Ideoita raskaan olevan joululahjakoriin
Annan ystävälleni joululahjaksi herkkukorin, johon olin ajatellut viinipullo, kahvia, suklaata yms. Nyt sainkin tiedon että on raskaana, joten tuosta karsiutui heti pois viini ja kahvi. Olisiko kenelläkään jotain ideaa millä terveellisellä voisi korvata nuo. Itselle tuli mieleen tyrnimehu tai jokin vihreä tee..olisiko kellään ideaa
Kommentit (10)
Itse mielummin ottaisin kahvin kuin tyrnimehun :) Jätät vaan sen viinin pois. Ja kyllähän raskaana olevalta on kielletty yrttivalmisteet eli laskettaisko vihreä tee niihin..? Ja onhan siinäkin eroja kuinka kirjaimellisesti ystäväsi noudattaa ruokakieltoja..
kannattaa vain varoa ehkä antamasta sitä papaijaa(?), eikös se ole se ehkäisylääke/keskenmenon aiheuttaja..?
ei ainakaan runsas-kofeiinipitoisia juttuja
ei ananasta tai papaijaa (aiheuttaa keskenmenon/ennenaikaisen synnytyksen)
ei mitään raakaa lihaa tai kalaa
ei alkoholia
ei pastoröimattomia juustoja
anna jotain hedelmäteetä,kuivattuja hedelmiä,suklaata ;),tuoreet hedelmät myös kivoja,pähkinöitä jne
Ei mulle ole ainakaan sanottu missään niin, että ananasta ei saisi raskaana syödä. Ja tuskinpa kukaan sitä laatikkokaupalla söisi. Mutta jos jouluna saisi lahjaksi ydhen tai kaksi, niin tuleeko siitä muka keskenmenoriski?!
ei ainakaan runsas-kofeiinipitoisia juttuja ei ananasta tai papaijaa (aiheuttaa keskenmenon/ennenaikaisen synnytyksen) ei mitään raakaa lihaa tai kalaa ei alkoholia ei pastoröimattomia juustoja
yhden raa an ananaksen niin tulee koko keskenmeno tai jos raskaus on pidemmällä niin synnytys käynnistyy.
No ei kai kukaan nyt raakaa ananasta syökään. Ananashan on kypsä, kun sen lehdet alkavat irrota kevyesti nyppäämällä. Raaka-ananashan on kovaa ja pahaa.
yhden raa an ananaksen niin tulee koko keskenmeno tai jos raskaus on pidemmällä niin synnytys käynnistyy.
tai kuoharia. Itse olen kovasti tykännyt tehdä glögiä alkoholittomasta viinistä.
Valitse jotain kotimaista marjamehua. Tyrnimehu on aika monen mielestä pahaa.
Itse ainakin ilahtuisin, jos herkkukorissa olisi esimerkiksi ananas ja jotain muita eksoottissia hedelmiä.