Millainen ihminen ei polta koskaan kynttilöitä
tai ei ole yhtäkään huonekasvia?
Ja on nainen. Kertokaa.
Kommentit (17)
Viittäkymppiä lähestyvä perheenäiti, joka saa hengitysvaikeuksia kasveista. Kukaan muu perheessä ei välitä kynttilöiden polttamisesta eikä koe niiden tuovan mitään erityistä tunnelmaa. Palavat kynttilät ovat sellaisten ihmisten kotona vain tiellä ja häiritsevät elämää.
Ja kerran, kun lapsen vauva-aikana sytytin kynttilän keittiöön, unohdin sen sinne yöksi. Aamulla kun menin keittiöön, olin ensin ihmeissäni, kun pöydällä oli vati, jossa oli loppuunpalanyt kynttilä.
Siis olen myös hajamielinen ja tuppaan unohtaa, että olen jättänyt jonnekin kynttilän palamaan.
Joten ajattelen, että on parempi olla polttamatta.
ja kynttilöitä en tykkää polttaa palovaaran takia ollenkaan. En viehäty muutenkaan tulesta, siis kokot tai muut vastaavat ei ole mun juttu. Ihan tavallinen olen muuten :)
Meillä ei polteta, ettei kissat vahingoitu. Olen kyllä katsonut kaupassa noita lyhdynmallisia, mutta sitten on aina ollut niin paljon muita ostoskasseja kädet täynnä, että olen siirtänyt seuraavaan kertaan ostamisen.
Huonekasveja ei ole, kissat penkoisi niiden ruukut. Oikeasti huonekasvien puutteen syynä on enemmänkin, etten saa pidettyä niitä kukkia hengissä, kun eivät osaa pyytää ruokaa, kuten kissat osaavat.
Mutta kissat tuovat meidän kotiin lämpöä, seurallisuutta ja viihtyisyyttä. Koti ei ole tyhjä ja yksinolemisen tunnetta ei ole.
allerginen vähän yhdelle sun toiselle...
eikä ole mitään ongelmaa kynttilöiden ja huonekasvien suhteen, paitsi ihan pentuna toinen poltti viiksensä ja yksi kukkapurkki meni nurin, mutta siinä se.
Kynttilöitä voi polttaa vaikka korkeassa lasikulhossa, ei minkäänlaista palovaaraa.
ap.
Naisia en yhtään.
Eräs tuntemani mies pelkää kynttilöitä ja kaikkea tuleen liittyvää, koska on lapsuudessaan traumatisoitunut tulen kanssa leikkiessään, talo syttyi palamaan, vaikkakaan ei palanut kuin verhot...
yhtään kukkaa tai kasvia meillä ei ole.
ja palavista kynttilöistä saan kutinan silmiini.
kun saan ne aina kuolemaan, mutta tykkään leikkokukista kovasti.
Ja kynttilöitä poltan. Lapsuudenkodissa ei koskaan poltettu, koska isä oli lukenut niin paljon juttuja tulipaloista, jotka alkaneet kynttilöistä. Suuttui, jos meinattiin laittaa kynttilä palamaan, meni melkein paniikkiin.
Kotona kaksi pientä vilskottia joiden annan mieluummin leikkiä rauhassa kuin vahtaan etteivät mene kynttilöihin. Ennen lapsia ja esikoisen vauva-aikana oli n varsinainen kynttiläihminen ja varmasti taas kun lapsia ei tarvii niin vahtia.
Kukkiakaan ei ole tällä hetkellä, olen vähän laiska hoitamaan...
En tiedä, mitä tekisin viherkasvilla tai kynttilällä. En tykkää katsella niitä, miks sitten hankkisin?
Sitäpaitsi "avotulen" polttaminen sisätiloissa on niin älyvapaata.
ole huonekasveja, koska minun mielestäni ne ovat rumia ja työläitä. Joskus harvoin ostan leikkokukkia ja jouluna hyasintin ja keväällä helmililjoja. Kestää sen, mitä kestää. Kynttilöitäkin poltan harvoin. Ja ihan tavallinen, työssäkäyvä perheenäiti olen. Vai millaista analyysia haluaisit?
meillä on melko vilkas poikalapsi ja pitäisi olla silmät selässä ettei hän esim heittele palloja kun kynttilä palaa. Ei siitä kynttilän polttamisesta oikein nauti, kun pitää olla koko ajan valppaana.
160 pitkä ja painan vähän yli 70, punaiset hiukset, siniset silmät, pari pientä tatuointia, kahden teinin äiti, yhden miehen vaimo, töissä pk-yrityksessä, asun Hämeessä. Luonteeltani olen rauhallinen, mutta itsepäinen, iloinen ihminen. Harrastan zumbaa, vesijuoksua ja virkkausta.
ei polta kynttilöitä sisällä, eikä omista myöskään yhtään huonekasvia :)
Kisu tykkää niin valtavasti kaikista kukista, että niitä on ihan mahdoton pitää. Kynttilätkin kiinnostavat ihan mahdottomasti. Tykkäisin polttaa kynttilöitä ja kaikennäköistä viritelmää on ollut, mutta ei onnistu ei. Jos ei polta itteensä, niin "paloturvalliset" viritelmät on lattialla.
Polttelen sitten kynttilöitä ulkona lyhdyssä ja kasvatan kukkia pihalla kesäisin :)
Sellainen, jonka äiti ja isä kuoli tulipalossa, joka syttyi kynttilästä.
Kynttilät kuulemma käryttävät kovasti.