Rintapumppu
Oletko käyttänyt rintapumppua lypsääksesi maitoa?
Kommentit (3)
että se, mitä saa rinnoista irti lypsämällä, ei kerro _yhtään mitään_ siitä, mitä vauva saa irti imemällä! Tiedän monta äitiä, jotka ovat täysimettäneet hienosti kasvavaa lasta saamatta koskaan pumppuun 10ml enempää. Vauva vain heruttaa niin paljon tehokkaammin kuin muovimasiina.
Esikoisen kanssa käytin pumppua useinkin (Ainun sähkökäyttöistä ja Avent Isis -käsikäyttöistä), kun vauvalle tarvittiin maitoa, jos itse kävin harrastuksissa tms. Kuopus taas ei huolinut pulloa ollenkaan, joten lypsäminenkin on jäänyt vähemmälle. Kuopuksen kanssa olen myös herunut pumpulle huonommin, tarvitsen aina vauvan imemään toista rintaa samaan aikaan kuin lypsän toisesta.
maidon nouseminen kesti viikon.
Annoin syöttöjen jälkeen tuttelia ja sitten yksi aamu heräsin kun rinnat oli ilmapallona ja niihin sattui. Mentiin Stockalle jonottaan kauppojen aukeamista, ajateltiin että sieltä ainakin löytyy semmonen kun hätä oli paha!
Sitten maitoa tuli 15 milliä/rinta/syöttö.
Mulla oli ihan paperilla kellonajat milloin tyhjensin, miten paljon maitoa tuli, kummasta rinnasta.
Mutta siitä kyllä huomasi miten rinnat toimii!
Sitten maitoa alkoi jäämään kaappiin 2,5 desiä päivässä ja äidinmaito keskus hakee maitoa jos 5 dl parin päivän välein tulee niin aloin luovuttamaan.
Sitten otin keskuksen automaattipumpun lainaan.
Seuraavasta kahdesta sama mutta en pitänyt kirjaa maidosta. Nousu kesti aina viikon ja soitin äidinmaitokeskukseen että saa hakea maitoa kun alkoi jäämään pullo maitoa jääkaappiin.
Tein niin että otin 2 desin maitopullon ja siihen kippasin sen pienen määrän jäähtyttä maitoa ja pakastin seuraavana aamuna.
Joka kerta on käsipumppua tullut käytettyä.
Mutta tietäkää ihmiset ettei maito tule väkisin repimällä! Huolehtikaa rinnoistanne, älkää olko rinnoille julmia.