Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oksettavia kokemuksia kyläreissuilla

Vierailija
10.12.2010 |

-hammasharjat keittiössä ruokailuvälineitten kuivaustelineessä

-perheen äiti pyyhki pojan nenäverenvuotoa, ei pessyt käsiään ja viipaloi vaniljajäätelöä kulhoon. Jäätelössä oli veriset sormenjäljet

-nuo eri perheissä nähtyä

Kommentit (319)

Vierailija
21/319 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko lihakeittoa? Oliko kissat kuitenkin tallella?

Repesin.

Vierailija
22/319 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyläillyt pikkuserkku tuli kanssamme saunaan, olin itse noin 10v, tämä kaukainen sukulainen teini-iässä. Hän laittoi verisen terveyssiteen pukuhuoneen pöydälle ja saunan jälkeen takaisin pikkareihin :o

Muistaisin kyllä ko. henkilön olleen hieman poikkeava, oisko ollut jotain kehityshäiriöitä tms.

Mitähän kaikkia pöpöjä siihen vereen oli ehtinyt pesiytyä siihen mennessä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/319 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kerro minulle millaisia ystäväsi ovat, niin minä kerron sinulle millainen sinä olet"

Vierailija
24/319 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli halusin vielä puolustautua, kun ohkasen tiskirätin käyttöä ja varsinkin kertakäyttöisiä rättejä arvosteltiin epäekologisiksi sekä myös sitä, että siivousliinat pestään siivouspäivän päätteeksi koneessa.

Omasta mielestäni meillä eletään hyvin ekologisesti: molemmilla vauvoilla on käytössään kestovaipat. Emme osta kaupasta muovipusseja, vaan käytämme koreja ja kangaskasseja. Ostan paljon kirpparilta mm. kaikki äitiysvaatteeni ja imetysvaatteeni on käytettynä ostettuja lukuunottamatta sukkia ja alusvaatteita. Suurin osa lasten leluista on myös käytettynä ostettuja (keräämme lelusarjoja, kuten duplo ja brio-junarata, legot ja näitä kaikkia silmäilen aina kirpparilta. Ollaan myös löydetty hyviä kehittäviä leluja vauvoille kirppikseltä).

Kierrätämme myös kaikki jätteet kotona ja kauppareissulla nakataan kierrätyspisteeseen.

Sallin itselleni tuon paheen, että tiskirättirulla keittiössä on kertakäyttöinen. En pode omantunnontuskia siitä. Hyvällä mielellä myös pesen kaikki siivousrätit, sillä en voi sietää likaisia siivousvälineitä. En kertakaikkiaan. En kuitenkaan ole mitenkään ylihygieeninen: en kai muuten uskaltaisi ostaa kirppariltakaan mitään. Ja vaikka keittiönpöydällä on käsidesipurkki jolla käydään läpi lasten ja omat kädet ennen ruokailua, niin en saa hepulia, jos kaupungilla syödään munkkikahvit "likaisilla" käsillä.

Vierailija
25/319 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös tuo jo ekalla sivulla todettu että home voi muodostaa toksiineja tai olla muodostamatta. Eli homeenkuorija ei välttämättä ole syönyt mitään myrkyllistä, tai sitten on. Se on jokaisen oma asia syökö tällaisia elintarvikkeita tai ei, mutta ei niitä pidä muille tarjota.

Vierailija
26/319 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä mä olen joskus nuollut lapseni naaman puhtaaksi. En tosi muiden nähden, toivottavasti. Pienellä oli poski ihan täynnä jotain kuivettuneita ruuantähteitä eikä mulla ollut vettä tai rättiä.

Tuo alla mainittu hysteerinen kohtaus kutsuvieraan kakallakäynnistä on ihan kamala, se olisi sen suuruusluokan nolaus että mä en varmaan koskaan enää uskaltaisi nähdä sitä kyläperhettä.

aikamoisia valheita osa näistä jutuista - tyyliin nuo " äiti nuoli lapsen naaman puhtaaksi" jne. olen aina ihmetellyt huonosti valehtelevia ihmisiä; miksi valehdella, jos ei osaa. valheista ei saa ikinä jäädä kiinni. mä en käy tosi ällöttävissä kodeissa ollenkaan ja siksi mun kyläreissukamaluudet onkin luokkaa " siellä oli likaiset lattiat" tai "vessassa haisi hiukan pissalle". Mutta tollasia ei siis tietenkään lasketa; ennemminkin pidän järkyttävänä, kun eräässä perheessä äiti sai hysteerisen kohtauksen siitä, että joku kävi niiden kylppärin vessasssa, jossa oli pyykkiä kuivumassa, kakalla. Se mutsi meni siis ihan hysteeriseks ja kiljui, että "nyt kaikki pyykit saastui".

