Ostatetteko lahjaa opelle, joka ei selvästi pidä lapsestanne? Arvio
todela negatiiviseen sävyyn ja alakanttiin? Itse en meinaa laittaa, en myöskään keväällä kun on viimeistä kertaa opena.
Kommentit (7)
Mun opettjatuttu sanoi ihan suoraan, että naama vaikuttaa numerolla. Sanoin, että eihän niin voi tehdä niin se vaan sanoi, että se on valitettava tosiasia. En antaisi moiselle lahjaa, miksi pitäisi.
en jouluna enkä keväällä.
Ja olin muuten ainoa joka uskalsi olla lahjomatta, vaikka yleinen mielipide opettajasta oli negatiivinen.
Jos tuntuu yhtään epävarmalta, niin kysy lapsen mielipidettä asiasta - tykkääkö tämä opettajasta niin paljon, että haluaa muistaa lahjalla?
Itseltäni kysyttiin aikanaan mielipidettä opettajien lahjomisesta, ja muistan olleeni silloin hirmuisen pollea, kun pääsin vaikuttamaan sellaisiin "aikuisten asioihin". Kivoille opettajille oli kivaa ostaa lahja, ja vielä kivempaa oli olla ostamatta mitään niille inhokkiopettajille!
Jos lapsi ei itsekään tykkää opettajasta niin lahjan ostaminen tuntuu muutenkin kaikista varmaan vähän turhalta. Toisaalta voihan olla, että vanhempien fiiliksistä huolimatta lapsi itse tykkää opettajasta ja harmistuu, jos perheeltä ei tulekaan lahjaa?
Silloin jos luokassa on ollut osaava ja ihana opetta + muu opetushenkilöstö niin silloin on muistettu lahjalla tai kukalla.
Tämä kulunut syksy on opetuksen ja koulun ja luokan kantilta mennyt niin alamäkeen ettei tosikaan.
Ei ole ansainnut lahjaa.
Mistä tiedät, että arvio on oikeasti alakanttiin? Mitä jos itse yliarvioit lapsesi?
kokeesta luokan parhaimman 9½ ja viittaa tunnilla ahkerasti (open sanojen mukaan) ja on aina tehnyt läksyt. Todisukseen vain 8. Muitakin esimerkkejä on esim käytöksessä edelline ope arvio paljon paremamaksi, enpä usko että lapsi on muuttunut. ap
Kokemuksia ei ole opettajista mutta päiväkodista kylläkin. Ja joo, lapseni on haastava, mutta silti toivoisin että se silmien pyörittely olisi jäänyt pois ja äänensävy olisi ollut erilainen kuulumisista kerrottaessa.
En antanut lahjaa.