Mitä vikaa on oman lapsen kuvasta tehdyissä joulukorteissa?
Tällä palstalla moni on toivonut jäävänsä ilman lasten kuvia jouluna. Miksi?!? Itse laitoimme sukulaisille ja ystäville oman lapsen kuvasta tehdyt joulukortit. Minusta itsestänikin on ihana saada tuttujen lasten kuvia, PALJON mieluummin niitä kuin kaupasta ostettuja tylsiä kortteja.
Kommentit (37)
Siinä ajatellaan enemmän omaa napaa kuin vastaanottajan mielihyvää. Vain aivan läheisimmät sukulaiset ovat oikeasti kiinnostuneita siitä, miltä piltit näyttävät.
tosin niin on vielä aika moni muukin pari lähipiirissämme. Meillä lapsettomuus ei ole itsestämme kiinni, jonotamme lapsettomuustutkimuksiin. Joka tapauksessa, minusta on kivaa saada lapsikortteja. Ne on kivan persoonallisia ja niistä tulee sellainen fiilis, että kortin antaja on aidosti halunnut muistaa meitä.
Mua harmittaa, kun en itse voi tehdä omia kuvakortteja. Mietin et oisko överiä pukea mies tonttuasuun ja kuvata se kortteihin?:D
Laitan kuvakortit esille siinä missä muutkin kortit - ja itse asiassa ne on ainoat jotka myös säästän tiettyyn valokuva-albumiin. Siihen samaiseen albumiin laitan myös hää-, kihla-, yo-, rippi- tms kiitoskuvat.
pällistelevän koko joulun pyhät meidän seinällä. Mielummin jouluaiheisia kortteja kuin naamoja. Kuvakortit on ihan jees, mutta en laita niitä esille kuten muut
Ihanan positiivinen ja terve asenne sinulla!
tosin niin on vielä aika moni muukin pari lähipiirissämme. Meillä lapsettomuus ei ole itsestämme kiinni, jonotamme lapsettomuustutkimuksiin. Joka tapauksessa, minusta on kivaa saada lapsikortteja. Ne on kivan persoonallisia ja niistä tulee sellainen fiilis, että kortin antaja on aidosti halunnut muistaa meitä.
Mua harmittaa, kun en itse voi tehdä omia kuvakortteja. Mietin et oisko överiä pukea mies tonttuasuun ja kuvata se kortteihin?:D
Me kun lähetetään joulukortteja juuri niille läheisille sukulaisille ja ystäville.
Siinä ajatellaan enemmän omaa napaa kuin vastaanottajan mielihyvää. Vain aivan läheisimmät sukulaiset ovat oikeasti kiinnostuneita siitä, miltä piltit näyttävät.
Kaikki eivät tykkää samoista asioista. Lapsikorteista eivät kaikki tykkää koska
-joillekin lapsettomuudesta kärsiville se on ikävä muistutus siitä ettei omaa lasta vieläkään kuulu, etenkin kun monien mielestä joulu on ennen kaikkea lasten/perheiden juhla
-lapsensa menettäneelle voi myös olla kova pala saada kuvia muiden lapsista jouluna, etenkin kun monien mielestä joulu on ennen kaikkea lasten/perheiden juhla
-joitakin ei kiinnosta kuin muutamien läheisimpien tuttujen (esim. sisarusten) lapset
-läheskään kaikki lapsikorttien kuvat eivät ole onnistuneita
-kaikkien mielestä kaikki lapset eivät ole söpöjä
-joidenkin mielestä lapsikortit ovat yksinkertaisesti tylsiä
Musta niitä on tosi kiva saada! Itse en ole tehnyt enää vuosiin, mutta silloin kun nuo oli pienempiä, niin tein. Tosi kivoja :-)
lähetämme joulukortit vain sukulaisille ja ystäville, joiden elämästä itsekin olemme kiinnostuneita; heidän tiedän haluavan lapsikortteja (yksikään ei ole katkera lapseton vanhapiika). Muille ei kortteja lähetetä lapsen kuvalla tai ilman.
ei kiitos meillekkään kenenkä pallopäiden kuvia!
30 listasikin hyviä syitä.
että oikeasti pahastuu lasten kuvista joulukorteista niin kannattaa hakeutua hoitoon, ihan oikeasti.
