Te, jotka asutte kolmiossa kahden lapsen kanssa
ja toiveissa kolmas lapsi?
Miten pitkään olitte/olette asuneet asunnossa, jossa huoneita "liian vähän"?. Lasten iät?
Meillä 3- ja 1-vuotiaat pojat ja vauvakuume... Vauva menisi hyvin ainakin vuoden meidän makkarissa, mutta eivät ehkä tavaroineen mahdu samaan huoneeseen, vai?
Kommentit (28)
no huh.
Mulla kolme poikaa ja sadan neliön neliö.
ja niin älyttämän ahdasta että jatkuvasti ahdistaa.
Yh:na ei varaa parempaan.
ja tosiaan kahden pojan jo pelkästään lätkäkamoja on joka paikka täynnä.
Miten huoneet jakaa kun on vain kolme makkaria, pienin ei tarvi vielä omaa huonetta muuta jossain vaiheessa kuitenkin.
Kyllä vaikeelta tuntuu että noin pieniin tiloihin mahdutaan järkevästi asumaan.
Ei meillä, huone tai kaksi saisi olla lisää.
5v. alkoi jo olemaan omahuone tärkeä ja meillä veljekset tappelevat keskenään, usein pienempi se riidan aiheuttaja.
Ja toinen lapsista on koulussa, ikäeroa 2v ja eri sukupuolta. Kyllähän ne lapset haluaisivat jo omat huoneet. Katsotaan nyt kevääseen. Ehkä joku ratkaisu löytyy. Kaverini sentään asuu perheineen kolmen lapsen kanssa kaksiossa. Toisilla tutuilla taas on vanhempien sänky olkkarissa, lapsilla omat huoneet. Mahtuu kun mahduttaa, mutta kyllä se vaikuttaa esim. leluhankintoihin, ettei nyt maailman isointa autorataa voi hankkia esmes.
Niin sanotussa hyvinvoitivaltiossa?
Tätäkin ketjua lueskellessa huomaa miten ahtaasti perheet asuvat.
Kaikki kolme nukkuivat samassa pienessä huoneessa, lapset olivat tuolloin 0, 3 ja 4. Aikuisilla oli oma makkari ja leikit oli usein olkkarissa, kun lapset noin pieniä. Säilytystilojen puute alkoi tulla vastaan ja tuntui, että oltiin kaikki aina siinä olkkarissa. Vauva ollessa 9 kk muutettiin isompaan.
rivarikolmiossa tällä hetkellä 3v ja 2v lapsen kanssa. Lapset jakaa huoneen, ovat samaa sukupuolta, joten voisivat ehkä olla ainiaan samassa huoneessa jos tarvis. Meille kuitenkin tulossa ensi kesänä vauva. Olemme ajatelleet noin vuoden verran sel jölkeenkin asua tässä. Luulen että sitten kun tuleva vaavi siirtyy pinnasängystä pois ja hälle alkaa kerääntyä tavaraa, niin sitten tarttee muuttaa isompaan. sen näkee sitten..
Meillä on 5 henkinen perhe. Jouduttiin muuttamaan rintamiestalosta rivariin (3h,k,s n.60 m2) Kun menin yläasteelle (eli minä 12v, pikkuveli 10v, ja pikkusisko 7v.). Veljeni nukkui pienessä makkarissa ja minä+siskoni isossa makkarissa, vanhemmat nukkuivat olohuoneessa (sängyllä, jonka sai sohvaksi kun tuli vieraita).
Tilaa ei ihan kauheasti siis ollut, mutta en muista että asuminen olisi ihan mahdotontakaan ollut. Siinä asunnossa asuimme n. 4 vuotta ja tästä siis n. 10 vuotta.
anteeksi vain lapsellisuuteni...