Mikä olisi nimesi jos etunimesi on
äidinäitisi etunimi ja sukunimenä isänäidin tyttönimi?
Lyyli Piispa
Kommentit (20)
liian helppo tunnistaa - ja se kai onkin aloituksen tarkoitus;)
Kerropa missä päin vaikutan, en nimittäin usko muuten...
Aivan varmasti ei kukaan tunnista.
Ei itse asiassa ollenkaan hassumpi nimi. Pitäisköhän vaihtaa?
Mut nyt, kun mietin niin toi nimi olisi ihan kiva! Saimi Kerman.
Ja ei todellakaan haittaa, jos joku vaikka tunnistaisikin.
:D
Aika kauniita nimiä tässä listassa muuten!
Mä en tiedä kummankaan, ei ole missään välissä tullut puheeksi.
Jostain syystä työläisperheissä ei tiedetä isovanhemmista oikein mitään, akateemiset tietävät sukujuuriaan isovanhempien isovanhempiin asti ja pitemmälle. Tosin ei tiedä Tarja Halonenkaan tuollaisia asioita, suvussa kun ei ihan jokaista isää ole kirkonkirjoihin merkitty.
Jostain syystä työläisperheissä ei tiedetä isovanhemmista oikein mitään, akateemiset tietävät sukujuuriaan isovanhempien isovanhempiin asti ja pitemmälle. Tosin ei tiedä Tarja Halonenkaan tuollaisia asioita, suvussa kun ei ihan jokaista isää ole kirkonkirjoihin merkitty.
Me ollaan ainakin täys työläisperhe ja silti tiedän kaikkien isoisovanhempien nimet yms. Riippuu varmasti ihan muista asioista kuin siitä onko akateeminen vai työläinen. Joitain ei edes välttämättä kiinnosta tuollaiset nimiasiat.
Isoisovanhempia on tavanneet todennäköisemmin ne lapset, jotka on nuorempana perustetusta perheestä. Se toki on työläisperheissä tavallisempaa.
Itse olen tavannut isoisovanhempiani molemmilta puolilta, ollut tekemisissä mummojen sukujen kanssa ja käynyt viemässä kynttilöitä haudoille. Siinä ne nimetkin tulee tutuiksi. Toisaalta ne on myös kiinnostaneet ja olen niitä itsekin kysellyt.
Tiedän sukunimiä monesta polvesta, vaikken olekaan akateemisesta perheestä, en myöskään teiniäidin lapsi. ;)
Terkkuja siskolle, jos pyörii täällä ;)
isänäitini tyttönimi on äidinäitini nykyinen nimi. Että jos tunnistamisen välttämiseksi käännettäisiin niin päin, että otettais isänäidin etunimi ja äidinäidin sukunimi, niin tulisi Aino Hietala.
Ei olla akateemisia. Kysyjä ehkä haluaa kertoa jotakin siitä mitä tämä aika kadottaa, jos ehdon tahdon haluamme tehdä juurettoman sukupolven spermapankin ja "muumimukin avulla." Lapsella on oikeus tietää mistä on tullut, enemmän kuin vanhemmilla saada lapsi. Raamattu kertoo pitkistä sukuluetteloista, sattumaltako? Ei! Tietenkin kaikkein tärkeintä on huolenpito ja hyvä lapsuus ja nuoruus. Mutta, omat juuret on tärkeät, jos se on mahdollista.
Hän kuoli jo ennen kuin synnyin.
Etunimeni olisi Elisabet.