Mikä olisi tilanne joka saisi sinut miettimään itsemurhaa?
Miten paha pitäisi tilanteen olla?
Mikä olisi raskain asia, mitä et kestäisi?
Kommentit (38)
Nopeasti rappeuttava, parantumaton sairaus.
mies ja lapset kuolisivat esim. auto-onnettomuudessa. voisin kuvitella etten tuossa tilanteessa jaksaisi enää elää.
lasten ja miehen kuolema vois olla sellanen, mut en kyllä varmasti pystyis tekemään sitä mun sisarusten ja äidin takia.
olis se koko muun perheen kuolema. Varsinkin, jos olisin itse "syyllinen" kuolemiin.
Mut en mä varmaan sit kuitenkaan uskaltais.
mies ja lapset kuolisivat esim. auto-onnettomuudessa. voisin kuvitella etten tuossa tilanteessa jaksaisi enää elää.
Jos vain yksi lapsista kuolisi, olisi toiseten takia jaksettava ja pystyttava hoitaa itsensa kuntoon ja jatkaa elamaa ja auttaa myos lapsia selviamaan menetyksesta. Mutta jos koko perhe menisi, voisi olla aika hankalaa saada elamanlangasta kiinni...
puistattaa ihan miettiakin tallaista.
Olen jo nyt niin masentunut, että se olisi viimeinen niitti.
En jotenkin osaa kuvitella, että vaikka menettäisin onnettomuudessa lapseni, mieheni yms, että kuitenkaan tekisin itselleni jotain. Tiedän, että kun aika kuluu, elämä jossain vaiheessa vie eteenpäin..
Tosin siinä vaiheessa kun ei toimi edes kädet niin en tiedä miten sen sitten tekisin, ehkä ajamalla suulla ohjattavan pyörätuolin mereen?
En usko että löytäisin elämästä enää mitää hyvää tuollaisessa tilanteessa.
jos molemmat lapseni kuolisivat. Hui, tuntuipa pahalta edes kirjoittaa tuo...
aviero olis se pahin mitä vois tapahtua...
Olen huono työssäni mutten tahdo tehdä muutakaan, koska mulla on työhäni aito intohimo enkä tiedä mitä muutakaan tässä iässä enää tekisin. En jaksa enää aloittaa alusta kolmatta kertaa. Lähes joka projektissa panikoin jossain vaiheessa, mietin itsemurhaa, koen kamalia ahdistuksen tunteita ja epätoivoa.
vaikea sellainen. Ulkoiset puitteet kuitenkin ihan hyvin.
Tällä hetkellä on vaikeata kuvitella muuta kuin totaalinen katastrofi. Olisin itse aiheuttanut muiden ihmisten kuolemia. Suunnaton häpeä ja joukosta eristäminen. Sotatila, jossa olisin pakkoratkaisun edessä. Korkea ikä ja vaikea sairaus, joka rappeuttaa.
ei kuulu vaihtoehtoihini
Jos teet tarpeeksi pahasti muille ihmisille, sinulla ei ole oikeutta enää itse hengittää.
Tilanne, josta ei ole muuta ulospääsyä, tai se ulospääsy on niin hankala, etten jaksa enää yrittää.
Minulla on kaksisuuntainen mielialahäiriö ja tänään ei tunnu enää niin toivottomalta kuin eilen. Voitte varmaan kuvitella, kuinka kauheaa on olla tässä ruumiissa, tämän pään sisällä. Olisi ihanaa olla onnellinen ja terve.
En voisi millään elää sen surun kanssa.
että sellaista asiaa olisi, mikä saisi minut tekemään itsemurhan.