Aitini mielesta vien lapsen turhaan laakariin, 9kk kuumetta jo 4.paiva
Onko teidan mielesta liioiteltua? Kuume laskee kylla kuumelaakkeilla mutta on nyt saanut niita tiistaista asti joten haluan kayda tarkistuttamassa lapsen. Aamuisin kuumetta on noin 38C ja sitten se laskee laakkeilla, iltaa kohti taas nousee.
Lapsi syo normaalia vahemman, ja oksentaa herkasti ruoan. Ei pysty imemaan kunnolla tukkoisen nenankaan vuoksi.
Nainkohan laakarikin sitten antaa torut kun vien lapsen kohta sinne...
Kommentit (12)
Jos kuitenkin jotain nesteitä menee, eikä hengitys ole vaikeaa, etkä epäile korva tulehdusta. Ammattitaitoinen lääkäri kyllä osaa olla asiallinen joka tapauksessa.
suostuu syömään ja juomaan. Kuume ei ole korkea, pikemmminkin matala. Jos et epäile korvatulehdusta, ei ole mitään syytä mennä lääkäriin.
No mä taas kyllä menisin. Mulla on aika matala lääkäriinmenokynnys, eikä tosiaan koskaan en ole saanut kuulla, että turhaan olisin mennyt.
Onhan sulla hoitokeinot siihen tukkoisuuteen? Ilmankostutin, nenätipat jne.
Kun kuume nousee heti lääkkeen vaikutuksen loputtua, niin tulee mieleen, että pitäisi olla myös vähän tujummat lääkkeet esim. pronaxen.
Eihän tuo tauti kuolemaksi ole varmaankaan, mutta parempihan olisi jos sen saisi mitä pikimmiten pois.
Sulla on vielä niin pieni lapsikin kyseessä.
No mä taas kyllä menisin. Mulla on aika matala lääkäriinmenokynnys, eikä tosiaan koskaan en ole saanut kuulla, että turhaan olisin mennyt.
Ei kai lääkäri siitä mitään sanokaan, mutta kyllä ottaa henkilökuntaa päähän ne uusavuttomat äidit jotka tuo lastaan lääkäriin millon mistäkin ihan urposta syystä. Terveisiä vaan kahvitauoilta, teistä puhutaan siellä.
Ei kai lääkäri siitä mitään sanokaan, mutta kyllä ottaa henkilökuntaa päähän ne uusavuttomat äidit jotka tuo lastaan lääkäriin millon mistäkin ihan urposta syystä. Terveisiä vaan kahvitauoilta, teistä puhutaan siellä.
lääkärikäyntiä. He ovat siellä sitä varten, että tarkistavat sairaan lapsen tilanteen jos vanhempia huolettaa. Teillä taitaa olla siellä töissä aika ammattitaidottomia ihmisiä. Vois jopa sanoa että uusavuttomia, kun ei tiedetä miksi ollaan töissä.
mä taas olen USEAMMALLE (siis varmastikin pitkälti toistakymmentä) lääkärille sanonnut, että olen varmastikin liian herkästi lapsen kanssa liikkeellä ja JOKAINEN lääkäri (yksityisellä ja julkisella, päivystyksessä ja terkkarissa) on nauranut, että äiti kyllä tuntee lapsensa parhaiten ja kun äidille tulee se tunne niin aina on paikoillaan tarkistaa lapsi. muutaman kerran on ollut "turha" käynti ja lääkäri onkin sanonut, että nyt ei tarvi miettiä hetkeen onko kumminkin jotain mutta useimmin on jotain hoitoa vaativaa löytynyt.
ja muuten JOKAINEN noista lääkäreistä on sanonut jälkikäteenkin ettei käynti ollut alkuunkaan aiheeton vaikka olisivatkin todenneet lapsen olevan kunnossa flunssaa lukuun ottamatta.
lääkäri (julkisella sektorilla) sanonut, että kun pieni lapsi tai vauva on kyseessä, niin parempi käyttää vaikka turhaan lääkärissä kuin odottaa liian kauan kotona.
Kaytiin laakarissa. Virusinfektio kuulemma, ei sen kummempaa, muttei kylla edes korvia tarkistettu...
saat siitä sitäpaitsi itselles mielen rauhan kun tarkistaa että kaikki kunnossa...
kyllä minäkin vien aina välittömästi...
nyttenkin oli kuumetta ollu 2 pv ja vein lekuriin niiin kattovat tulehus arvot jne. ja niinhän se oli et sairaala reissu tuli...
Meillä sama. Kohta lääkärille. Mullakin 9kk lapsi ja kuumetta ollut vähän jo 7 päivän ajan.