Kokopäivätöissä käyvät, jaksatteko harrastaa liikuntaa joka päivä?
Yritän käydä 3krt viikossa erilaisissa jumpissa; välillä onnistuu hyvin ja välillä ei. Nyt on töissä hiukan löysempi aika ja ehtisin itse asiassa melkein joka ilta jumppaan mutta.... ei jaksa tai huvita tarpeeksi :( Varsinkin kun on kylmää ja pimeää; kotoa lähteminen on kahta vaikeampaa.
Millä saisi motivaatiota vai ottaa välillä vaan löysästi...
Kommentit (8)
Riittää 1 kunnon rääkki ja 2 hengästyttävää.
Muuten päivittäin pikkusta liikkumista, hyötyliikuntaa: kävelet kauppaan puoltuntia yhteensä. Leikit lapsien kanssa yms.
Siksi minulla on 1-2 iltaa viikossa, kun käyn. Nämä olen sopinut tuttujen kanssa niin varmasti menen ja näen niitä kavereita samalla :).
Liikunnan huolehdin niin, että teen siitä hyötyliikuntaa. Eli esim. kävelen ripeästi osan työmatkasta. Saatan kävellä myös lastentarhaan osan matkaa ja loput bussilla. Liikuntaa harrastan lasten kanssa soveltaen eli pyöräilen lastenpyöräkärryn kanssa, käyn uimassa lasten kanssa, opetan lapsia pyöräilemään ilman appareita ja juoksen rinnalla, nyt olen lapioinut ulkona lunta vaikkei tarvitsisikaan välttämättä etc. etc.
Eli en kerkiä ja jaksa joka päivä harrastaa OHJATTUA liikuntaa, mutta yritän parhaani siitä huolimatta. Motivaattorina toimii myös krooninen sairaus, joka oireilee mikäli en liiku tarpeeksi.
Kun on enemmän valoa ja paremmat juoksukelit, liikun joka päivä, mutta koska en halua juosta pimeässä enkä pöherössä niin juuri nyt liikunta on jäänyt joogan ja muun jumpan varaan. Joogaan kyllä joka aamu vähäsen ja useimpina päivinä lisäksi 30-60 minuuttia iltaisin. Toisinkin on ollut, en ole aina ollut liikkuvaa lajia. Paljon energisempi olen nyt, kun liikun. En tosin harrasta lainkaan ohjattua liikuntaa - sellaista minä en jaksa!
Puh huh.
Kaksi pikkulasta, kokopäivätyö, omakotitalon rakennus projekti käynnissä ja normaalit kotihommat päälle, niin en yksinkertaisesti jaksa edes ajatella jotain ylimääräistä ohjelmaa.
En varmaan vielä moneen vuoteen kun täytyy alkaa lasten harrastuksissa ravaamaan.
jos joku lapsiperheen äiti ehtii harrastaa joka pvä liikuntaa (siis muuta, kuin kotona tai kodin lähistössä tapahtuvaa) kokopäivätöiden päälle. Missä välissä niitä lapsia silloin ehtii näkemään, jos viikonloppuja ei oteta lukuun?
Mä oon aina tehnyt joko keikkatöitä, lyhennettyä työpäivää tai sitten töitä kotoa käsin, joten mun on tosi vaikea ymmärtää, missä vaiheessa ihmiset ehtivät laittaa ruokaa, olla lasten kanssa, harrastaa, liikkua tai ihan vaan OLLA, jos he käyvät kokopäivätöissä. Mä teen välillä keikkana 8 tunnin päiviä (olen tehnyt pitkän aikaa töitä vain kotona), ja oon aivan poikki työpäivän jälkeen, eikä mulla tosiaan oo edes lapsia! Ookoo, tuossa työssä, jota teen, ei ole oikeastaan mahdollisuus pitää taukoja, joten ehkä sekin uuvuttaa. Lisäksi mulla on ADHD, joten kiireinen elämä on mulle tosi vaikeaa.
Meillä on koira, joten jokapäivä tulee käytyä 1-2h kävely/juoksu lenkki, vuoden ikäinen lapsi on lähes aina mukana. Lisäksi käyn 1-3 kertaa viikossa salilla tai salin tarjoamassa jumpassa/tanssissa tms. riippuen siitä millaisia työvuoroja miehelläni on.
Ja en ole mikään himourheilija, lihaksia ei näy missään, löllyä kyllä löytyy :p
Liikuntaa voi vallan hyvin harrastaa kotona tai kodin välittömässä läheisyydessä ja se onnistuu kyllä lapsiperheessäkin.
Eikä tarvitsekaan joka päivä. Teen treenini kovalla sykkeellä yleensä, tarvitsen lepoa muutaman päivän vuodessa, kun ei ole enää sellaista pohjakuntoa kuin urheiluaikoinani.
3-4 kertaa viikossa on ihan hyvä, tuohon hyötyliikunnat päälle.