Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastenhoitajan palkka 1800 eur/kk onko ok?

Vierailija
08.12.2010 |

Olen palkkaamassa kotiin hoitajaa. Hoidettavia lapsia yksi 1,5-vuotias, yksi 2-vuotias ja iltapäivähoidossa eskarilainen ja tokaluokkalainen.

Hoitajien palkkapyynnöt ovat olleet haitarilla 1300-2000 euroa. Olemme ajatelleet palkaksi 1800 euroa + ruokaetu, onko liian pieni palkka?

Asumme Helsingissä, samoin hoitaja.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin raskaaseen työhön. Tosin mulla omasta takaa lapsia, joten se ehkä selittää;)

Vierailija
2/6 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en lähtis tuolla palkalla noin raskaaseen työhön. Tosin mulla omasta takaa lapsia, joten se ehkä selittää;)

paljonko pph tai pk-hoitsut tienaa.

ohis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyempää tuo työ on kuin lähihoitajan työ sairaalan osastolla, tosin lisiäkään ei taida kertyä.

Vierailija
4/6 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos siis on hyvä työntekijä ;-).

Mutta vähän mietityttää että tuleeko tuolla palkalla täällä oikeasti toimeen. Eihän siitä kyllä verojakaan kauheasti mene. Hoitajalla, jota olemme ajatelleet, ei ole lapsia mutta ei kyllä miestäkään kuluja jakamassa.

ap

Vierailija
5/6 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki mulla on vielä opiskeluja vuosi jäljellä (lastenohjaajaksi), eli täyttä palkkaa en saakkaan vielä. Enkä ole itseasiassa edes varma paljonko valmistuttua palkka nousee.

Musta tuo palkka kuulostaa ihan hyvältä. Itse Helsingissä asun ja tulen sillä pienemmällä palkallani kyllä toimeen. En mitenkään ruhtinaallisesti, mutta asumiseen, ruokaan ja muuhun rittää ihan sopivasti. Joskus jopa jotain kivaakin voin ostaa... :D

Vierailija
6/6 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa silti huomioida, että jos vastaavilla markkinoilla hoitajanne saisi reilummin palkkaa, hän saattaa vaihtaa työpaikkaa kesken kaiken. Onko teillä varaa siihen? Eli saatteko pian järjestettyä uuden hoitajan, tottuvatko lapset helposti ja voiko työkuviot hetkeksi järjestellä uusiksi.

Itse tein nuorena 90-luvulla täysipäiväisesti työtä, josta maksettiin 4000mk/kk. En tiedä miten rahan arvo on muuttunut reilussa 10 vuodessa, mutta vastaiskohan n 1000 euron palkkaa. Iso raha se oli nuorelle ihmiselle, mutta enhän minä sen varaan tulevaisuutta suunnitellut. Kun opinnot etenivät ja tuli mahdollisuus parempaan työhön, tietysti vaihdoin.

Itsekin olen toiminut työnantajana hetken. Lapsenhoitaja oli tuttu luotettava tyttö, jolle maksoimme n 900e/kk 30 tunnin viikkotyöstä. Kyse oli alunperinkin määräaikaisesta muutaman kuukauden työstä. Ei tuolla palkalla kukaan olisi kauan meillä pysyny, mutta sillä hetkellä järjestely sopi kaikille. Opiskeluja aloittelevalle nuorelle oli iso ero sillä oliko säästöjä syksyn tullen muutama tonni vai ei yhtään ja tuo summa meillä oli varaa maksaa.

Jos haluatta saada koulutetun, jo kokemusta omaavan ihmisen, maksakaa enemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi