Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äh, miksi jo 3-vuotiaiden pitää mennä päiväkodissa hiihtämään ja luistelemaan

Vierailija
07.12.2010 |

Ja jo ennen joulua. Monesti kun noita talvivälineitä on tarkoitus antaa joululahjaksi.

Mun mielestä nuo voisi hyvin aloittaa päiväkodissa vasta 4-5-vuotiaana. Ei siellä kuitenkaan ehdi jokaista pientä kädestä pitäen ohjailemaan.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kädestä pitäen, mutta joo, vähän tyhmää se on myös minun mielestä, joulun jälkeen olis parempi.

Vierailija
2/49 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sanot vaan, ettei lapsesi mene, ihan yksinkertaista. Ei sinne kuitenkaan koko ryhmä mene, koska kaikilla ei ole varusteita. Lapsesi on sitten niitä, jotka jäävät pk:iin.

Mutta aika törppöä valittaa siitä, että pk:sta viedään luistelemaan tai hiihtämään, olisit tyytyväinen, että lapsellasi on mukavaa tekemistä!

Oma poikani on ollut pk:n kanssa luistelemassa 3-vuotiaasta ja rakastaa sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevää olisi odottaa vuoden alkuun kun kuitenkin nuo ovat kaikkein tyypillisimpiä joululahjoja tuossa iässä.

Ja yleensä olisi hyvä jos sen ekan kerran voisi kokeilla rauhassa vanhemman kanssa.

21 lapsen ryhmässä on taatusti iso joukko ensikertalaisia jos näin aikaisin aloitetaan.

Vierailija
4/49 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin voisi odottaa vuoden alkuun pienimpien kohdalla.

Vierailija
5/49 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

21 lapsen ryhmässä on taatusti iso joukko ensikertalaisia jos näin aikaisin aloitetaan.

Ei kaikilla todellakaan ole varusteita.

Vierailija
6/49 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapselle joka tarttee uusia joka vuosi!

Meillä on lapset luistellu 1-v. saakka ja luistimet hankitaan ennen jään valmistusta niin päästään jäälle heti.

Meilläpäin tarhat käy myös jäähallissa niin luistimet on hyvä olla!

Tyhmää jos 3- vuotiaat ei pääsis liikkumaan jos siihen on henkilökunnalla motivaatiota lähteä.

Vierailija
7/49 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella lapsella on vielä luonnostaan löysät nivelet 3-vuotiaana, ja luistelu ei ole kaikkein järkevimpiä harrastuksia siinä tilanteessa.

Meillekin ortopedi suositteli että aloitettaisiin aikaisintaan 4-vuotiaana.

Vierailija
8/49 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin voisi odottaa vuoden alkuun pienimpien kohdalla.

Aika tyhmää. Ne, joilla on varusteet, voisivat luistella ehkä nyt muutaman kerran ennen joulua ja ne, jotka saavat varusteet lahjaksi, tulevat sitten joulun jälkeen mukaan. Ja ihan hyvä niin, sitten ne aikaisemmin harjoitelleet osaavat jo paremmin eivätkä tarvitse ehkä enää apuakaan.

Mikä siinä on niin vaikeaa?

Vierailija
9/49 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikissa mallistoissa koot alkaa numerosta 25-26, ja meillä se on 3-vuotiaan jalka.

Toinen juttu on se että lapsen nilkkojen terveyttä ei paljon arvosta jos jo 1-vuotiaan pukkaa luistimille.

lapselle joka tarttee uusia joka vuosi!

Meillä on lapset luistellu 1-v. saakka ja luistimet hankitaan ennen jään valmistusta niin päästään jäälle heti.

Meilläpäin tarhat käy myös jäähallissa niin luistimet on hyvä olla!

Tyhmää jos 3- vuotiaat ei pääsis liikkumaan jos siihen on henkilökunnalla motivaatiota lähteä.

Vierailija
10/49 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkodissa saa vaihtoehtoisesti pienet mennä siksi aikaa kengillä kentän reunan lumikasoihin leikkimään...

Vierailija
11/49 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne menevät, joilla on varusteet ja ne joilla ei ole, ei mene. Miksi niiden, joilla ne varusteet ja intoa on, pitäisi odottaa alkuvuoteen?

Vierailija
12/49 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joululomaan ei ole aikaa kuin 2 viikkoa ja joulujuhla- ym. kiireet pitää huolen ettei moneen paikkaan kuitenkaan tässä enää ehdi.

Ne menevät, joilla on varusteet ja ne joilla ei ole, ei mene. Miksi niiden, joilla ne varusteet ja intoa on, pitäisi odottaa alkuvuoteen?

Vierailija
13/49 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapselle joka tarttee uusia joka vuosi! Meillä on lapset luistellu 1-v. saakka ja luistimet hankitaan ennen jään valmistusta niin päästään jäälle heti. Meilläpäin tarhat käy myös jäähallissa niin luistimet on hyvä olla! Tyhmää jos 3- vuotiaat ei pääsis liikkumaan jos siihen on henkilökunnalla motivaatiota lähteä.

Ei ole ihan terveellistä 1-vuotiaan jaloille tuo luistelu.. Että en menis kyllä tuolla ääneen kehumaan.

Vierailija
14/49 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääs kiinni!

Meillä on ipanoilla alotusluistimet joita säädetään. Ei varmaan hokkareita löydykään!! :D

Mutta säädettävien pointti onkin juuri siinä että lapsen jalka saa kasvaa omaan tahtiin ja niitä suurennetaan sen mukaan kun jalka kasvaa.

Tänä vuonna isoimmat ipanat sai ekat hokkarit (5- ja 6- vuotiaat)!

