Ääh miten kerron lapselle (5v.) mistä vauvat syntyy? Apua!
Olen raskaana ja 5v. esikoinen kysyi tänään, että mistä se vauva oikein tulee ulos, että pitääkö mahaan leikata reikä. Sanoin että ei yleensä tarvitse, kyllä ne vauvat löytää tiensä ulos. Olin ihan nolona enkä keksinyt mitään selitystä, vaihdoin äkkiä puheenaihetta. Haluaisin kertoa hänelle jotenkin asiasta mutta miten noin pienelle voi kertoa ettei järkyty, mutta ei myöskään saa väärää käsitystä asiasta?
Miten kertoisin kun juttelemme seuraavan kerran asiasta?
Kommentit (23)
käytät siis varmaanki sanaa pimppi? Ja sanot, että aikuisella naisella se suurenee sen verran, että lapsi mahtuu ulos ja että se sattuu jonkun verran...
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="06.12.2010 klo 22:36"]nimeä, sano, että sulla on jalkojen välissä sellainen aukko, josta vauva tulee ulos. Muuten se aukko on ihan pieni, mutta vauvan syntyessä se antaa periksi/kasvaa tms kuten tiukan pusron kaulus, kun puseroa vetää pään yli. Ja kun vauva on tullut sitä omaa vauvareittiään pois, aukko taas pienenee.
Sinuna silti ihan reilusti kertoisin, että tuo ihmeellinen kulkkreitti elämään on siellä naisen pimpissä. Ainakin, jos lapsi tajuaa kysyä itse tällaista tarkennusta.
[/quote]
Mulle on sanottu pienenä, että äiti syö siemenen, jonka isä on tuonut hänelle