Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ulkomammat, joilla ulkomaalainen mies

Vierailija
09.12.2010 |

opetatteko lapsillenne suomenkielen?

Tiedän naisia, jotka ei ole opettaneet lapsilleen ollenkaan suomea. Eräänkin naisen omat vanhemmat ei osaa lainkaan lasten puhumaa kieltä, eikä oikein muukaan suku, koska kieli ei ole englanti. Heillä ei siis ole juuri mitään siteitä suomalaisiin sukulaisiin, no ehkä nainen niin haluaakin.

Sitten vanhana ja dementoituneena kun kaikki muut kielet unohtuu ja vain äidinkieli jää niin edes omat lapset ei ymmärrä =(

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettanut puhumaan suomea. En voisi kuvitella puhuvani lapselleni jotain toista kieltä. Hienosti on oppinut suomen ja vääntää jopa savvoo samalla tavalla, kuin minä :-).

Vierailija
2/8 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on äidinkieleni. En voisi kuvitellakaan, että eivät osaisi suomea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä ei siis ole juuri mitään siteitä suomalaisiin sukulaisiin, no ehkä nainen niin haluaakin. Sitten vanhana ja dementoituneena kun kaikki muut kielet unohtuu ja vain äidinkieli jää niin edes omat lapset ei ymmärrä =(

Minäkin ole kohta vanha ja dementoitunut ja unohtanut englannin kielen.

Jota sattumalta opin puhumaan sujuvasti jo 10 vuotiaana.

Minulla ei ole siteitä suomeen. Oma perhe ei ole kovin läheinen. En viettänyt koko lapsuutta siellä.

Lähdin jo lapsena vanhempien perässä. Tunnen olevani kotona täällä.

Välillä tuntuu haikealta, kun kerran ajattelen kuinka paljosta olen jäänyt paitsi. Toisaalta minulla on asiat ihan hyvin ja olen elänyt hyvän elämän.

En puhu lapsilleni suomea. Puhuin kun he olivat pienempiä, mutta meillä ei koskaan ole ollut varaa vuotuisiin lomiin suomessa eikä lähiaikoinakaan ole

Vierailija
4/8 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asumme Istanbulissa, Turkissa.

Lasten vahvin kieli on silti turkki, ja toiseksi vahvin on saksa, suomen kieli on vasta kolmantena.

Vierailija
5/8 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten vahvin kieli on silti turkki, ja toiseksi vahvin on saksa, suomen kieli on vasta kolmantena.

Muutti Jenkkeihin turkkilais-amerikkalaisen miehensä kanssa?

Vierailija
6/8 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
7/8 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
8/8 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vaan kerran puheeksi suomalais-turkkilinen pariskunta siellä, ja hän siis saksan ope. Ajattelin vaan, että olisipa yhteensattuma.