On tullut nähtyä jokunen artikkeli jossa luistelijat on itse vetäny kaikki pelivehkeet päälle 3- vuotiaana, sitoo narut ja kaikki.

On vaan ja ainoastaan vanhemman omasta motivaatioista kiinni, ei siitä ettei varusteet olisi silti hyvät.

Kyllä meillä on lapsille laitettu sopivaa kokoa jäälle ja ladulle. Ei siitä mitään tulisikaan muuten!!!

8

Vierailija
15/49 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vai?

Luistelu epäterveellistä?

Kyllä lapselle voi laittaa jalkaan terää, päähän kypärää ja mennä jäälle nauttimaan.

Hiihdettykin on kun on opittu kävelemään. Buuhuu!

Sinuna olisin itse hiljaa jos ei lasta voi viedä liikkumaan..

8

Vierailija
16/49 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopivia liikuntamuotoja 3-vuotiaille.

Ja tässä oli aika monta talvea peräkkäin kun Etelä-Suomessa ei edes ollut kenttiä eikä latuja koko talvena jatkuvista plussakeleistä johtuen.

Aika moni liikuntamuoto menee mun mielestä hyödyllisyydessään kirkkaasti noiden edelle (esim. uinti).

Sinuna olisin itse hiljaa jos ei lasta voi viedä liikkumaan..

8

Vierailija
17/49 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ehditään viikottain MYÖS uimaan!

Pulkkamäkeen mennään, rakennetaan myös omaa liukumäkeä. ;)

Mutta pojat haluaa ladulle ja luitelemaan kiekon perään niin miksi ei?

Meillä on 3 poikaa ja kaikkia on viety. Varmaan tarttis vaan kieltää? :)

Se että sinä et vie, ei tee asiasta väärää tai ettei niin sovi tehdä.

Kysy vaikka neuvolasta sopiiko lasta viedä jos on vanhemmuus hukassa. Mikä huutelija sinä olet?

Ei maailma pyöri sinun ehtojen mukaan.

8

Vierailija
18/49 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että me ollaan Pirkanmaalla päästy joka vuosi luistelemaan ja ladulle!

Tänä vuonna onnesta hiukan aikasemmin ladulle, meillä on ollut jo hetken aikaa hiihtolatuja valmistettuna.

Oman kaupungin nettisivusto kertoo missä on jääkentät laitettu ja missä on hiihtolatuja tehtynä.

Me kuulutaan myös pieneen kaupungin järkkäämään seuraan jossa järjestetään kaikenikäsillä toimintaa: hiihtoa, jumppaa, yleisurheilua etc.

Kesäisin myös kisoihin pääsee. ;)

Kyllä pienenkin lapsen kanssa liikunnasta voi tehdä mukavaa yhdessä olemista ja tukea monipuoliseen liikkumiseen!

8

Vierailija
19/49 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joissain tarhoissa viedään luistelemaan ja hiihtämään...meillä poika 3v ja sai luistimet, viime vuonna hankittiin sukset.

Minä ainakin vien poikaani luistelemaan, hiihtämään, tehdään oma kelkkamäki, käydään uimassa, keilaamassa..meillä lapsi viihtyy, suorastaan nauttii touhuta. Kaiken kaikkiaan lapsi on terve, eloisa, onnellinen ja tasapainoinen kun saa tuhota energiansa urheilemalla.

Urheilu on todella tärkeää ja se täytyy opettaa pienestä pitäen..kyllä mä muistan kun omassa nuoruudessa poljettiin räntäsateessa kouluun ja kyllä siinä oppi liikkumaa ja taas arvostamaan niitä harvoja kertoja kun äiti vei..

Nykyään kun lapset tottuu ovelta-ovelle palveluun, tietokoneisiin, pelikonsoleihin.

Kyllä mä vien lapseni mieluummiin jäälle, sanoi ylihysteerikot nilkoista mitä vaan..kun esim annan kaverini lailla 3v. pelata sisällä jotain sotapelejä..huhuh

Vierailija
20/49 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jatkuvasti venähtävät. Lapsi voi ulkoilla muutenkin kuin luisteluttaa liian aikaisin.

Itse asiassa ap on oikeassa. Joulun jälkeen alkaa alet ja suksia ja luistimia saisi halvemmalla. Monelle tekee tiukkaa ostaa monet luistimet ja sukset normaalihinnoilla ja kaikilla ei ole aikaa koluta kirppareita. Sitä paitsi kirppariluistimet on usein niin lisuja, että ovat tosi vahingollisia.

Vanhemmat voisivat itse luisteluttaa ennen joulua jos sellainen himo on. Jotain saisi vanhemmatkin tehdä itse.

Jos joissain tarhoissa viedään luistelemaan ja hiihtämään...meillä poika 3v ja sai luistimet, viime vuonna hankittiin sukset.

Minä ainakin vien poikaani luistelemaan, hiihtämään, tehdään oma kelkkamäki, käydään uimassa, keilaamassa..meillä lapsi viihtyy, suorastaan nauttii touhuta. Kaiken kaikkiaan lapsi on terve, eloisa, onnellinen ja tasapainoinen kun saa tuhota energiansa urheilemalla.

Urheilu on todella tärkeää ja se täytyy opettaa pienestä pitäen..kyllä mä muistan kun omassa nuoruudessa poljettiin räntäsateessa kouluun ja kyllä siinä oppi liikkumaa ja taas arvostamaan niitä harvoja kertoja kun äiti vei..

Nykyään kun lapset tottuu ovelta-ovelle palveluun, tietokoneisiin, pelikonsoleihin.

Kyllä mä vien lapseni mieluummiin jäälle, sanoi ylihysteerikot nilkoista mitä vaan..kun esim annan kaverini lailla 3v. pelata sisällä jotain sotapelejä..huhuh

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi