G:Otitko sikalentsurokotteen viime vuonna? Aiotko ottaa nyt?
Kommentit (23)
ottanut, eikä tietenkään oteta nytkään. Ja kaiketi on niin, että jos vuos sitten otti, ei tarvi uusia - edelliselle kysyjälle.
Meillä tuo sairastettiin koko porukalla vuosi sitten, ei ollut iso juttu. Pienimmillä helpoin, isoimmilla vaikein, silti ei normi influenssaa hankalampi. Itse sairastuin viimeisenä ja kärsin pisimpään: sain lopulta keuhkoputkentulehdukseen kuurin. Mulle tyypillistä, parin vuoden välein. Muuten olenkin aina terve:-).
syy oli ylipaino ja nyt olen 35 kg kevyempi
Mä sain sen vasta tämän vuoden puolella. Muut meidän perheessä sai viime vuonna, paitsi silloin 7-vuotias tyttö ei antanut pistää, joten hän on rokottamatta.
Otin viime vuonna, otin tänä vuonna. Kuulun riskiryhmään.
paitsi silloin 7-vuotias tyttö ei antanut pistää, joten hän on rokottamatta.
Päättääkö teillä 7-vuotias tuollaiset asiat? Siis ikävät toimenpiteet?
itselle ja lapselle. molemmilla astma.
eihän muuten 7-vuotias itse voi päättää rokotetaanko, yhteen vastaukseen viitaten.
en aio ottaa
6 henkinen perhe näin. Viime syksynä muut meiltä sen sairasti paitsi minä.
eikä kukaan muukaan meidän perheestä (mies ja lapset 3v, 2v, 1v ja 4kk) ota.
enkä aio ottaa vieläkään. Rokotuspeitto on jo varsin hyvä, ei tämä maa enää possunuhaan pysähdy.
otin, kun Arvo ylppö tms pakotti,
nyt en ota.
se Ylppö, maannut haudassa jo 18 vuotta ja kävi asioikseen pakottamassa?
enkä ota nytkään. Sairastin viime syksynä, oli kausi-influenssaa rankempi mutta ei niin kauhean paha kuitenkaan.
Kuulun riskiryhmään ja seuraava keuhkokuume lääkäreideni mukaan minulle todennäköisesti kuolemaksi.
Työn puolesta. Kun tulis vielä noro-rokotekin markkinoille, ottaisin senkin.
Eikä kukaan muukaan meidän perheestä.
Tänä vuonna otan ainakin lapsille jos sitä yleisesti suositellaan.
tuo rokote alkaa nyt ottamaan joka vuosi, että välttyisi sikainfluenssalta? Ei ilmeisesti riitä että kerran ottaa.
Minuun ei tungeta vähän tutkittuja rokotteita. Perusterveenä uskon selviäväni sikalunssasta sairastamalla...jos en , niin sitten en.
En ole ottanut aikaisemmin, enkä ota.
Mutta pihalla asiasta, siis pitääkö se ottaa uudestaan jos sen on ottanut? :O