Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Emme saa yöpyä jouluna anoppilassa, muut saa. Kannattaako edes mennä?

Vierailija
10.12.2010 |

Meidän piti mennä anoppilaan jouluksi, mutta nyt emme kuulemma mahdu sinne yöksi. Matkaa meiltä heille on 150 km. En haluaisi aattona ajaa tuota edestakaisin pienen lapsen kanssa - ja joulupäivänä uusiksi.

Anoppi soitti eilen miehelle ja ilmoitti, että koska myös miehen sisko perheineen ja miehen veli naisystävineen tulevat heille yöksi jouluna, niin me emme sitten mahdu yöksi.

Soitin takaisin ja sanoin, että voimme tuoda omat patjat ja petivaatteet, kai nyt jostain lattialta tilaa löytyy. Vastaukseski tuli vain, että ei se nyt oikein käy.

Anoppi ja appi asuvat n. 120 neliöisessä kerrostaloasunnossa. Luulisi sieltä lattiatilaa löytyvän.

En ymmärrä, miksi juuri me ei saataisi olla heillä yötä. Enkä haluaisi jouluna mennä jonnekin hotelliin. Ilmoitin miehelle, että jos me ei olla tervetulleita, niin en lähde. Menen lapsen kanssa siskoni luo jouluksi, jonne vanhempanikin menevät joulunviettoon.

Nyt tästä on sota päällä. Miehen mielestä nyt on vuorostaan vietettävä joulua heidän perheen kesken. Vaikka ilmiselvästi meitä ei sinne niin kamalasti haluta!

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tässä riitoja tms. takana? Oletteko jutelleet miehen sisarustan kanssa asiasta? On kyllä tosi outoa. En menisi ollenkaan. Eikö miehesi tajua, että on hänen vanhemmiltaan törkeää jättää teidät yökyläilypiirin ulkopuolelle? Ärsyttävä ja outo mieskin!

Vierailija
2/85 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei se ihan oikeasti ole kovin paljoa. Ei meille ainakaan majoittaisi kolmea perhettä.

Mutta jokainen tavallaan. Itse olisin tyytyväinen jos voisin olla yön hotellissa rauhassa ja käydä kylässä päivisin sukulaisissa. Saisi nukkua rauhassa ja viettää iltaa rauhassa.

Tuntuu, että taidat vain ihan periaatteesta haastaa riitaa, että saat tahtosi periksi ja pääset vanhempiesi luokse jouluksi. Kannattaisiko katkaista napanuora joskus omaan äitiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei esim. miehen veli naisystävineen?

En ymmärtääkseni ole missään riidoissa kenenkään kanssa. Tuskinpa auttaa miehen sisaruksille alkaa soitella, eihän he tästä päätä.

Erityisesti ärsyttää tuo, että pitäisi sitten kuitenkin erikseen vielä joulupäiväksikin ajaa heidän luo.

Minusta aika nuivaa ja steriiliä olla jouluna yötä jossain hotellissa. Sitten ainakin mies saa maksaa sen kalleimman sviitin, joka kaupungista löytyy.

Vierailija
4/85 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehen veli NAISYSTÄVINEEN mahtuu yöksi, mutta ap ja mies ei pienen lapsensa kanssa, niin jossain mättää pahasti.

Itse kyllä haluan aina tulla yöksi kotiin, mutta tosiaan jos muut ovat tervetulleita, niin huh!

Ei kai kukaan kutienkaan kuvittele, että ajaisitte joulupäivänä takaisin? Kuulostaa vähän oudolta.

Mitä jos järkkäisitte oman joulun omaan kotiinne, tekisitte kompromissin? Tai mies menisi vanhemmilleen ja sinä siskollesi?

Tai jos mies sanoisi vanhemmilleen, että ok, te ette sitten tule lainkaan. Siinä näkisi, oletteko tervetulleita?

Vierailija
5/85 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olet niin hankala, ettei anoppi tosiaan halua sinua olohuoneensa lattialle nukkumaan. Voi olla myös miehen sisarusten toive.

