2-vuotiaan siirtäminen omaan huoneeseen nukkumaan - apuja!
Mo!
Yritin tänään siirtää 2-vuotiaan (tasan) nukkumaan päiväunia omaan huoneseen - toistaiseksi vielä pinnikseen.
Lapsi huusi kuin syötävä ja unista ei tietoakaan.
En huudattanut lasta siellä.
Otamme uusiksi illalla, kun lapsi - hopefully - on todella väsynyt.
Kuulisin kokemuksia lapsen siirtämisestä omaan huoneeseen tuon ikäisenä. Minulla on vanhempikin lapsi, mutta hänet siirrettiin omaan huoneeseen alla vuoden vanhana, joten ei ole kokemuksesta apua nyt tässä tilanteessa.
Vinkkejä etc. kuulisin mielelläni, kiitos!
K.
Kommentit (4)
muuten joudut vielä uudestaan tuskailemaan sit kun pitää pinniksestä eroon.
Ja tee siitä "ison tytön/pojan" meriitti, eli yritä saada lapsen ylpeäksi et siirtyy omaan huoneeseen, kun ei ole enää vauva.
Silti tulee joskus viereeni nukkumaan ja muutenkin minun pitää olla vielä hänen vieressään kunnes nukahtaa tai lähes jo. Sitten kun en jaksa vaan haluan itsekin pian nukkumaan, tulee tyttö viereeni. Mielläni pitäisinkin, vauva syntymässä ja siksi hyvä että usein jo nukkuu eri huoneessa. Ainakin itse jäisin siihen viereen ja vähän kerrassaan siirtyisin kauemma, siis kun ensin tottuisi, sitten siirtyisin lähemmä ovea, sitten oven ulkopuolelle. Ei ole ihan onnistunut vielä tämän oman tytön kanssa.
tehdä samalla siirto isompaan sänkyyn. Meillä pari kk sitten tehtiin siirto (lapsi melkein 2v). Eka laittoi hanttiin eikä meinannut jäädä sänkyyn,vajaa tunti siinä juteltiin ja lopulta onnistui. Ekan kerran jälkeen ei suurempia ongelmia. sopeutui yllättävän nopeasti, nopeammin kuin äiti =)
että luet sadun, istut piiniksen vierellä.
Meillä lapsilla soi illalla lasten levy(ovat jo tosin vanhempia)