Koiranpentu järsi pöytälampun johdon. Miten uusitaan ja onko kallista?
Ja ei, emme ole altistaneet pentua sähköiskulle vaan hän oli käväissyt varastona toimivassa vaatehuoneessa, jossa muualle sijoitettava lamppu odotti lattialla, pistorasiasta irrallaan.
Kommentit (10)
Vie sähköliikkeeseen. Kyllä se muutaman kympin maksaa. Olen itse tosin uusinut johtoja vain vanhoihin lamppuihin, uusi on varmaan helpompi ja halvempi operaatio.
Olisi kiva tietää hintaluokka noin suunnilleen.
Ap
Aika kallista, jos muutaman kympin. Harva valaisin on niin arvokas itsessäänkään
No se on niiden tuntiveloitus + aineet.. Ennen noita risoja johtoja vaihdettiin ammattikoululla oppilastyönä aineiden hinnalla.
Onneksi ei ollut kytketty johto seinään, pentu voisi olla eloton muuten.
Pienet sähkötyöt voi tehdä itse kuten lampun johdon vaihdon. Jos ei ole taitoa/halua itse tehdä vie silloin sähköliikkeeseen tai sähkärille, muutaman kympin ehkä veloittavat kun on tosi pieni työ, kysy hinta vaihtotyölle ensin tietenkin.
Cockerspanielin saa noin tonnilla.
Suomen valaisintarvike netissä, johto kympin, postikulut + vaihtotyö, kts. niiden sivuilta.
-Voi olla se lamppu halvempi ostaa marketista?
-Olen sieltä hakenut hissivalaisimen vermeet, kun kyse kauniista sata+ kuupasta.
Viekää se koira piikille, koirat ovat tämän maan syöpä.
HOX mun tyttöystävällä on kissoja jotka tykkää jyystää kaikkia johtoja. En tosiaan tiedä voiko tuolle jo hajonneelle johdolle tehdä jotain, mutta esim tokmannilla taitaa olla myynnissä semmosia 2 metrin johtokoteloita johon saa tarvittaessa ainakin telkkarin kolme johtoa (itse virtakaapeli, kaapelipiuha ja chromecast). Ovatkohan ne putkilot jotain 20mm paksuisia. Tokmannilla juuri 7euroa sellainen 2 metrin pituinen kotelo. Kissojen kohdalla toimii myös valkopippuri jos ripottelee johtoihin, koirista en tiedä.
Miten uusitaan? Sähköasennusliike vaihtaa lamppuun uuden johdon. Onko kallista? Vaikea sanoa, riippuu ihan firmasta.