Osaatko arvioida kauan menee aikaa kun kävelee reippaasti 10km? Kiitosta.
Kommentit (24)
6 kilometriä tunnissa on aika hyvä vauhti, jos on noin pitkä matka kyseessä.
Minusta 5 km tunnissa on jo aika hidas tahti.
on n. 10 min/kilometri, eli 10 km:lle 1 h 40 min. Ja jos kävelen oikein superreippaasti, kilometrille menee n. 9 min. Riippuu tietysti kelistäkin :)
Minulla meni tänään 4 kilometrin kauppareissun matkoihin 36 minuuttia eikä se edes ollut reipasta vaan normaalia vauhtia. Lenkkivarusteissa ilman ostoksia pääsee reippaammin. Toki keli oli hyvä, tiet hyvässä kunnossa ja matkalla vain yhdet liikennevalot.
Minusta 5 km tunnissa on jo aika hidas tahti.
lie aika tavaomainen ns reipasmeno
erityisesti hidasta, mutta en myöskään yritä pitää reipasta tahtia yllä, on 6 km / h. Kun lähden varta vasten lenkille ja yritän pitää reipasta vauhtia yllä, pääsen 7,5 km / h. Tällaista vauhtia jaksan helposti 2 tuntia, mutta vauhdin ylläpito vaatii jo vähän keskittymistä.
UKK-kävelytestissä olen kävellyt 2 km vähän alle 14 minuutissa, mutta tämä vauhti vaatii jo sitä, että keskittyy joka ainoaan askeleeseen eikä hellitä missään vaiheessa. Tuolla vauhdilla 10 km:n kävelyyn menisi aikaa 1 h 10 min, mutta en ainakaan pystyisi itse pitämään yllä tuota vauhtia noin pitkään.
Niille, joiden mielestä 5 km / h on reipas vauhti, suosittelen pikaista kuntoilun aloittamista.
meni reippaasti kävellessä 1 tunti ja 30 minuuttia
Talvella voisi helposti mennä 2 tuntia
Kävelypaikka oli Helsingin Töölö, jossa ei auraautoja nähtävästi ole käynyt lumisateen jälkeen. Kinttupolkuja oli, piti hypätä hankeen vastaantulijan kohdalla, ja niitä oli paljon. Useamman kinoksen yli piti hyppiä ja pelätä luistelevia autoja. Valotkin oli pois käytöstä, joten risteykset oli mielenkiintoisia. osa kaduista oli täysin lumen peitossa, kun oli aurattu manskun lumet katujen eteen. Ei edes Meilahden sairaala-alueen viereisiä jalkakäytäviä ollut aurattau. Miten esim ihmiset pääsee Silmäklinikalle? Huononäköiset?
kilsaan menee 15 min, turhauttavaa :) mutta tosiaan hyvä keli ja hyvä tie niin johan menee kilometrit huomattavasti vinhempaan.
Minulla meni n. puolitoista tuntia. Osassa kohtaa reittiä piti kävellä peilijäisellä tiellä, joka hieman hidasti, mutta tuskin ratkaisevasti saapumisaikaa olisi muuttanut, vaikka tie olisi ollut sula koko matkan.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:04"]mulla menee 3km / 15min joten 1o km noin 1h ja 05min
[/quote]
Höpöhöpö :D
Reipas kävely on noin 5-8km/h, eli aikaa menee 1h 15min ... 2h, riippuen siitä kuinka nopeaa pystyy kävelemään. Minulla menisi sellainen 1h 30min (noin 6,5km/h).
[quote author="Vierailija" time="07.12.2010 klo 15:14"]
joten kaksi tuntia menee jos jaksaa pitää vauhtia yllä.
[/quote]
Aika helposti menee kahteen tuntiin. 5km/h ei ole kovin kova kävelyvauhti. Jos on kaupungissa ja joutuu seisoskelemaan liikennevaloissa niin se tietty laskee aika tavallakin keskinopeutta.
Urheilukentällä kävelin kilsan 6min 10s, eli vauhdiksi tulee yli 9,5 km/h. En ole kilpakävelijä, jalat vaan liikkuvat nopeesti :)
Itse kävelen joka päivä töihin ja takaisin, n. 9,5 km suuntaansa. Jos oikein rivakasti viuhdon, niin aikaa menee 1h 10min. Keskimäärin menee kuitenkin tuommoiset 1,5h.
Ja vetimet ovat aina työn vaatimat, joten usein kävelen korollisilla saapikkaillakin tuon matkan ees taas, jäisemmilläkin keleillä.
Sitä nopeammin menee mitä vähemmän katselee ympärilleen ja nauttii luonnosta. Jos kävelee metsässä aikaa menee enemmän (epätasainen maasto) kuin suoraa, tasaista asfalttia pitkin. Mutta keskimäärin n. 10 min./ km.
joten kaksi tuntia menee jos jaksaa pitää vauhtia yllä.