Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapaamissopimuksesta ja idiootista exästä.

Vierailija
06.12.2010 |

Ex- mies esittää kiinostunutta isää, vaikka lähti nykimään jo vauva-aikana kun ei jaksanutkaan perhe-elämää.

Nyt ryyppää ja rellestää, taistelee elatusmaksuista yms ja siinä sivussa esittää kiinnostunutta isää, puhuu paskaa minusta yms.

Nyt lähetti tapaamissopimusehdotuksen, joka on ihan täyttä paskaa, lisäksi haluaa minun maksavan puolet tapaamisista aiheutuneista kuluista (bensat), vaikka elatuskykyni on nolla koska olen hoitovapaalla.

Ja kaikkein paras:

Lopussa on lause:

"Tapaamisen voi perua jos tulee joku yllättävä meno, tapahtuma yms"

Just. Näin se idiootti sitoutuu vanhemmuuteen. Voisi tapaamissopimuksen nojalla mennä jokaikisille festareille,bileisiin, ryyppyjuhliin, bändikeikoille aina kun huvittaa, ilmoittamalla vaan että tulipa nyt yllättävä meno! Ja minä hoidan.

Voi että mun tekis mieli huutaa maailmalle mikä itsekäs paska se on. Ja kaikille vaan haukkuu minua, että kun en anna tavata lasta tarpeeksi ja olen kamala ihminen joka yritti kahlita ja sitoa ja erottaa hänet ystävistään.

Tässäpä taas nähdään se tärkeysjärjestys.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ratkoo asiaa teillekin.

Matkakuluja voidaan vähentää elarien määrästä, jos ne on huomattavia. (menee halvimman kulkuneuvon mukaan ja siinäkin on omavastuu raja) Meillä ex yritti kaikkensa saadakseen maksun mahdollisimman alas, mutta oikeusministeriön ohje on selkeä. Uhkasi, ettei oo vara tavata lastaan, jos joutuu maksamaan puolet lapsen laskennallisista kuluista. (Mä halusin, että kulut menee puoliksi - ihan sama vaikka tienaa mua enemmän. Lapsi on yhdessä hankittu ja minä vastaan omalta osaltani myös kuluista.) Mutta ymmärsi varmaan, ettei kannata pullikoida kun joutuis mahdollista oikeudenkäyntiä varten toimittamaan tulotietonsa, joista kävis ilmi, että saa nettona yli 3500e/kk. Ja siitä ei sitten ois ollut vara osallistua lapsen kuluihin... ;)

Valitettavasti isällä on oikeus - ei velvollisuus tavata lastaan. Lapsi on aina se, joka siinä kärsii, jos vanhemmat riitelee. Toivottavasti pääsette yhteisymmärryksen ja kiinni toimivaan arkeen. :)

Vierailija
2/19 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etällä on oikeus tavata ja oikeus perua tapaamisensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia tietenkin jos on vaikka sairaana tai ei voi järjestää työvuoroja.

Vierailija
4/19 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuullinen vanhempi ei peru tapaamisiaan, ellei ole täysin pakkotilanne.

Eri asia tietenkin jos on vaikka sairaana tai ei voi järjestää työvuoroja.

Vierailija
5/19 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopimusta. Ei ole pakko hyväksyä kaikkea mitä se yrittää.

Vierailija
6/19 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopimusta. Ei ole pakko hyväksyä kaikkea mitä se yrittää.

Tässä on kyllä tullut selväksi se, että ihminen on kiero kuin korkkiruuvi. Siinäpähän kieroilee. Ihminen on osoittanut olevansa täysin itsekeskeinen, ei edes kiinnosta ajatella lapsen parasta, vain itseään.

Pitää yrittää itse vain olla ja pysyä aikuisena, ja tehdä ne lapsen kannalta parhaat päätökset.

Ap

Vierailija
7/19 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisia itsekeskeisiä luusereitakin riittää. Harmi vaan että lapset eivät saa sitä mitä ansaitsisivat.

Vierailija
8/19 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittakaa nyt vaan käsittää se.

