Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vikaa on oman lapsen kuvasta tehdyissä joulukorteissa?

Vierailija
06.12.2010 |

Tällä palstalla moni on toivonut jäävänsä ilman lasten kuvia jouluna. Miksi?!? Itse laitoimme sukulaisille ja ystäville oman lapsen kuvasta tehdyt joulukortit. Minusta itsestänikin on ihana saada tuttujen lasten kuvia, PALJON mieluummin niitä kuin kaupasta ostettuja tylsiä kortteja.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kortin jonka raha menee hyväntekeväisyyteen, kuin niitä lasten kuvia. En itse lähetä omista ipanoista kuvia, enkä jaksa niitä katsella. Toki jokaisen mielestä se oma ipana on niin söpö niissä kuvissa, että "eihän siitä voi olla tykkäämättä".

Senkin rahan voi käyttää hyväntekeväisyyttä tukemalla. Ja usein nämä kortit ovat myös kauniita.

Vierailija
22/37 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etenkin sun omien lasten pärstistä. Mutta ehkä kaikki muut ei tykkääkään siitä. Ja sitäpaitsi harva lapsi on niin kaunis tai söpö, että sen pärstä kannattaa korttiin painaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ottaa kortin henkilökohtaisena loukkauksena ja ilkkumisena.

Laitan silti. Sori. (laittakoot roskiin jos ei halua kattella)

Vierailija
24/37 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etenkin sun omien lasten pärstistä. Mutta ehkä kaikki muut ei tykkääkään siitä. Ja sitäpaitsi harva lapsi on niin kaunis tai söpö, että sen pärstä kannattaa korttiin painaa.

Kuin aina niitä 5kpl/€ rumia joulupukkeja...

Vierailija
25/37 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka muuta väittää niin sillä on korvien välissä joku ongelma, joka olisi syytä pitää ihan omana tietonaan.

Vierailija
26/37 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä noi kuvat on just tein-itse-säästin tasoa, joita ei ole kiva katella.

Vierailija
27/37 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on jo muutama kortti tullu parista harvahampaasta, jotka olis kyllä voinu jättää kuvaamatta joulukorttiin. Mieluummin vaikka taviskortti, kun näitä nicopettereitä slipoverissa ja solmiossa ja tonttulakki päässä.

Vierailija
28/37 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka muuta väittää niin sillä on korvien välissä joku ongelma, joka olisi syytä pitää ihan omana tietonaan.

Kuvakortit lähtee täältäkin, joten voi voi, jos joku siitä ahdistuu. Musta toi on ihan hauska tapa muistaa esim. niitä kavereita ja sukulaisia, jotka ovat kauempana, eivätkä näe lastemme kasvua läheltä. Jos joku sen ottaa v*ttuiluna, niin ei voi muuta sanoa kuin, että hoitoon ja äkkiä...

Vierailija
29/37 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pällistelevän koko joulun pyhät meidän seinällä. Mielummin jouluaiheisia kortteja kuin naamoja. Kuvakortit on ihan jees, mutta en laita niitä esille kuten muut

Vierailija
30/37 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielenkiintoisempaa katseltavaa kuin tusinajoulupukit, ja te kehtaatte valittaa siitä että lapsi ei ole riittävän kuvauksellinen?! tai kuvaaja ammattilainen?

tämä kertonee av:n mammojen arvomaailmasta enemmän kuin te vastaajat olisitte tahtoneetkaan...

Vierailija
31/37 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielenkiintoisempaa katseltavaa kuin tusinajoulupukit, ja te kehtaatte valittaa siitä että lapsi ei ole riittävän kuvauksellinen?! tai kuvaaja ammattilainen?

tämä kertonee av:n mammojen arvomaailmasta enemmän kuin te vastaajat olisitte tahtoneetkaan...

niistä sun kakaroiden pärstäkuvista. Sori, mut elämä on. Eikä se muutu vaikka kuinka jankkaat.

Vierailija
32/37 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen aina tykännyt (ennen omaakin lasta) nähdä tuttujen latsen kasvavan ja välillä ihmettelinkin, ettei miksi teetä lapsosistaan jouluksi kuvakortteja :) Aina mä katson lehdestäkin synttärisankarit, vaikka en tuntisikaan :) Kai se on joku luonnekysymys...

Vierailija
33/37 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pällistelevän koko joulun pyhät meidän seinällä. Mielummin jouluaiheisia kortteja kuin naamoja. Kuvakortit on ihan jees, mutta en laita niitä esille kuten muut

Mutta kait sitten laitat sukulaisille muutenkin kriteerit mistä pidät, ovatko esim "vanhat" kortit harmahtavine sävyineen vai kiiltävät joulupukit kivempia?

Vinkki: minä laitan koristeeksi korkeintaan ne kortit, jotka ovat erityisen kauniita. Muut ovat rasiassa josta niitä voi katsoa tai lueskella jos niin tahtoo. Suosittelen sinullekin, jos kerran olet joutunut pilaamaan aiempia joulujasi näkemällä aitiopaikalla komeilevia harvahampaisia lapsia. (Toivottavasti ei kuitenkaan niin rumia että olisit saanut painajaisia?)

Vierailija
34/37 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa lapsilla tonttulakki päässä, päinvastoin, koen että siinä mennään sieltä mistä aita on matkalin. Itse arvosta lasten itse askartelemia

Vierailija
35/37 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..puetaan tonttuvermeet niskaan, tonttumyssy päähän ja sitten otetaan yleensä aivan liian läheltä semmoinen irvistyskuva, jota en tosiaankaan halua omassa kodissa esille :/. Lisäksi kortteihin liittyy moraalinen ongelma, koska en ytiedä mitä helkattia niille teen...jotenkin tökkii kallis valokuva nakata roskiin, mutta oikeesti, kuka haluaa säilöä vuosikausia jotain naapurin jennica-jannican kuvaa tonttulakki päässä... :O? Joten, en halua niitä.

Vierailija
36/37 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummuille, tädille, enolle ja kummeille.

tiedän että lapsi on niille läheinen ja rakas ja että kortti tulee iloisena yllätyksenä.

mun mielestä on ihana saada "lapsi kortteja", nytkin niitä innolla odotellaan.:)

Vierailija
37/37 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta joulukortti omasta kuvasta on sinänsä ihan kiva idea. Loukkaavaksi se voi muuttua siinä vaiheessa kun siinä on esimerkiksi pieni vauva ja joulukortin vastaanottaa sellainen henkilö joka ei voi itse saada lasta. Tätä ei varmasti moni tule ajatelleeksi. Itse minulla on tapana lähettää joulukortti omasta kuvasta jollain neutraalilla aiheella, kuten joku kiva maisema.