Jos mies menisi vanhemmilleen ja sinä sisaresi luo.

Itse kyllä nukkuisin mieluummin hotellissa kuin olkkarin lattialla. Mutta olen sen verran paljon matkustanut, että olen tottunut hotelliöihin ja rauhalliseen aamupalaan hotellissa.

Mutta kuten sanoin, jokainen tavallaan. Itse valitsisin hotellin, vaikka saisimme makuuhuoneen vanhemmiltani tai anoppilasta.

Miksei esim. miehen veli naisystävineen?

En ymmärtääkseni ole missään riidoissa kenenkään kanssa. Tuskinpa auttaa miehen sisaruksille alkaa soitella, eihän he tästä päätä.

Erityisesti ärsyttää tuo, että pitäisi sitten kuitenkin erikseen vielä joulupäiväksikin ajaa heidän luo.

Minusta aika nuivaa ja steriiliä olla jouluna yötä jossain hotellissa. Sitten ainakin mies saa maksaa sen kalleimman sviitin, joka kaupungista löytyy.

Vierailija
6/85 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos veli naisystävineen ei voi joustaa pikkulapsiperhettä niin olkoon.

Täähän on ihan simppeliä eikä mitään "sinulla taitaa olla jotain hampaankolossa anoppiasi vastaan" -juttua! 300 km:n ajo päivässä pienen lapsen kanssa kyläilyineen ei todellakaan ole herkkua.

Ap: järjestätte ihanan omannäköisen joulun omassa kodissanne oman perheenne kesken. Tulee olemaan mukavampaa :-)

Vierailija
7/85 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja me kaikki kolme perhettä mahdumme sinne kyllä. Ahdastahan se on jne. Että en usko että ei oikeasti johonkin mahtuisi!

Mä en ainakaan ajaisi kahtena päivänä, aattona kävisin ja se siitä.

Vierailija
8/85 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajaa yhtenä päivänä edestakaisin, mutta ei todellakaan kahtena peräkkäisenä päivänä.

Itse en halua kauheasti näillä keleillä edes pimeällä ajaa, saatika sitten pienen lapsen kanssa. Toinen päivä omassa kotona tai sinun siskollasi, jos välimatka ei sinne suuntaan ole pitkä.

Vierailija
9/85 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olet niin hankala, ettei anoppi tosiaan halua sinua olohuoneensa lattialle nukkumaan. Voi olla myös miehen sisarusten toive.

Vierailija
10/85 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinne pitäisi ajaa uudestaa joulupäivänä? Kerran voisi vielä ajaa edestakaisin, mutta ei kahtena päivänä.

Te olette aikuisia ihmisiä ja voitte hyvin päättää, että olette joulun oman perheen kesken kotona. ITse en lähtisi jouluna hotelliin enkä ajelemaan yötä myöten satoja kilometrejä, siinä ei tule kyllä joulun rauhaa ja tunnelmaa koettua.

Jos ette mahdu sinne, miksi ette voi kyläillä siellä joku toinen päivä?

Vierailija
11/85 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kun on tullut sen verran matkustettua, että nuo hotellit jo tympii. Jos on matkustanut vähän, viihtyy hotelleissa ja nauttii niistä ja niiden aamupalasta jotenkin "erikoisena".

Jos on matkustanut paljon, kuten minä, niin sitten on jo nähnyt kylliksi niitä steriilejä hotellihuoneita ja bulkkiaamiaisia. Ei ne ainakaan mitään joulutunnelmaa herätä.

Miehen vanhempien kotikaupungissa ei ole edes mitään kivaa pientä ja persoonallista butiikkihotellia tmv.

Ehkä olen sitten hankala ihminen... Mutta esim. oman mummoni kaksioon mahtui aina kevyesti kolmekin perhettä nukkumaan lapsineen. Karjalainen vieraanvaraisuus takasi sen, että ketään ei olisi edes päästetty hotelliin yöksi.

Yritin miehelle ehdottaa, että mennään vain aattona. Tai ollaan kotona joulu. Täi hän menee vanhemmilleen ja minä siskolleni. Mutta kun ei.

Vierailija
12/85 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän tapauksessa suurituloisimmat voisivat mennä hotelliin. Ihmettelen nuortaparia, joka haluaa mieluummin mamman luokse, kuin hotelliin... En todellakaan ajaisi kahta kertaa edestakaisin!

Kyllä kummalta tuntuu, että toiset saa olla, mutta te ette. Et ylireagoi mun mielestä.

Vierailija
13/85 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuu tässä samassa kaupungissa kuin mekin. Eli kaikilla yhtä pitkä matka.

Vierailija
14/85 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toisekseen, tietysti joulu vietetään perheen kanssa kotona. vierailla voi muuten ympäri vuoden. nauttikaa normaalista kotijoulusta perheen kanssa.

kuulostaa ylipäältään kammottavalta tuollainen vieraisilla ravaaminen joulun aikaan.

Vierailija
15/85 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole koskaan nauttinut lattioilla nukkumisesta vaan haluan nukkua sängyssä ja herätä omaan tahtiini. Siksi olen valinnut hotellin monta kertaa, vaikka olisimme päässeet olkkarin levitettävälle sohvalle.

Mutta jos kaipaat elämyksiä niin uskon, että sinua on yleensäkin vaikea palvella. Jos pääsisitte anoppilaan yöksi niin löytäisit sieltäkin jotain valitettavaa.

Paras ratkaisu on, että panet anoppiin ja miehen sisaruksiin välit poikki ja et anna anopin ikinä enää tavata lastasi. Lähetä vielä pari vihakirjettä miehen sukulaisille.

Sellaisia vastauksiahan sinä kaipaat. Tunnusta pois vain.

...kun on tullut sen verran matkustettua, että nuo hotellit jo tympii. Jos on matkustanut vähän, viihtyy hotelleissa ja nauttii niistä ja niiden aamupalasta jotenkin "erikoisena".

Jos on matkustanut paljon, kuten minä, niin sitten on jo nähnyt kylliksi niitä steriilejä hotellihuoneita ja bulkkiaamiaisia. Ei ne ainakaan mitään joulutunnelmaa herätä.

Miehen vanhempien kotikaupungissa ei ole edes mitään kivaa pientä ja persoonallista butiikkihotellia tmv.

Ehkä olen sitten hankala ihminen... Mutta esim. oman mummoni kaksioon mahtui aina kevyesti kolmekin perhettä nukkumaan lapsineen. Karjalainen vieraanvaraisuus takasi sen, että ketään ei olisi edes päästetty hotelliin yöksi.

Yritin miehelle ehdottaa, että mennään vain aattona. Tai ollaan kotona joulu. Täi hän menee vanhemmilleen ja minä siskolleni. Mutta kun ei.

Vierailija
16/85 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tod!

Vierailija
17/85 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitatte anopille että tulette sitten joskus toiste käymään ja nyt menette sinun siskon/vanhempien luokse jouluksi.

Vierailija
18/85 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole koskaan nauttinut lattioilla nukkumisesta vaan haluan nukkua sängyssä ja herätä omaan tahtiini. Siksi olen valinnut hotellin monta kertaa, vaikka olisimme päässeet olkkarin levitettävälle sohvalle. Mutta jos kaipaat elämyksiä niin uskon, että sinua on yleensäkin vaikea palvella. Jos pääsisitte anoppilaan yöksi niin löytäisit sieltäkin jotain valitettavaa. Paras ratkaisu on, että panet anoppiin ja miehen sisaruksiin välit poikki ja et anna anopin ikinä enää tavata lastasi. Lähetä vielä pari vihakirjettä miehen sukulaisille. Sellaisia vastauksiahan sinä kaipaat. Tunnusta pois vain.

Voisko näille provoilijoille olla joku oma palsta?

Vierailija
19/85 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

[i Sellaisia vastauksiahan sinä kaipaat. Tunnusta pois vain. [i

[/quote]

Vierailija
20/85 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette vietä joulua kotonanne? Tai kutsu niitä muita sukulaisia teille?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän