Onko bambuinen hieno eko-tiskirätti ok lahja lapsen opelle jouluna?
Kommentit (48)
Mikä on kivaa ja käyttökelpoista sun mielestä?
Sä annat sitten ikimuistoisen tuikkukipon.
Itse en ainakaan ilahtuisi mistään siivousvälineestä lahjana, ihan samantekevää, kuinka hieno se on. Rätti on rätti ja sillä on lisäksi - siis sen lisäksi, että viittaa maailman inhoimpiin juttuihin kuten keittiön sotkujen siivoukseen - konnotaationaan viittaukset likaisuuteen. Onhan se varmasti hyvä käytössä yms.yms., mutta silti se on siivousväline arkisinta laatua!
Vaan yritän aina antaa jotain käyttökelpoista - joka silti liittyy johonkin mukavampaan kuin siivoamiseen! Koetapa keksiä oma ideasi, eiköhän se normaaliälyiseltä suju ihan helpostikin ;-)
omat lahjaideani annan tänne kopioitavaksi. Tavoitehan on, ettei opettaja saa monta kappaletta samaa lahjaa. Mutta koetapa miettiä nyt, kyllä sinä oman ajatuksesi keksit, JOS nyt siis olet normaaliälyinen ;-))
mutta aiemmat lahjaideat panen tässä jakoon:
- jouluteetä+kahvia
- keväällä piknik-tarvikkeita eli nätit setit kertakäyttöastioita ja servettejä
- päiväkodin tädeille käsille hellää käsienpesunestettä+käsirasvaa
- keväällä auringonoton jälkeen suihkuteltavaa ihonhoitosuihketta
- elokuviin pari lahjalippua/saaja
- erityisopettajalle, joka oli nähnyt poikkeuksellista vaivaa lapsemme eteen ja joka kulki töissä pidemmän matkan takaa autolla cd:llä eräs klassikkokirja, joka liittyy erilaisuuteen
- terapeutille, jonka tiedän herkuttelijaksi ja viinin ystäväksi laadukkaan viinipullon
- glögimaustetta ja -tiivistettä
- sinappilajitelman
- kynttiläpakkauksen
Siis aina jotain, joka kulutetaan ja käytetään (paitsi tuo kirja-cd), eikä jää pölyttymään.
Itse en ainakaan ilahtuisi mistään siivousvälineestä lahjana, ihan samantekevää, kuinka hieno se on. Rätti on rätti ja sillä on lisäksi - siis sen lisäksi, että viittaa maailman inhoimpiin juttuihin kuten keittiön sotkujen siivoukseen - konnotaationaan viittaukset likaisuuteen. Onhan se varmasti hyvä käytössä yms.yms., mutta silti se on siivousväline arkisinta laatua!
Vaan yritän aina antaa jotain käyttökelpoista - joka silti liittyy johonkin mukavampaan kuin siivoamiseen! Koetapa keksiä oma ideasi, eiköhän se normaaliälyiseltä suju ihan helpostikin ;-)
omat lahjaideani annan tänne kopioitavaksi. Tavoitehan on, ettei opettaja saa monta kappaletta samaa lahjaa. Mutta koetapa miettiä nyt, kyllä sinä oman ajatuksesi keksit, JOS nyt siis olet normaaliälyinen ;-))
Odota iltaan, kun lapset nukkuvat tms.
pahantahtoinen voi lytätä minkä tahansa. Mutta enemmänkin se on siitä kiinni, että en viitsi antaa hyviä ideoita kopioitaviksi.
näissä hienoissa tiskiräteissä ja pesuaineissa on se että niillä lahjansaajankin on kiva tehdä kurjempia hommia. Ilahdutetaan toista niin. Itse en voisi parempaa lahjaa haluta enkä parempaa keksi. Aivan ihana ajatus että joku haluaa ilostuttaa minun kotitöiden tekoa jollain kivalla rätillä tai pesuaineella.
sopiva vertaus olisi enemmin hyvä parmankinkku kuin lauantaimakkara.
Joku tällainen on ehkä ollut ap:lla mielessä
http://www.kierti.fi/tuotteet.html?id=5/58
Edelleen minusta hyvä idea.
Jos mä olisin opettaja, en todellakaan keksisi miten tiskirätti halventaa minun työtäni.
Entä pullo vessanpesuainetta? Onko hienompi lahja, jos antaa sitä ihan design-pullossa. Ei!
olen usein vienyt tiskiainetta hienossa pullossa tuliaislahjoiksi. Olen toivonut että joku toisi minulle. Olisi huippulahja. jOululahjoiksi olen viinipullon ympärille kietonut hienon tiskirätin yms. Mun mielestä ihan huippulahjoja. WC:n pesuaine ois ihan huippu jos sais hienossa pullossa.
SINUN mielestäsi huippulahja, ja olet vienyt tiskiainetta ym. muuta "mukavaa" lahjoiksi. Vaikka lahjojen saajat ovat kiittäneet, niin mistä tiedät, mitä he oikeasti ajattelevat. Kiittävät kohteliaisuudesta, niin minäin tekisin. Jos niin toivot pesuainetta design-pullossa, niin osta sitä itsellesi, hyvänen aika.
saa olla tyhmä jos ei kelpaa. Toivottavasti me ei tunneta toisiamme.
mutta pointtina tässä on minusta olennaisesti se, että lahjan antajan on syytä miettiä lahjan saajaa, eikä omia mieltymyksiään. Minä en ainakaan kehtaisi antaa kenellekään lahjaa, jonka osa ihmisistä tulkitsisi vittuiluksi. Tai jos ei ihan vittuiluksi, niin ainakin ikäväksi muistutukseksi tylsistä siivoustöistä! Eli totta kai on syytä miettiä, miten joku vieraampi lahjan saaja SAATTAA tulkita lahjan. Se on normaalia huomaavaisuutta.
Minulle tulee mieleen paljon muutakin kaupassa myytävää, jota en kuitenkaan veisi opettajille tai muille lahjoiksi. Kondomeja, lauantaimakkaraa, biojätepusseja, paristoja, tiskiharjaa... Eri asia viedä parikymppiselle omaan kotiin ekaa kertaa muuttavalle tuparilahja (en veisi silti näitä) kuin lapsen opettajalle hyvän joulu toivotus.
joulutee-, kynttilä- ja sinappipakettia opettajat/tarhantädit saavat.
Tiskirätti olisi jotain muuta.
nim. ei yhtään jouluteetä enää meille, sillä kolmen vuoden varasto on vielä juomatta
mutta aiemmat lahjaideat panen tässä jakoon: - jouluteetä+kahvia - keväällä piknik-tarvikkeita eli nätit setit kertakäyttöastioita ja servettejä - päiväkodin tädeille käsille hellää käsienpesunestettä+käsirasvaa - keväällä auringonoton jälkeen suihkuteltavaa ihonhoitosuihketta - elokuviin pari lahjalippua/saaja - erityisopettajalle, joka oli nähnyt poikkeuksellista vaivaa lapsemme eteen ja joka kulki töissä pidemmän matkan takaa autolla cd:llä eräs klassikkokirja, joka liittyy erilaisuuteen - terapeutille, jonka tiedän herkuttelijaksi ja viinin ystäväksi laadukkaan viinipullon - glögimaustetta ja -tiivistettä - sinappilajitelman - kynttiläpakkauksen Siis aina jotain, joka kulutetaan ja käytetään (paitsi tuo kirja-cd), eikä jää pölyttymään.
joulutee-, kynttilä- ja sinappipakettia opettajat/tarhantädit saavat. Tiskirätti olisi jotain muuta. nim. ei yhtään jouluteetä enää meille, sillä kolmen vuoden varasto on vielä juomatta
mutta aiemmat lahjaideat panen tässä jakoon: - jouluteetä+kahvia - keväällä piknik-tarvikkeita eli nätit setit kertakäyttöastioita ja servettejä - päiväkodin tädeille käsille hellää käsienpesunestettä+käsirasvaa - keväällä auringonoton jälkeen suihkuteltavaa ihonhoitosuihketta - elokuviin pari lahjalippua/saaja - erityisopettajalle, joka oli nähnyt poikkeuksellista vaivaa lapsemme eteen ja joka kulki töissä pidemmän matkan takaa autolla cd:llä eräs klassikkokirja, joka liittyy erilaisuuteen - terapeutille, jonka tiedän herkuttelijaksi ja viinin ystäväksi laadukkaan viinipullon - glögimaustetta ja -tiivistettä - sinappilajitelman - kynttiläpakkauksen Siis aina jotain, joka kulutetaan ja käytetään (paitsi tuo kirja-cd), eikä jää pölyttymään.
meilläpäin ei ole niitä näkynyt tarhan tädeille tulleen, ainakaan siis joulujuhlien yhteydessä, enemmänkin on tullut joulukukkia ja suklaata.
Noissa on onneksi se puoli, että ne a) säilyvät ja b) ne voi antaa eteenpäin.
Ja c) kukaan ei voi niitä tulkita loukkauksiksi.
Kun nyt siis jonkun mielestä sen kanssa on olennaisesti ihqumpi luututa lattialta kaatuneita ruokia...?
mutta bambu on hyvä ja antibakteerinen materiaali tiskirättiin. Ja tiskirättiä ei siis käytetä lattian pyyhkimiseen, ihan vaan tarkennuksena...
Mitä erityistä luksusta se bambuisuus keittiörättiin antaa?Kun nyt siis jonkun mielestä sen kanssa on olennaisesti ihqumpi luututa lattialta kaatuneita ruokia...?
Onhan se hyvä lahja! Lisää vielä teemaan http://eco-toimistotarvikkeet.fi/tuotelistaus?searchFrom=all&search=lautanen&x=0&y=0 ja nuo lehti lautaset niin avot! :) http://eco-toimistotarvikkeet.fi/
Työvaatteet voisi olla myös hyvä lahja jos kyseessä on kesämökkeilevä henkilö http://proficient.fi/tuotelistaus/tyovaatteet-ja-suojaimet Nyt tilasin valmistuvalle tuttavalle työvaatteet täältä http://proficient.fi/
on silti helsketin arkinen juttu. Kumma kun et anna vessaharjaa...
Kantaa aika halveksivaa merkitystä, vaikka kuinka olisi "hieno". Ei mikään muu sitten tullut mieleen?
kuin esim. sadannen eriparisen mukin tai tuikkulyhydyn.
tiskirätti ei ole hyvä lahja. Mieti nyt itsekin. Olkoon kuinka hieno tahansa, niin se on silti tiskirätti.
Ope varmaan arvostaa, ja ei ole turha. On iloa ja hyötyä.
Bambuinen ekorätti on sinänsä hieno ajatus, mutta tiskirätti on loukkaava lahja.
Minulle tulee mieleen paljon muutakin kaupassa myytävää, jota en kuitenkaan veisi opettajille tai muille lahjoiksi. Kondomeja, lauantaimakkaraa, biojätepusseja, paristoja, tiskiharjaa... Eri asia viedä parikymppiselle omaan kotiin ekaa kertaa muuttavalle tuparilahja (en veisi silti näitä) kuin lapsen opettajalle hyvän joulu toivotus.