Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täälähän yllättävän paljon mammoja ulkomailta, miksi asutte ulkomailla?

Vierailija
09.12.2010 |

Itse asun suomessa, mutta olisi kiva "kuulla", mikä on vienyt teidät ulkomaille asumaan: )?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä kun oli kaikki itäpuolen paikat ihan Afrikkaa ja haluttiin saada lapset kunnon kouluihin ja itselle parempi elintaso ja suurempi ostovoima. Muutimme Sveitsiin eikä ole kyllä kaduttanut. Helsinki tuntuu ihan pirun paskalta paikalta nykyään. Täällä ei pahemmin mamuteta, ei jaeta rahoja tuosta vaan, kaikki perustuu itseensä ja työntekoon. Hieno maa, suosittelen!

Vierailija
2/27 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin seikkailua elämään ja lähdin vaan reissuun. Sain työtä, opiskelin maisteriksi ja täällä nyt sitten olen. Kolme lastakin on ja asuntolaina.

Lama ei ole kiva, mutta selvisin Suomessakin 90 -luvun lamasta, joten eiköhän se tästä... : )

Rakastan yli kaiken Irlannin jylhää ja vaarallista rannikkoa, en vaihtaisi tätä maisemaa enää mihinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivatko EU-kansalaiset muuttaa tuosta vaan Sveitsiin? Minkäkielisellä alueella olette?

Minustakin on alkanut tuntua, että Sveitsi on viimeinen saareke maailmassa, jossa homma on hoidossa.

Kuinka toimii käytännössä heidän lähidemokratiansa? Entäpä media? Ei varmaan samaa Pravdaa, kun Suomessa?

Vierailija
4/27 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

USA Itärannikko

Vierailija
5/27 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö lähtee matkaoppaaksi, tapaa miehen ja rakastuu. He menevät naimisiin ja jäävät asumaan miehen kotimaahan.

Emme halua asua Suomessa, sillä elintasomme on huomattavasti korkeampi täällä Turkissa. Paikallinen elämänrytmi ja ihmisluonne viehättää myös. Suomessa on mukava käydä lomalla, mutta en halua enää muuttaa sinne takaisin.

Vierailija
6/27 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun tarinani on kait aika tyypillinen, eli miehen perassa tanne 'jouduin'. tapasimme aikoinaan suomessa (mies oli opiskelijavaihdossa) ja useamman vuoden kestaneen kaukosuhteen jalkeen olen ollut nyt taalla liki kymmenen vuotta. miehella ei ollut kielitaidon puuttumisen takia tyonsaantimahdollisuuksia suomessa, kun taas oman alani toita oli miehen kotimaassa tarjolla hyvin ja kielikin sujui, eli siina syyt maan valintaan. maana minulla usa.

Vierailija
7/27 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tosin myos ulkomainen mies (ei asuta hanen kotimaassaan) joka tarttui matkaan jo aiemmin ulkomailla opiskellessa. Suomeakin kokeiltiin mutta todettiin ettei ollut meita varten. Nyt ollaan kolmannessa maassa ja molemmat ovat tyytyvaisia.

Vierailija
8/27 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sittemmin löytyi "se oikea" kuitenkin Suomesta. Hän muutti tänne, vaikka itse olisin periaatteessa ollut valmis sinne Suomeenkin tulemaan. Onneksi en tullut, mieskin viihtyy oikein hyvin :) Tuskinpa koskaan muutetaan takaisin Suomeen, jo asumiskustannukset siellä ovat niin kammottavat.

Keski-Euroopassa ollaan.

Vierailija
9/27 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

semmoisia tavallisia arkijuttuja tarkoitan

ohis.

Vierailija
10/27 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun Ranskassa ja tullut tänne alun perin töihin. Sitten vaan jämähtänyt, kun mies ja perhe on nyt täällä.

Ainakin minulle vauva.fi vastaa "kahvipöytäkeskusteluja" eli kevyttä ja välillä vakavampaakin jutustelua, jonka voi aloittaa ja lopettaa, milloin tahtoo.

Ja hyvin pysyy kärryillä siitä mistä Suomessa puhutaan av:n avulla.

Vierailija
11/27 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeen muuttoa suunnitellaan kovasti ennen kuin lapsemme aloittaa koulun käynnin.

Vierailija
12/27 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

semmoisia tavallisia arkijuttuja tarkoitan ohis.

Mekin asutaan Keski-Euroopassa ja merimieskirkolta saa kaiken tarvittavan Suomi-tilpehoorin halutessaan. ;-)

T: 3

Vierailija
13/27 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska mulla on hollanninkielinen nappis ja sen kanssa on vaikea askarrella niita yksitellen, ei ole umlautteja edes pisteiden muodossa tarjolla, kuten esim. ranskankielisessa nappiksessa.

Vierailija
14/27 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei halunnut muuttaa Suomeen, kun oli niin juurtunut kotiseudulleen, mulla taas samanlaisia juuria ei ole. AV on kätevä tapa pysyä kärryillä Suomen asioista, niin yhteiskunnallisista asioista kuin Tanssii tähtien kanssa -kisasta ja lampaantaljatappeluistakin. ;)

Vierailija
15/27 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tanne jaatiin kun todettiin meille paremmaksi paikaksi elaa kuin mita suomi olisi. Ainoastaan muutamia ystavia / sukulaisia ajoittain ikava. Tietty kaipaan valilla jotain perisuomalaista ruokaa/ruokatarvikkeita tai esim saunaa :)

Vierailija
16/27 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luontoa, kesää mökillä, sukulaisia, suomalaisia jouluperinteitä.

Myös suomalaisten käytännöllisyyttä ja rehellisyyttä kaipaan, ja ylipäätään sitä, että olen omassa maassa, enkä muukalainen.

Vierailija
17/27 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi itse lähtenyt.

Vierailija
18/27 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hänen perässään muutin sieltä pois. Nyt on menossa jo kolmas maa ulkomailla, eikä sinne Suomeen ole ikävä.

Kaipaan jotain ruoka-aineita mitä täältä ei saa, mutta se onkin varmaan ainut asia.

En voisi kuvitella meitä asumassa Suomessa.

Vierailija
19/27 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkeita olette: ).

Mä oon niin juurtunu suomeen, et mua ei saisi kirveelkään täältä pois= ).

Ja sitten mulla niin huono kielipää, etten pärjäisi varmaan missään. No nyt ei tarvi enää mihkään lähtä kun on perhe.

Käyttekö suomessa kuinka usein?

T:ap

Vierailija
20/27 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

semmoisia tavallisia arkijuttuja tarkoitan ohis.

Mekin asutaan Keski-Euroopassa ja merimieskirkolta saa kaiken tarvittavan Suomi-tilpehoorin halutessaan. ;-)

T: 3

kuin että lapset voi mennä kävellen kouluun, taskuvarkaita ei ole joka kulmalla, talossa on lämmitys ja ikkunat ei vedä jne

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi