Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vladimir Putinkin vastustaa pakkoruotsia

Vierailija
10.12.2010 |

"Putin puuttui Suomen koulujen opetusohjelmaan sanoessaan kannattavansa pääministeri Kiviniemen ajatusta, jonka mukaan venäjä voisi korvata ruotsin opiskelun Itä-Suomen kouluissa.

- Se on erittäin oikea aloite. Itse elämä asettaa tällaisen haasteen, Putin totesi.

Hän muistutti, että esimerkiksi Lappeenrannassa lähes kaikki kyltit kaupungilla ovat suomeksi ja venäjäksi. Siksi suomalaiset tarvitsevat venäjän taitoa yhä enemmän.

Putinin mielestä myös Pietarin kouluissa pitäisi opiskella nykyistä enemmän suomea.

Putin muisteli myös ensikosketustaan länsinaapurin kieleen.

- Leningradissa kävi paljon suomalaisia ja heiltä kuulin monesti hyvin karkeita suomen kielen ilmaisuja. Mutta normaaliin kanssakäymiseen tarvitaan kyllä enemmän."

http://www.iltalehti.fi/uutiset/201012100202212_uu.shtml

Aika hassua, että tarvitsemme Venäjältä apua päästäksemme irti RKP:n vallasta!

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wallin juuri tänään haukkui niitä RKP:läisiä, jotka vastustavat pakkoruotsia! Kunnon RKP:läisen kuuluu kannattaa pakkoruotsia, kun Wallin käskee!

[/quote]

Hän ei sentään vielä ole antanut mafian ampua heidät kotiovelleen...

Vierailija
22/58 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai Putin ihan oikeasti voi Suomessa mitään vaatia???

Hän sanoi kannattavansa Kiviniemen ehdotusta! Ei Putin mitään ole vaatimassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lehmät lentää.

Vierailija
24/58 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalaiset ainakin vaativat ruotsissa vaikka mitä

Kuten pakkosuomea jokaiseen kouluun? Virkamiehille pakollista suomen kielen koetta? Ikuista hallituspaikkaa suomen kielen asemaa puolustavalle puolueelle? Suomenkielisille omia ruotsinkielisistä eristettyjä kouluja? Kauppatieteelliseen yliopistokoulutukseen suomenkielisille kolminkertainen kiintiö suomenkielisten asukasmäärään nähden?

Vierailija
25/58 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai Putin ihan oikeasti voi Suomessa mitään vaatia???

Hän sanoi kannattavansa Kiviniemen ehdotusta! Ei Putin mitään ole vaatimassa.

Minä haluan että hän liittyy kiistaan.

Ehkäpä RKP voisi jopa saada turpaan, suomen pikku herrat jäisi sanattomiksi.

Ei kukaan täällä uskalla sanoa pöö venäjänmaan herroille

Vierailija
26/58 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Huom! Putin ei ole vaatimassa pakkovenäjää (kuten RKP vaatii pakkoruotsia)"

Ja kommentoin - eihän Putin voi mitään vaatia ja lisään jotta tyhmätkin pysyvät mukana: mutta RKP voi.

Vierailija
27/58 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten pakkosuomea jokaiseen kouluun? Virkamiehille pakollista suomen kielen koetta? Ikuista hallituspaikkaa suomen kielen asemaa puolustavalle puolueelle? Suomenkielisille omia ruotsinkielisistä eristettyjä kouluja? Kauppatieteelliseen yliopistokoulutukseen suomenkielisille kolminkertainen kiintiö suomenkielisten asukasmäärään nähden?

Lähetetään RKP puolue ruotsiin

Vierailija
28/58 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetetään RKP puolue ruotsiin

Niinpä. Nämä vaatimukset ovat ihan OK Suomessa. Mutta jos joku esittäisi vastaavaa Ruotsissa, hänet suljettaisiin johonkin hullujenhuoneelle.

Vierailija
29/58 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kuin pakkoruotsista päästään. Olkoon sitten niin, jos munattomat politiikot ja toimittajat eivät uskalla tehdä asialle mitään.

Vierailija
30/58 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aivan ihana ärsyttää tyhmiä! :-D Sainpa taas muutaman suomenkielisen idiootin laukomaan kaikennäköistä. Arvaisin, että istutte jossain huonosti voivassa kaupungissa isolla velkataakalla ja max 3000 euron nettotuloilla. Putin aivan varmasti tulee johtamaan teidät parempaan maaailmaan. Historiaa että ole osanneet lukea sen verran rivien välistä että ymmärrätte mitä se tarkoittaa. Kannatan ehdottomasti pakollisen ruotsin poistamista! Se tarkoittaisi nimittäin myös, että minun lapseni ei tarvitsisi ikinä lukea suomea!

Vierailija
31/58 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti tarvitaan Putin avuksi,

ennen kuin pakkoruotsista päästään. Olkoon sitten niin, jos munattomat politiikot ja toimittajat eivät uskalla tehdä asialle mitään.

Ja nyt se on minun seinällä roikkuva juliste.

Mieheni mielestä se Maria olisi nätimpi, mutta nyt vain on näin

Vierailija
32/58 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei niitä tyhjän narisijoita sinne huolita.

Olen tosin kuullut, että suomenruotsalaiset ovat vaatineet Tukholmassa omia radiolähetyksiä suomenruotsilla.

Eli se siitä, että Suomessa opetetaan ja puhutaan ruotsia. On puhuttuna ihan eri kieli, kun eivät itsekään riikinruotsia ymmärrä.

Vierailija
33/58 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne tomaatit puhu. Tosin tomaattien ostaja sitten puhuukin.... :-P

Vierailija
34/58 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan ehdottomasti pakollisen ruotsin poistamista! Se tarkoittaisi nimittäin myös, että minun lapseni ei tarvitsisi ikinä lukea suomea!

jos olet ruosinkielinen niin ajattele, ei me täällä av-palstalla välitetä siitä mitä sinun muksusi lukee.

Uusi maailmanjärjestys vaan. Ei se mitään. RKP on leikkinyt herraa aivan tarpeeksi kauan täällä suomessa

Vierailija
35/58 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hänen mukaansa kyse on ihmisten arjen ymmärtämisestä."

Juuri näin. Eli jotain kieltä ei pitäisi (pakolla) lukea historian, politiikan, RKP:n tai minkään muunkaan omituisen syyn vuoksi vaan ihan ARJEN TARPEIDEN vuoksi!

Vierailija
36/58 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomessa tarvita ruotsia eikä myöskään suomea "arjen tarpeiden vuoksi".

Vierailija
37/58 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että emme kykene tekemään suuria tekoja, mutta kykenemme tekemään pieniä tekoja suurella rakkaudella

Nyt on Putin tehnyt meille hienon teon.

VAVISKAA suomen poliitikot. Minä hymyilen loppu illan ja ostan vodkaa

Vierailija
38/58 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että emme kykene tekemään suuria tekoja, mutta kykenemme tekemään pieniä tekoja suurella rakkaudella

Nyt on Putin tehnyt meille hienon teon.

VAVISKAA suomen poliitikot. Minä hymyilen loppu illan ja ostan vodkaa

Ja YLE teki myös hienon teon järjestämällä pakkoruotsi-illan. Siinä nimenomaan ruotsinkieliset itse nolasivat itse itsensä. "Fennomaani"-puolen ei tarvinnut sanoa juuri mitään, ruotsinkieliset tekivät sen ihan itse.

Vierailija
39/58 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomessa tarvita ruotsia eikä myöskään suomea "arjen tarpeiden vuoksi".

REPS KOPS. Närpiökö siellä vielä on hereillä.

Vierailija
40/58 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mitä juntteja ruotsinkieliset ovatkaan! Puheet, pukeutuminen, olemus...kaikki todella matalatasoista.