Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lestadiolaisuus ahdistanut

Vierailija
09.12.2010 |

Niin, tosi kamalalta kuulostaa nyt uutisoitu lahko. Mutta enemmän olen ollut ihmeissäni lestadiolaisuudesta jo hyvin kauan. En ymmärrä, kuinka he perustelevat touhuaan itselleen. Auttaako tämä lahkokohu teitä avaamaan silmiänne? Ettekö näe, että toiminnassanne on paljon samaa? Tai että suurin osa meistä taviksista ajattelee teistä kuten te ehkä näistä nyt kohutun lahkon toiminnasta, että uskomatonta touhua!

Itse olen aina ihmetellyt, miten sinänsä hyvin fiksun oloiset lestadiolaistuttavani perustelevat itselleen tapansa. Että uskonnon varjolla esim. kieltäydytään monista asioista tai annetaan kaikkien lapsien tulla. Virallisestijan mikään ei ole kiellettyä...Nämä klassiset ei meikkiä ja tv:tä vain tuntuvat ulkopuolisesta niin kaksinaamaiselta. Ei meikkiä, koska Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen ja sellaisenaan hyväksi. Miksi sitten hiusten kihartaminen tai muotoilu on ok, silloinhan hiukset eivät ole enää luonnollisesti (kuten naaman pitää olla). Tai miksi voi käyttää hajuvesiä/deodoranttia, miksi luonnnollisen hienhajun saa muuttaa? Miksi on ok lukea Harry Pottereita, mutta sama tarina elokuvana ei ole ok?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos oli mukavaa lukea etät yksi oikea vl kirjoittaa tänne. Mutta sulla on looginen ristiriita tuossa kirjoituksessasi. :-)

Itse vanhoillislestadiolaisena ymmärrän sen, että nämä meidän tavat on tarkoitettu suojaamaan uskoa. Mutta niillä ei ole merkitystä kuitenkaan Jumalan edessä, hän kysyy vain sitä, haluaako uskoa.

No jos niillä teidän "tavoilla" eli kielloilla ja määräyksillä ei ole mitään merkitystä sielunautuuden suhteen, niin miksi sitten ette pidä pelastettuina niitä uskovia, joilla on kokonaan televisio tai jotka ehkäisevät?

Päinvastoin te erotatte sellaiset keskuudestanne, ette tervehdi ja ette pidä enää uskovaisena.

Kyllä tästä voi päätellä että te olette ladanneet noihin "tapoihin" aivan peruatavan ´suuria teologisia tai hengellisiä tarkoituksia. :-)

Vierailija
22/24 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

raamatussa ei edes puhuta noista asioista Kyse on perinteen ylläpitämisestä. He syntyivät tuohon elämäntapaan ja haluavat jatkaa sitä Ihan sama mulle. Kaksinaamaisuudeksi en sitä tulkitsisi

kukin pitäköön uskomuksensa.

Mutta ei noita kieltoja tosiaan voi mitenkään Raamatulla perustella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kukaan antaa ulkopuolisten määrätä perhe asioistaan!!

Vierailija
24/24 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä "takaisinvedosta" on arveltu aiheutuneen enemmän vahinkoa kuin hyötyä loppujen lopuksi.

http://freepathways.wordpress.com/2011/02/01/srkn-takaisinveto/