Vierailija
27/319 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös tuo jo ekalla sivulla todettu että home voi muodostaa toksiineja tai olla muodostamatta. Eli homeenkuorija ei välttämättä ole syönyt mitään myrkyllistä, tai sitten on. Se on jokaisen oma asia syökö tällaisia elintarvikkeita tai ei, mutta ei niitä pidä muille tarjota.

Vierailija
28/319 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en käy tosi ällöttävissä kodeissa ollenkaan ja siksi mun kyläreissukamaluudet onkin luokkaa " siellä oli likaiset lattiat" tai "vessassa haisi hiukan pissalle".

pissalle haisevan vessan...valitettavasti. Edelliset asukkaan ovat pesseet pönttöä ilmeisesti kloriitilla tai vastaavalla, joka on syövyttänyt lasitteen posliinin pinnasta. Sehän tarkoittaa sitä, että pinta on nyt huokoinen ja imee kaiken. Eli vessanpönttö haisee jatkuvasti pissalle, tein mitä tahansa! Pestään huolella ja usein, ja käytössä on myös teräksinen kestoraikastin, ei apua. Niitä myrkkyraikastimia en suostu ostamaan, eivät ole hyväksi ihmiselle eivätkä luonnolle.

Oikeastaan haju vaan yltyy pestessä, en tiedä sitten skrabaako wc-harja sitä jotenkin esiin...tyyliin raaputa ja haista yöks.

Ikävä juttu tuo haju, mutta minkäs teet? Pönttö vaihdetaan putkirempan yhteydessä noin vuoden päästä, ei sitä kannata alkaa nyt vaihtamaan.

Jos jollain on vinkkejä niin kelpaavat kyllä!

Vierailija
29/319 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä töissä pomon emäntä laittaa aina ruuan koko työväelle. Ihmettelin jonkin aikaa, miksi mulla on aina työpäivän jälkeen paha olo ja mahaa vääntää harva se päivä.

Eräänä päivänä sitten tein paperihommia siinä heidän keittiönpöydän ääressä kun toimisto oli varattu. Sivusilmällä seurasin rouvan ruuanlaittoa. Ensin siinä leikkeli broileria suikaleiksi leikkuulaudalla ( =se keittiökalusteissa kiinteänä oleva leikkuutaso). Kippasi kanat kasariin, pyyhkäisi leikkuulaudan "ruskettuneella" chifonetilla ja ryhtyi vääntämään porkkanaraastetta sen saman leikkuulaudan päällä.

En tämän nähtyäni ole voinut kyseisessä paikassa syödä tai juoda yhtään mitään, en edes kahvia. Eipä ole mahaa vääntänyt enää, muut työntekijät kyllä ravaavat paskalla harva sen hetki.

Vierailija
30/319 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Margariinirasia oli jäänyt pöydälle ilman kantta ja yksi kissa nuoli antaumuksella sitä margariinia. Perheen isä muitta mutkitta laittoi rasian takaisin jääkaappiin ja tarjosi sitä samaa margariinia lapsille kun syötiin iltapalaa. Minullakin on koira ja en ole mielestäni pikkutarkka mutta tuo oli vähän liikaa.

ja syödään kyllä sitä Oivariinia kissan jälkeenkin.

Vierailija
31/319 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

wc-pyttyyn ennen sen vaipan roskiin heittämistä??

Joku tuolla kommentoi vaan käärivänsä ne vaipan sisään ja laittavansa keittiön roskikseen. HYI

Vierailija
32/319 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen kanssa aamulypsettyä maitoa. Maistui kaamealta.

nykyihmisille kelpaa vain purkkimaito. ;-D

Vierailija
33/319 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole samaa hometta kuin mitä kodin jääkaapissa juustoon voi iskostua :O. Se on ihan oma homelajikkeensa, joka ei ole myrkyllinen. Mut kyllä meilläkin on aina oltu niin "rikkaita", että ei ole homeisia ruokia tarvinnut syödä. Varmaan joku sota-ajan perinne tuo, että poistetaan homeet ja syödään loput ruuasta tyytyväisinä.

On meilläkin monesti paskaista, esim. moskaa roskiskaapissa ja mikro pyyhkimättä ihan ajanpuutteenkin vuoksi, mutta onneksi joillain on näemmä vieläkin huonommin hygienia-asiat.

Vierailija
34/319 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä töissä pomon emäntä laittaa aina ruuan koko työväelle. Ihmettelin jonkin aikaa, miksi mulla on aina työpäivän jälkeen paha olo ja mahaa vääntää harva se päivä.

Eräänä päivänä sitten tein paperihommia siinä heidän keittiönpöydän ääressä kun toimisto oli varattu. Sivusilmällä seurasin rouvan ruuanlaittoa. Ensin siinä leikkeli broileria suikaleiksi leikkuulaudalla ( =se keittiökalusteissa kiinteänä oleva leikkuutaso). Kippasi kanat kasariin, pyyhkäisi leikkuulaudan "ruskettuneella" chifonetilla ja ryhtyi vääntämään porkkanaraastetta sen saman leikkuulaudan päällä.

En tämän nähtyäni ole voinut kyseisessä paikassa syödä tai juoda yhtään mitään, en edes kahvia. Eipä ole mahaa vääntänyt enää, muut työntekijät kyllä ravaavat paskalla harva sen hetki.

Yllättävän useilla tuntuu olevan täysin keittiöhygienia hukassa. Raakaa lihaa ei pidetä minään ja samat harjat ja rätit pyörii vuosikaudet. Yök.

Vierailija
35/319 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tjoo, mut edelleenkin on kiinni elintarvikkeesta onko siitä homeesta mitään haittaa.

Vielä kerran: se on kiinni myös siitä homeesta. Kaikki kun eivät muodosta toksiineja. Ainoat varmasti turvalliset ovat varsinaiset homejuustot (niin kauan kuin juuston home on juustossa se on turvallista, muissa ruuissa ei).

Homeen tunnistaminen tuottaako se toksiineja vai ei onnistuu varmuudella vain ja ainoastaan laboratoriossa (viljely+mikroskooppi), muuten ei voi olla varma.

Komps siis sille, jonka tekstiä lainaamani lainasi.

Vierailija
36/319 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole samaa hometta kuin mitä kodin jääkaapissa juustoon voi iskostua :O. Se on ihan oma homelajikkeensa, joka ei ole myrkyllinen. Mut kyllä meilläkin on aina oltu niin "rikkaita", että ei ole homeisia ruokia tarvinnut syödä. Varmaan joku sota-ajan perinne tuo, että poistetaan homeet ja syödään loput ruuasta tyytyväisinä.

On meilläkin monesti paskaista, esim. moskaa roskiskaapissa ja mikro pyyhkimättä ihan ajanpuutteenkin vuoksi, mutta onneksi joillain on näemmä vieläkin huonommin hygienia-asiat.

Se homejuustojen home on vaarallista, jos se pääsee kasvamaan muualla kuin ko juustossa.

Olin meinaan tehdä elintarvikehygienian kurssilla sen virheen että olisin vastannut harjoitustentissä että se ei ole myrkyllistä väärässä ruuassa, se olisi tiennyt automaattista uusintatenttiin passitusta. Siksi tämä fakta on jäänyt hyvin mieleen.

Vierailija
37/319 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä ei käytetä talouspaperia vaan keittiössä on käytössä samaa keltaisita vessapaperia kuin vessassakin. En vaan pysty käyttämään vessapaperia suun pyyhkimiseen. Taidan olla nipo?

Vierailija
38/319 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän useilla tuntuu olevan täysin keittiöhygienia hukassa. Raakaa lihaa ei pidetä minään ja samat harjat ja rätit pyörii vuosikaudet. Yök.

Että vaikka kuinka huolellisesti lihat kypsennetään, niin aina silti joku saa jonkin pöpön, kun raakaa lihaa ja ei-kypsennettäviä tai jo kypsennettyjä tuotteita käsitellään samoilla välineillä.

Sama juttu oli kun (tuli siinä ylen ohjelmasarjassa jossa jahdattiin tapauksittain taudinaiheuttajia) lihakauppiaan (arvostettu yhteisössään) tuotteista levisi E. colin tappavaa kantaa kylässä (jossain päin Brittejä). Useampi kuoli, lähde jäljitettiin, liike suljettiin kunnes opit olivat (toivottavasti) menneet perille.

Vierailija
39/319 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä ei käytetä talouspaperia vaan keittiössä on käytössä samaa keltaisita vessapaperia kuin vessassakin. En vaan pysty käyttämään vessapaperia suun pyyhkimiseen. Taidan olla nipo?

Eli jos olet nipo, niin olen minäkin :)

Vierailija
40/319 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus oksetti kun eräs toi omiin läksiäisiinsä itse tekemänsä vadelmakakun, jonka päällinen kihisi vattumatoja. Ne oli kaikki nousseet siihen pinnalle hengittämään. YÖK!!

Ja eihän toi mehu toki pahaksi niistä madoista mennyt, mutta en olisi minäkään juonut. Hyi!

pikkutytöille mehua niistä. Mätti ne katsomatta kattilaan ja olivat siis ihan metsästä niitä matosia vadelmia. Valkoisia matoja alkoi kellua kiehuvan keittoveden pinnalla. Hän sitten siivilöi ne siitä päältä pois ja vielä näytti meille ylpeänä, kuinka madot lähtee. En muista, mahdoinko juosta ovesta karkuun, vai joinko mehulasillisen järkyttyneenä.