Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies valitsee itseään tyhmemmän vaimon. Pitääkö väite teillä paikkansa ?

Vierailija
10.12.2010 |

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaanko kirjaviisaudesta, sosiaalisesta älykkyydestä, vai mistä? Jos pelkästä äo:sta puhutaan, niin kyllä se meillä olen minä, jolla se on korkeempi. Koulussa menestyin paremmin ja olen korkeamminkoulutettu.

Eiköhän sosiaalisuus ole luonteenpiirre tai kasvatuksen tulos. Vai pitäisikö sanoa, että espanjalaiset ovat sosiaalisesta älykkäitä jne.

Itse kysymykseen. Minä olen viisaampi, ja mies on sanonut, että se nimenomaan mussa viehättää. Olen arkipäivän älykäs, mutta myös korkeasti koulutettu sekä parempi yleistiedoltani. Mutta mies on hiton komee.

Vierailija
22/43 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei minun kirjamieheni pärjäisi jos minä en olisi sanomassa että tänään on kylmä päivä, laita toppatakki :)

Päätit sitten ruveta äidiksi miehellesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen korkeammin koulutettu.

Miehen ala on tosin sellaista, että en millään koulutuksella pystyisi sitä tekemään.

Mies on sosiaalisesti aika juntti, sellainen tyypillinen insinööri, vaikka siis osaa small talkin. Ei kuitenkaan osaa pukeutua tilanteen vaatimalla tavalla eikä ymmärrä tiettyjen tilanteiden vivahteita.

Kyllä mekin täydennetään toisiamme. Minä olen nokkelampi ja nopeammin tajuava, mies taas tajuaa kaikki pitkää pohdintaa vaativat asiat paremmin ja jaksaa keskittyä pohtimaan niitä.

Vierailija
24/43 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta luuleekin.

Vierailija
25/43 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä olen kirjaälykäs, muistini on erinomainen ja tajuan ihmisiä ja tunteita. Lisäksi opin helposti ja muistan oppimani.

Koulutukseltani olen hitusen miestä korkeammalla.

Mies taas on älykäs rahan ja bisnesten suhteen, eli juuri sillä osa-alueella joka minulta puuttuu lähes täysin.

Mieheni on samaa mieltä siitä, että minä olen meillä idea, hän on toteutus.

Vierailija
26/43 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on monipuolisesti lahjakas, eli hyvä lähes kaikessa. Hänellä oli siis paljon valinnanvaraa jos vaimon hankinnan kriteerinä oli vain löytää häntä tyhmempi nainen. Mieheni kylläkin väittää että päin vastoin hän kiinnostui mm. juuri älykkyydestäni (ei sen puutteesta).

Tunnustan kuitenkin että olen miestäni tyhmempi.

Vierailija
27/43 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja usein harmitellutkin sitä, että menin päätä pahkaa rakastumaan omaan "tollooni" enkä malttanut odottaa älykkäämmän hurmaamista :)

Usein nimittäin tuo oma kulta tuntuu aika toopelta... Mut onneksi on sentään joitain asioita, missä mies on parempi/fiksumpi kuin minä, niin kestän tilanteen joten kuten.

Mieheni tuntuu kuitenkin arvostavan ja ihailevan "älykkyyttäni", eikä koe sitä mitenkään uhaksi itselleen. Heitetään usein huumoria tästä meidän asetelmasta kun tulee joku tilanne jossa hän toopeilee.

Vierailija
28/43 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sosiaalinen älykkyys ja ulospäinsuuntautuneisuus ovat aivan eriasioita. Ulospäinsuuntautunut voi olla sosiaalisesti täysin törppä samoin sosiaalisesti älykäs voi olla hiljainen ja sisäänpäinkääntynyt.

Vierailija
29/43 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen valinnut aina itseäni fiksumpia miehiä, sillä kestän tietynlaista "tyhmyyttä" (tai ehkä paremmin sanottuna hitautta ja nokkeluuden puutetta) huonosti. Nykyinen mieheni kertoo valinneensa aina naisensa samalla tavalla eli etsii itseään älykkäämmän tuntuisia.

En tiedä, kuinka fiksuja ollaan, mutta ainakin sovimme toisillemme :D

Vierailija
30/43 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin ainakin meillä. Minä olen kylläkin älykkäämpi sosiaalisesti ja käytännönasioissa, mutta kaikessa muussa miehen älykkyys vie voiton. Kumma kyllä minä olen meidän perheen pomo. Ehkäpä siis sosiaalinen älykkyys onkin tärkeintä.

