Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi yli 40 vuoden ikä aiheuttaa negoja reaktioita palstalla?

Vierailija
11.12.2010 |

Olen mielenkiinnolla seurannut, miten yli 40 vuoden ikä aiheuttaa usein todella voimakkaista negatiivisia reaktioita tällä palstalla.

Ikään kuin se ikä olisi uhka nuorille palstailijoille.. pitää ilkkua tai sanoa, että älä vain hanki lapsia, olet mummo, kohta olet lihava ja pissaat housuihisi.

Itsellä (44 v) lapset jo hankittu muutama vuosi sitten ja ovat vielä pieniä. Hyvin olen jaksanut heidän kanssaan, paremmin, kuin nuorena kompleksisena opiskelijana tod. näk. Ja myös juuri sen oikean miehen kanssa, muutamia seurusteluja ei-lapsiarakkaiden miesten kanssa kokeilleena.

Miksi mummotella ja maalailla kauhukuvia vanhemmuudesta yli nelikymppisenä, sillä kaikkihan me olemme myös vanhempia yli nelikymppisinä vaikka lapset olisi aiemmin tehty ja myös vanhenemme, jos hyin käy eikä kuolla ennen sitä. Miksei siis tueta toisiamma oli ikä tai elämäntilanne mikä tahansa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut, että heitä niin morkattaisiin. Itse olen kiinnittänyt huomiota siihen, että vanhempana äideiksi tulleet aina morkkaavat hyvin nuorena äideiksi tulleita ja puolustelevat omaa tilannettaan kuinka ovat viettäneet hienon, vapaan nuoruuden blaa blaa ja kuinka eivät olisi ikimaailmassa halunneet tulla äideiksi silloin. silloin minua 18-vuotiaana äidiksi tullutta ärsyttää juuri tuo sama asia eli miksei äidit tue toisiaan oli elämäntilanne mikä tahansa.

Vierailija
2/11 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut, että heitä niin morkattaisiin. Itse olen kiinnittänyt huomiota siihen, että vanhempana äideiksi tulleet aina morkkaavat hyvin nuorena äideiksi tulleita ja puolustelevat omaa tilannettaan kuinka ovat viettäneet hienon, vapaan nuoruuden blaa blaa ja kuinka eivät olisi ikimaailmassa halunneet tulla äideiksi silloin. silloin minua 18-vuotiaana äidiksi tullutta ärsyttää juuri tuo sama asia eli miksei äidit tue toisiaan oli elämäntilanne mikä tahansa.

ihan täysin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli nelikymppinen ja saan siitä kuulla lähes säännöllisesti. Jos totean: "Onpa kuumeinen olo, taidan tulla kipeäksi"- "Sulla on mummotauti" tai "Sä kun kuulut noihin vanhoihin ihmisiin, niin sä varmaan ajattelet tästä näin..." En tiedä mitä sanoa, joka kerta ällistyn tämän kolmekymppisen äiti-ihmisen sanoista yhtä paljon. Millä tämän morkkaamisen saa loppumaan eli miten antaa samalla mitalla takaisin, niin että tuo suuri suu lopulta sulkeutuu?

Vierailija
4/11 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitien pitäisi tukea toisiansa iästä huolimatta. Tuntuu et palstalla pitää olla just se 30vee ettei kuule mitään naljailua iästänsä. Muuten olet liian vanha tai "teiniäiti".

Itse olen vasta parikymppinen nuori äiti, täällä minut leimataan teiniksi ja vastuuttomaksi vanhemmaksi. Mua ei oikeesti henk.kohtasesti kiinnosta kenenkään ikä, mun mielestä sillä ei vaan oo väliä. Mun omista kavereista rennoimpia on kyllä 50+ naiset ku ne on jotenki niin ihanan omia itsejänsä ja osaa ottaa elämän jo huumorilla.:)

Vierailija
5/11 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

morkkaavat nuoria äitejä ja tehtailevat jostain syystä avauksia joissa hehkutetaan kuinka hienoa ja ylimaallista on olla yli nelikymppinen. Ihmetyttää miksi sitä pitää vakuutella oikein erikseen.

Vierailija
6/11 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitien pitäisi tukea toisiansa iästä huolimatta. Tuntuu et palstalla pitää olla just se 30vee ettei kuule mitään naljailua iästänsä. Muuten olet liian vanha tai "teiniäiti".

Itse olen vasta parikymppinen nuori äiti, täällä minut leimataan teiniksi ja vastuuttomaksi vanhemmaksi. Mua ei oikeesti henk.kohtasesti kiinnosta kenenkään ikä, mun mielestä sillä ei vaan oo väliä. Mun omista kavereista rennoimpia on kyllä 50+ naiset ku ne on jotenki niin ihanan omia itsejänsä ja osaa ottaa elämän jo huumorilla.:)

harpata suoraan kolmekymppiseksi 10 vuoden yli ja sen jälkeen jämähtää siihen kolmeenkymppiin vähintään seuraavaks 20 vuodeks. :=)

Vierailija
7/11 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

morkkaavat nuoria äitejä ja tehtailevat jostain syystä avauksia joissa hehkutetaan kuinka hienoa ja ylimaallista on olla yli nelikymppinen. Ihmetyttää miksi sitä pitää vakuutella oikein erikseen.

et hei, mä voinkin ihan hyvin vielä vaikka olenkin yli nelikymppinen. Olisko 40 ikävuotta maalailtu naisten eteen semmosena kauhukuvana, että sitten sitä suunnilleen vaappauu haudan partaalla ja kaikki elämä on ohi ja sitten kun niin ei käykään on helpottunut ja ihmeissään , että elämähän jatkuu vielä.

Vierailija
8/11 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäävät että nuoret naiset vievät niiden miehet.

Vierailija
9/11 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sain lapseni, silloin se oli ympäristön (ja palstan mielestä) ok, mutta nykyään kun kerron, että olen 45 ja lapseni on 9 v, niin ihmiset( ja palstalaiset) jotenkin hämmentyvät.

ikärasismia?

Itse en paineita iästäni ota, se on vain vuosia laskettuna syntymäajastani.

Vierailija
10/11 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
11/11 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäävät että nuoret naiset vievät niiden miehet.

Nelikymppisenä nainen on jo niin itsenäinen, että maailma ei kaadu siihen vaikka mies lähtisi nuoremman matkaan. Monet nelikymppiset naiset sitä paitsi eroavat oma-aloitteisesti.