Vierailija
9/19 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi exääsi muuksi muuttaa vaikka tehtailisit koko pinon itseäsi miellyttäviä tapaamissopimuksia. Olet hänet kerran valinnut lapsesi isäksi. Hyväksy asia ja lopeta marina. Tempoilusi kuluttaa vain voimia, jotka voisit antaa lapsellesikin.

Vierailija
10/19 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi exääsi muuksi muuttaa vaikka tehtailisit koko pinon itseäsi miellyttäviä tapaamissopimuksia. Olet hänet kerran valinnut lapsesi isäksi. Hyväksy asia ja lopeta marina. Tempoilusi kuluttaa vain voimia, jotka voisit antaa lapsellesikin.

Luulin että isyys kasvattaa ja muuttaa, mutta niin ei käynyt, se on taatusti nyt ymmärretty.

Mutta kyllähän minä tuon lapsen oikeuksia puolustan, kutsu sinä sitä sitten vaikka "tempoiluksi ja narinaksi".

Ei lapsen kuulu joutua isänsä lapsellisyyden ja itsekkyyden maksumieheksi.

Vierailija
11/19 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sopimusteksti on tuollainen. Isähän voi perua tapaamisen vaikka sopimuksessa ei olisikaan mainintaa asiasta.

Tuo "matkakulut puoliksi" on ihan normaalikäytäntö, monet sossut katsovat sen kiusanteoksi ja tapaamisten hankaloittamiseksi jos yrittää sälyttää matkakulut kokonaan toiselle osapuolelle. Sinänsä mielestäni tuo 50/50 on ihan reilu systeemi.

Vierailija
12/19 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et näy ollenkaan ymmärtävän, mitä oma toimintasi aiheuttaa lapselle. Isän toiminta ei muutu muuksi vaikka päälläsi seisoisit. Miksi vaikeutat lapsesi tilannetta vielä entisestään kuluttamalla voimasi riitelyyn? Lapsesi tarvitsee sinua, eihän hänellä näytä muita vanhempia olevan. Jokainen minuutti jonka käytät hänen isänsä ajattelemiseen on häneltä itseltään poissa.

Vierailija
13/19 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exä saattoi ilmoittaa samana päivänä että sai edullisen pikamatkan Turkkiin, tai Tallinaan, Tukholmaan, ihan mihin vaan. Lapset oottivat isää joka ei tullutkaan. Siinä sitten minä otin vastaan lapsen pettymyksen, raivon ja itkun. Isä oli luvannut Lintsit ja Korkeasaaret ym. mutta ryypyreissut meni aina edelle. Minä en voinut mitään. Viha ja katkeruus lasten puolesta oli kammottavaa. Aloin vihaamaan sitä ihmistä niin että olisin voinut tappaa. Kuka vanhempi voi jatkuvasti pettää lastensa luottamuksen?

Sitten rupesin jopa kieltämään tapaamiset että lapset säästyisivät jatkuvalta pahalta mieleltä, mutta exäpä nosti syytteen. Hänellä on oikeus tapaamisiin, kukaan ei kuitenkaan velvoita häntä niihin. Että näin.

No, lapset ovat nyt jo teinejä eikä heitä kiinnosta isä. Nyt kun exä on riekkumisensa riekkunut ja on asettunut aloilleen, on jo menettänyt lapsensa. Aika kova hinta. Lapsilla on nyt uusi luotettava ja osallistuva isäpuoli.

Vierailija
14/19 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvon sinua järjestämään valvotut tapaamiset. Ilmeisestikin lapsi on vielä pieni, joten sitä suuremmalla syyllä valvottu tapaaminen lastensuojelun tms. tiloissa on perusteltu. Lisäksi exäsi joutuu kommunikoimaan tapaamisten peruuntumisesta myös lastenvalvojan (tai lastensuojelun edustajan, kuka nyt valvojaksi tuleekaan) kanssa, mikä ehkä nostaa kynnystä perua tapaaminen minkä tahansa kissanristiäisen vuoksi.