Terveisin professorin vaimo

Vierailija
31/43 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ensireaktio avaukseen on, että ei pidä meillä paikkaansa. Henkinen ja älyllinen rakenteemme on varsin erilainen, mutta en osaisi sanoa kumpi on älykkäämpi. Tyhmistelemme ja viisastelemme aika tasapuolisesti :-)

Vierailija
32/43 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta täytyy myöntää että olin aika yllättynyt kun mies joskus totesi että olen häntä selvästi älykkäämpi, harva sellaista kuitenkaan suoraan myöntää.

Vierailija
33/43 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnen ihmisiä jotka ovat sosiaalisia, mutta eivät sosiaalisesti älykkäitä. Sosiaalisella älykkyydellä ainakin itse ymmärrän sen miten hyvin henkilö osaa esim. lukea muiden eleitä, toimia muiden kanssa loukkaamatta ketään jne.

Puheet sosiaalisesta älykkyydestä on höpöä

Eiköhän sosiaalisuus ole luonteenpiirre tai kasvatuksen tulos. Vai pitäisikö sanoa, että espanjalaiset ovat sosiaalisesta älykkäitä jne.

Itse kysymykseen. Minä olen viisaampi, ja mies on sanonut, että se nimenomaan mussa viehättää. Olen arkipäivän älykäs, mutta myös korkeasti koulutettu sekä parempi yleistiedoltani. Mutta mies on hiton komee.

Vierailija
34/43 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen valitsee.

Vierailija
35/43 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan en muista koska viimeksi olisin osannut miehen mielestä jotain asiaa hoitaa tai tehdä oikein.

Eli siis ilmeisesti olen tyhmä.

Vierailija
36/43 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen se tiedostavampi, ajattelevampi, viisaampi ja korkeammin koulutetumpi, sekä ne matemaattisetkin taidot paremmat. Mutta miehellä on ne lihakset ja käytännön taidot (tosin saatan ensin selvittää asioita ja neuvoakin tarvittaessa, mutta hän toteuttaa):)

Itsestäni tiedän että en todellakaan etsi itseäni viisaampia miehiä, sillä silloin tuntisin itseni tyhmäksi. Rakastan enemmänkin sitä simppeliä duunaritasoa, jolla lihaksia ja joista tietää mitä saa.

Vierailija
37/43 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta muuten sanoisin että pitää paikkansa. Mies on erittäin sivistynyt, fiksu ja hyvin kouluttautunut. Mä taas oon kaikkea muuta.

Vierailija
38/43 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen valitsee.

Toi toimii viellä alle 30 v ja joka päivä siitä eteenpäin homma siirtyy enemmän sen suuntaan, että mies valitsee ja lopulta 50 vuotiaana sukupuolet on tasoissa. Niillä naisilla, jotka näyttää tuolta Halensin tyypiltä, niin ehkä niillä nainen valitsee suht pitkään, mutta kyllä se rupsahtaa sekin.

Vierailija
39/43 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen se tiedostavampi, ajattelevampi, viisaampi ja korkeammin koulutetumpi, sekä ne matemaattisetkin taidot paremmat. Mutta miehellä on ne lihakset ja käytännön taidot (tosin saatan ensin selvittää asioita ja neuvoakin tarvittaessa, mutta hän toteuttaa):) Itsestäni tiedän että en todellakaan etsi itseäni viisaampia miehiä, sillä silloin tuntisin itseni tyhmäksi. Rakastan enemmänkin sitä simppeliä duunaritasoa, jolla lihaksia ja joista tietää mitä saa.

Miehen jokunen kaveri (erityisesti töistä) on minusta joskus käytökseltään hieman noloja. Hitusen erilaisten asioiden ja keskustelujen piirissä liikutaan minun kaveripiirissäni kuin miehen. Varmasti taas mies ei aina jaksaisi minun joitakin kavereitani ja tuntee enemmän yhteenkuuluvuutta niiden ei niin fiksujen kanssa. No enimmäkseen kuitenkin on yhteisiä kavereita, jotka löytyneet ihan muuta kautta.

Vierailija
40/43 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilla mies on huomattavasti mua kaytannollisempi ja arjen asioissa han on paljon minua alykkaampi, siis minun mielestani myos. Mina olen puolestani loogisempi ja muistan paremmin yksityiskohtia kuin mies. Koulussa mina olen kautta linjan toisaalta parjannyt paremmin kuin han, vaikka loppututkinto onkin meilla sama. Tyoelamassa olen myos parjannyt hanta paremmin ja palkkani on 1,5 kertaa miehen palkka. ;-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi