Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ristiäislahja...

Vierailija
06.12.2010 |

Hävettää myöntää mutta olen pettynyt lahjaan jonka lapsemme sai kummiltaan. Kummi (kummin äiti) kysyi mitä toivoisimme. Kerroin mielestäni riittävän tarkasti toiveesta: Kaunis albumi vauvakuville, mahdollisesti kultasepänliikkeestä ostettu, tinakehyksinen, siis kastelahjaksi tarkoitettu. Nuo eivät ole edes kalliita, alle 20 eurolla jo saa.

Lapsi sai ihan tavallisen, arkisen, enemmin aikuiseen makuun sopivan RUMAN kansion.

En todellakaan laita tuohon albumiin vauvakuvia! Säästetään tuo sitten vauvalle käyttämättömänä, voi isompana laittaa siihen itse valitsemiaan valokuvia jos tahtoo.

Ostan sen vauva-albumin itse. Miksi edes kysyä jos ei noudata toivetta YHTÄÄN?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen joskus ostanut lapsilleni albumit Jyskistä, pojalle vaaleansinisen, tytölle vaaleanpunaisen. Olivat tosi kauniit, hopeanvärinen tossu kannessa koristeena, ja muistaakseni jotain rusetin ja tuttipullon kuvaa sommiteltuna jossain kulmassa köynnöksen tapaan. Minusta se olisi ollut ihan kaunis lahja saadakin joltain. Mutta joku tavisalbumi... not.

Vierailija
42/51 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei kummit eivätkä juuri muutkaan vieraat tuoneet mitään lahjaa ristiäisiinne? Todella noloa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan hyvä lahja. Säästä lapselle niin kuin aiotkin.

Vierailija
44/51 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsille kaikki lahjat ovat tervetulleita.

aikalailla itsestään selvää, että ristiäisiin kummit ostavat lahjan kultasepänliikkeestä ellei muuta ole toivottu. Valikoimaakin on nykyään ihan hyvin. Muut vieraat voivat tuoda sitten niitä muita lahjoja vaatetta jne.

Kummien lahjat on yleensä kaiverrettavia, joista jää pysyvä muisto.

Vierailija
45/51 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku arvosteli sitä että toiveen kyselijä ei ollut itse kummi vaan hänen äitinsä. Kysyjä oli siksi kummin ÄITI että tämä kummi on alaikäinen poika, ja tämän äiti hoiti lahjan hankinnan. Kyseessä ovat lähisukulaiset, ja ollaan paljon tekemisissä.

Nyt on oikeanlainen albumi hankittuna. Ostin sen samalla kun vein toiselta kummilta saadun kummilusikan kaiverrettavaksi.

Ja kuten aloituksessa (muistaakseni) sanoin, kerron kyllä kysyjälle myös mistä näitä kummi-lahja-albumeita saa.

Pahoitin mieleni sen vuoksi että olisin toivonut voivani muistuttaa lasta lahjan antaneesta kummista aina albumia selaillessamme. Nyt meillä on kyllä albumi, mutta kummista muistuttavan albumin lapsi ottaa käyttöönsä aikaisintaan 10 vuoden päästä.

Kiitos kaikille ymmärrystä antaneille :)

Vierailija
46/51 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi lahjaksi mekon, bodyn ja sukkahousut koossa 86cm (!?!). Ihan kiva lahja sinänsä, mutta aika hassua tuoda ristiäisiin vaatelahja, joka on sopiva ehkä joskus vuoden kuluttua.

Nyt joku varmaan arvailee, että kyseinen täti ei tiedä lastenvaatteiden kokoja, mutta hänellä on itsellään vähän yli kaksivuotias poika, joka käyttää vielä kokoa 86cm. Viikkasin vaatteet jemmaan, mistä toivottavasti muistan ne kaivaa, kun tyttö lähestyy tuota kokoa. Ei se nyt mikään maailmanloppu ole vaikka jäisivät käyttämättä, ihan jotain markettikamaa olivat.

Vierailija
47/51 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ajatus ole kaikissa lahjoissa tärkein, eikä ahneus...kummit toki voivat ostaa muistoksi jäävän esineen, mutta ei siinäkään hinta saa olla se päasia, halvemmallakin saa hyviä muistoksi jääviä esineitä. Nykyään tuntuu, että kaikki ovat vaan ahneita, laitetaan stokkalle lahjalistoja ja sieltä kalliimmasta päästä yms....onneksi ennen oltiin tyytyväisiä siitä mitä saatiin, eikä kukaan ollut moukka jos toi vähän vaatimattomamman tavaran tms. EI kaikilla ole edes varaa, ei ehkä kannata kutsua liian köyhiä moukkia juhliinsa.

Vierailija
48/51 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensi kerralla selvittää kummien varallisuus etukäteen! On se kumma, kun mikään ei kelpaa, minule kelpaisi kummi ilman lahjojakin. Yhteinen aika on riittävää ja valokuvat ihanimpia muistoja. Ei ne tinakehyksiä (oma mielipide muutenkin: YÄK) vaadi.

Vierailija
49/51 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummi on vain rahan kerjuuta varten!!

Kummin pitäisi tottakai ostaa ne hienoimmat ja kalleimmat lahjatkin lapsukaiselle!

Ap voi vaikka lyödä itseään poskelle sillä rumalla albumilla!

Vierailija
50/51 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei oikeesti kaksi neljästä kummista ostanut MITÄÄN lahjaa, ei sitten myöskään isovanhemmat eikä muutkaan kutsutut. Olin oikeesti aika itkun partaalla, kun tuli jotenkin semmonen olo, että ristiäiset oli muille ihan yhdentekevä tilaisuus.

Kenellekään en toki ole asiasta maininnut, mutta kyllä sen vaan muistaa ja pitkään.

rotinat on asia erikseen ja ristiäisiin lahjoja tuo KUMMIt ja piste.

toki outoa, jos kummit ei tuoneet. muiden ei tod. pidä olla koko ajan lahjomassa.

Vierailija
51/51 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kummin ÄITI on sulta jotain toiveita kysellyt, ei ne sun toiveet välttämättä ole sinne kummin korviin asti lentänyt niinkuin olet ne itse sille kummin ÄIDILLE luetellut.

Jospa sen kummin ÄIDIN mielestä toivoit liikoja ja hän sitten sanoi tälle lapselleen että te tahdotte ihan normi albumin.

*kyynel*

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän