Vladimir Putinkin vastustaa pakkoruotsia
"Putin puuttui Suomen koulujen opetusohjelmaan sanoessaan kannattavansa pääministeri Kiviniemen ajatusta, jonka mukaan venäjä voisi korvata ruotsin opiskelun Itä-Suomen kouluissa.
- Se on erittäin oikea aloite. Itse elämä asettaa tällaisen haasteen, Putin totesi.
Hän muistutti, että esimerkiksi Lappeenrannassa lähes kaikki kyltit kaupungilla ovat suomeksi ja venäjäksi. Siksi suomalaiset tarvitsevat venäjän taitoa yhä enemmän.
Putinin mielestä myös Pietarin kouluissa pitäisi opiskella nykyistä enemmän suomea.
Putin muisteli myös ensikosketustaan länsinaapurin kieleen.
- Leningradissa kävi paljon suomalaisia ja heiltä kuulin monesti hyvin karkeita suomen kielen ilmaisuja. Mutta normaaliin kanssakäymiseen tarvitaan kyllä enemmän."
http://www.iltalehti.fi/uutiset/201012100202212_uu.shtml
Aika hassua, että tarvitsemme Venäjältä apua päästäksemme irti RKP:n vallasta!
Kommentit (58)
Ei kai Putin ihan oikeasti voi Suomessa mitään vaatia???
Hän sanoi kannattavansa Kiviniemen ehdotusta! Ei Putin mitään ole vaatimassa.
suomalaiset ainakin vaativat ruotsissa vaikka mitä
Kuten pakkosuomea jokaiseen kouluun? Virkamiehille pakollista suomen kielen koetta? Ikuista hallituspaikkaa suomen kielen asemaa puolustavalle puolueelle? Suomenkielisille omia ruotsinkielisistä eristettyjä kouluja? Kauppatieteelliseen yliopistokoulutukseen suomenkielisille kolminkertainen kiintiö suomenkielisten asukasmäärään nähden?
Ei kai Putin ihan oikeasti voi Suomessa mitään vaatia???
Hän sanoi kannattavansa Kiviniemen ehdotusta! Ei Putin mitään ole vaatimassa.
Minä haluan että hän liittyy kiistaan.
Ehkäpä RKP voisi jopa saada turpaan, suomen pikku herrat jäisi sanattomiksi.
Ei kukaan täällä uskalla sanoa pöö venäjänmaan herroille
"Huom! Putin ei ole vaatimassa pakkovenäjää (kuten RKP vaatii pakkoruotsia)"
Ja kommentoin - eihän Putin voi mitään vaatia ja lisään jotta tyhmätkin pysyvät mukana: mutta RKP voi.
Kuten pakkosuomea jokaiseen kouluun? Virkamiehille pakollista suomen kielen koetta? Ikuista hallituspaikkaa suomen kielen asemaa puolustavalle puolueelle? Suomenkielisille omia ruotsinkielisistä eristettyjä kouluja? Kauppatieteelliseen yliopistokoulutukseen suomenkielisille kolminkertainen kiintiö suomenkielisten asukasmäärään nähden?
Lähetetään RKP puolue ruotsiin
Lähetetään RKP puolue ruotsiin
Niinpä. Nämä vaatimukset ovat ihan OK Suomessa. Mutta jos joku esittäisi vastaavaa Ruotsissa, hänet suljettaisiin johonkin hullujenhuoneelle.
ennen kuin pakkoruotsista päästään. Olkoon sitten niin, jos munattomat politiikot ja toimittajat eivät uskalla tehdä asialle mitään.
on aivan ihana ärsyttää tyhmiä! :-D Sainpa taas muutaman suomenkielisen idiootin laukomaan kaikennäköistä. Arvaisin, että istutte jossain huonosti voivassa kaupungissa isolla velkataakalla ja max 3000 euron nettotuloilla. Putin aivan varmasti tulee johtamaan teidät parempaan maaailmaan. Historiaa että ole osanneet lukea sen verran rivien välistä että ymmärrätte mitä se tarkoittaa. Kannatan ehdottomasti pakollisen ruotsin poistamista! Se tarkoittaisi nimittäin myös, että minun lapseni ei tarvitsisi ikinä lukea suomea!
Ilmeisesti tarvitaan Putin avuksi,
ennen kuin pakkoruotsista päästään. Olkoon sitten niin, jos munattomat politiikot ja toimittajat eivät uskalla tehdä asialle mitään.
Ja nyt se on minun seinällä roikkuva juliste.
Mieheni mielestä se Maria olisi nätimpi, mutta nyt vain on näin
mutta ei niitä tyhjän narisijoita sinne huolita.
Olen tosin kuullut, että suomenruotsalaiset ovat vaatineet Tukholmassa omia radiolähetyksiä suomenruotsilla.
Eli se siitä, että Suomessa opetetaan ja puhutaan ruotsia. On puhuttuna ihan eri kieli, kun eivät itsekään riikinruotsia ymmärrä.
Ei ne tomaatit puhu. Tosin tomaattien ostaja sitten puhuukin.... :-P
Kannatan ehdottomasti pakollisen ruotsin poistamista! Se tarkoittaisi nimittäin myös, että minun lapseni ei tarvitsisi ikinä lukea suomea!
jos olet ruosinkielinen niin ajattele, ei me täällä av-palstalla välitetä siitä mitä sinun muksusi lukee.
Uusi maailmanjärjestys vaan. Ei se mitään. RKP on leikkinyt herraa aivan tarpeeksi kauan täällä suomessa
"Hänen mukaansa kyse on ihmisten arjen ymmärtämisestä."
Juuri näin. Eli jotain kieltä ei pitäisi (pakolla) lukea historian, politiikan, RKP:n tai minkään muunkaan omituisen syyn vuoksi vaan ihan ARJEN TARPEIDEN vuoksi!
Ei Suomessa tarvita ruotsia eikä myöskään suomea "arjen tarpeiden vuoksi".
että emme kykene tekemään suuria tekoja, mutta kykenemme tekemään pieniä tekoja suurella rakkaudella
Nyt on Putin tehnyt meille hienon teon.
VAVISKAA suomen poliitikot. Minä hymyilen loppu illan ja ostan vodkaa
että emme kykene tekemään suuria tekoja, mutta kykenemme tekemään pieniä tekoja suurella rakkaudella
Nyt on Putin tehnyt meille hienon teon.
VAVISKAA suomen poliitikot. Minä hymyilen loppu illan ja ostan vodkaa
Ja YLE teki myös hienon teon järjestämällä pakkoruotsi-illan. Siinä nimenomaan ruotsinkieliset itse nolasivat itse itsensä. "Fennomaani"-puolen ei tarvinnut sanoa juuri mitään, ruotsinkieliset tekivät sen ihan itse.
Ei Suomessa tarvita ruotsia eikä myöskään suomea "arjen tarpeiden vuoksi".
REPS KOPS. Närpiökö siellä vielä on hereillä.
Mutta mitä juntteja ruotsinkieliset ovatkaan! Puheet, pukeutuminen, olemus...kaikki todella matalatasoista.
Wallin juuri tänään haukkui niitä RKP:läisiä, jotka vastustavat pakkoruotsia! Kunnon RKP:läisen kuuluu kannattaa pakkoruotsia, kun Wallin käskee!
[/quote]
Hän ei sentään vielä ole antanut mafian ampua heidät kotiovelleen...