuli riitelynny takia teille. Aikamoista tappelua sen on täytynyt olla, että poliisia tarvittiin. Erotkaa!!!

Vierailija
12/76 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että teillä on ollut hyviä kokemuksia sossusta. Älä kuitenkaan sen vuoksi mitätöi sitä, mitä muut ovat joutuneet kestämään. Jos kaikki outoudet tulisivat julkisuuteen, niin Suomi saisi ihan oman lastensuojeluskandaalin, joka toivottavasti herättäisi kansainvälistä huomiota.

Vierailija
13/76 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten vuoksi, jos vanhemmat riitelevät niin että poliisia tarvitaan.

Vierailija
14/76 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten vuoksi, jos vanhemmat riitelevät niin että poliisia tarvitaan.

ei kukaan soita poliisille tavallisesta kovaäänisestä sanaharkasta vaan varmaan on lennelleet tavarat ja ihmiset ja silloin on ihan oikein että joku tulee tarkastamaan tilanteen.

Vierailija
15/76 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiat ovat kunnossa. Jos katsotaan tarpeelliseksi "avata tapaus" eli perhe otetaan seurattavaksi tai tuettavaksi, yksi jakso kestää 3kk. Jos sen jälkeen kaikki on saatu kuntoon, kansio pannaan kiinni ja ketään ei ole syytä "urkkia".

Jos kotona kaikki on päivänvaloa kestävää, ei haittaa edes se, että yhdessäoloa videokuvataan. Minua ainakaan se ei haittaisi yhtään.

Olen elänyt tämän läpi siksi, että otin itse yhteyttä perheessä tapahtuneen nujakoinnin takia. Teini-ikäinen ja isä ottivat yhteen. Kaikki kyseltiin ja katsottiin todella tarkasti, isälle ja teinille tarjottiin mahdollisuutta saada apua ja isä siihen tarttuikin. Teinin tilanne arvioitiin ja katsottiin, että hän on kunnossa ja voi itse päättää haluaako tehdä asiasta poliisijutun. Häntä tuettiin siihen, myös minä osoitin että se on ihan oikea veto, mutta jätti tekemättä.

Kun kaikki oli selvitetty, isä hoidossa ja aikaa kulunut riittävästi, tapaus suljettiin.

Jos ikinä kävisi mitään vastaavaa, menisin ihan varmasti ensimmäisenä itse soittamaan viranomaisille, että ei toimi nyt tämä homma, auttakaa eron tekemisessä.

Ei ne sossut ja poliisit kuulkaa kyylää vain sen kyyläämisen ilosta tavallisia, kunnollisia kansalaisia.

Vierailija
16/76 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossuista ei pääse eroon todellakaan helposti

Näin on.

Eikä pidäkään jos kotona esiintyy niin pelottavaa väkivaltaa (henkistä ja/tai fyysistä) että pitää poliisit tulla paikalle. Lasten parhaaksi on se, että tilanne selvitetään kunnolla.

Vierailija
17/76 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä pidäkään jos kotona esiintyy niin pelottavaa väkivaltaa (henkistä ja/tai fyysistä) että pitää poliisit tulla paikalle. Lasten parhaaksi on se, että tilanne selvitetään kunnolla.

Vierailija
18/76 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu paikkakunnasta. Mielestäni sossua ei pitäisi päästää tutkimaan yhtään mitään, ennen kuin sen toiminta on rehellisesti ja avoimesti selvitetty. ari positiivista kokemusta sossusta ei tarkoita, että siellä olisi kaikki kunnossa. Ja mm. Helsingissä se riippuu alueesta.

Usein sossu "löytää" aina vain uusia vikoja sitten, kun ongelmat on jo poissa päiväjärjestyksestä.

Vierailija
19/76 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia seuraamuksia siitä on? Saako perhe hoitoapua, psykiatrista tukea, keskusteluapua vai mitä? Miten silloin kiusataan??

Vierailija
20/76 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, toivottavasti käytät lastensuojeluviranomaisten mukaantulon nyt perheesi voitoksi, jotain kun on vialla jos poliiseja tarvitaan riitoja selvittelemään. Tilanne ei ole normaali (varmaan sen itsekin tajuat), ja lapset tuollaisista tappeluista yleensä kuitnekin eniten kärsivät, joten nyt kun on mahdollisuus saada apua, käytä se!