"Kaikkien mielstä kaikki lapset eivät ole söpöjä" voi helvetti, mikä perustelu tuokin :)
Ei sitten varmaan voi lähettää sitä joulupukinkuva korttiakaan kóska kaikkíen mielestä se pukki ei ole lainkaan söpö ja joidenkin mielestä joulupukkikortit ovat yksinkertaisesti tylsiä.
Ja jos lapsettomuudesta kärsivä ottaa lapsikuvakortin ikävänä muistutuksena omasta lapsettomuudestaan, niin ei hän edes pysty menemään ulos eikä mihinkään kauppoihin yms. kun siellä niitä pilttejä pyörii pilvin pimein.
Kaikki eivät tykkää samoista asioista. Lapsikorteista eivät kaikki tykkää koska -joillekin lapsettomuudesta kärsiville se on ikävä muistutus siitä ettei omaa lasta vieläkään kuulu, etenkin kun monien mielestä joulu on ennen kaikkea lasten/perheiden juhla -lapsensa menettäneelle voi myös olla kova pala saada kuvia muiden lapsista jouluna, etenkin kun monien mielestä joulu on ennen kaikkea lasten/perheiden juhla -joitakin ei kiinnosta kuin muutamien läheisimpien tuttujen (esim. sisarusten) lapset -läheskään kaikki lapsikorttien kuvat eivät ole onnistuneita -kaikkien mielestä kaikki lapset eivät ole söpöjä -joidenkin mielestä lapsikortit ovat yksinkertaisesti tylsiä
kuvalliset ja itsetehdyt joulukortit säästän, muut menevät keräykseen.
kun lapsiaiheiset joulukortit pahoittivat mielen?
Se on yks niistä legendoista :D
perinteisistä joulukorteista kuin korteista, joissa on tonttulakkisen lapsen pää. Ne lapsikortit päätyvät aina korttipinon pohjimmaiseksi. Onko se sitten itsekkyyttä vai mitä kun ei jaksa kiinnostaa muiden mukulat joulukortissa.
Mieluummin vaikka sitten koirien kuvia tms.
Anoppi ja appiukko teetättävät aina omasta yhteiskuvastaan joulukortit...
En nyt tiedä onko sekään parempi vaihtoehto kuin lapsikortti :D
Asutaan ulkomailla ja ei nähdä usein. Odotan innolla joulua, sillä silloin saan aina vuosikatsauksen, eli nään kuinka tutu ihmiset ovat muuttuneet vuoden aikana.
Itse en valokuvia lähettele muille kuin isovanhemmille ja muille lähiomaisille.
Laittakaa ainakin meille tulemaan valokuvakortit edelleen!!
parempia kuin kaupasta ostetut tylsät joulupukkikortit ainakin yleensä. Vinkkinä ettei niiden tarvitse olla teennäisiä tonttupukukuvia vaan ihan jokin satunnainen arkipäivän tilanne kuvattuna!
odottavat niitä ihan perinteisiä kortteja ja laittavat ne naruun kiinni ja koristeeksi.
Ovat pettyneitä näistä valokuvista, koska odottavat niistä tavallisia joulukortteja.
Ja tosiaan se moraalinen ongelma. En laita niitä esille ja roskiinkaan en kehtaisi niitä heittää. Mutta en halua niitä säilöä missään.
Itse laitoin aikoinaan vain mummeille tällaisia kuvia.
mielenkiintoisempaa katseltavaa kuin tusinajoulupukit, ja te kehtaatte valittaa siitä että lapsi ei ole riittävän kuvauksellinen?! tai kuvaaja ammattilainen?
tämä kertonee av:n mammojen arvomaailmasta enemmän kuin te vastaajat olisitte tahtoneetkaan...
Mä en tajua tätä jokavuotista keskustelua. Kuka kehtaa valittaa joulukorteista? Mistään joulukorteista?
Ja mä olen syytön: me ei lähetetä lasten kuvia jouluna. En kyllä koskaan ole saanut niin rumaa lapsen kuvaa, että voisin sanoa, etten sitä halua.
Omaan joulukorttifilosofiaani omien lasten kuvien lähettely ei oikein sovi: en ajattele, että joulukortin tarkoitus on brassailla suloisilla lapsillamme. Mielelläni otan kuitenkin toisilta lapsikuvakortteja vastaan, olivatpa ne sitten "taiteellisia" tai eivät.
Eikö tämän ääliömäisen väännön voisi jo lopettaa?
Hajotkaa jos pystytte kehittämään ongelman joulukorteista. Mä nauran teidän tekopyhyydellenne ja ala-arvoisille mielipiteillenne.