Vaatimalla valvotut tapaamiset teet mitä parhaimman teon lapsellesi. Holtiton ja vastuukyvytön isä ei pääse aiheuttamaan lapselle mitään vahinkoa, mutta toisaalta hän pääsee tapaamaan lasta eikä voi siis enää vedota siihen että ei saisi olla isä lapselleen.

Toiseksi tee tapaamissopimus vain LYHYEKSI määräajaksi. Noin 6 kk alkuunsa, jatkossa max vuosi. Sopimuksen uusinta käy helposti määräajoin, mutta jos homma ei toimikaan, niin ei tarvitse odottaa viittä vuotta sopimuksen raukeamiseen. Eli tämä on vain ja ainoastaan sinun etusi. Etävanhemmat eivät yleensä itse halua lyhytaikaista sopimusta, koska hekin ymmärtävät, että joutuvat kenties vastuuseen mokailujensa vuoksi viimeistään siinä vaiheessa kun sopimusta uusitaan...

Kolmanneksi sanele sopimukseen ihan huoleti omia ehtojasi. Lähivanhempana ja mitä ilmeisimmin teidän tapauksenne vastuullisimpana osapuolena saat asettaa ehtoja sopimukseen. Matkakustannuksiin sinun ei todellakaan tarvitse osallistua, sillä sinähän lähivanhempana kustannat jo kaiken lapsen arkena tarvitseman! Sinulle tulee kuskaamisia aivan riittämiin lähivuosina, etävanhempi vastatkoon täysin tapaamiseen liittyvistä kuluista!

Pidä pää kylmänä ja asenne tiukkana. Lapsen etu on vain ja ainoastaan se, että teidän arki toimii ja sinulla on hyvä olla - lapsen isän vaan on taivuttava sinun vaatimuksiisi, se on pieni vaiva siitä ilosta että saa tavata omaa lastaan.

Vierailija
15/19 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sopimusteksti on tuollainen. Isähän voi perua tapaamisen vaikka sopimuksessa ei olisikaan mainintaa asiasta. Tuo "matkakulut puoliksi" on ihan normaalikäytäntö, monet sossut katsovat sen kiusanteoksi ja tapaamisten hankaloittamiseksi jos yrittää sälyttää matkakulut kokonaan toiselle osapuolelle. Sinänsä mielestäni tuo 50/50 on ihan reilu systeemi.

tapaamisia, joita minulla ei ole, koska olen lähivanhivanhempi. Enkä ole samanlainen ryyppääjä ja bilettäjä kuin ex. Minä haluan vain elää normaalia perhe-elämää ja nauttia ihanasta lapsestani. Juhlimiset on juhlittu.

Mitä minä siis peruisin? Että hei, vaikkakin lapsen kuuluisi nyt olla kanssani, perun sen, tule hoitamaan lasta?

Kyllä tuo ihan vastuuttomuudesta hänen puoleltaan kertoo. Isää voi leikkiä, mutta omilla ehdoilla ja silloin kun hänelle sopii.

Ap

Vierailija
16/19 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkakulut puoliksi voi olla ihan reilua siinä tilassa, jos molemmat vanhemmat ovat samassa taloudellisessa tilanteessa.

Meillä niin ei ole, mies lähti kyllästyttyään leikkimään kotia, minä jäin äimistelemään kotihuodontuella että miten tästä selviän. Elatuskykyni on nolla. Ja silti kehtaa vaatia minua maksamaan puolet. Itse tienaa ja käy töissä ja edelleenkään puolen vuoden jälkeen ei ole toimittanut tulotositteitaan lastenvalvojalle vaan laskelmat pitäisi tehdä sen mukaan mitä hän sanoo tulokseen. Nyt mielivaltaisesti ehdottaa maksavansa minimin 139€ vaikka esim. edellisvuoden verotuksessa tulonsa olivat lähellä viittäkymmentätuhatta. Ja minun tuloni ovat brutto vajaa 500e!

Eli elatusasiakin on levällään hänen kieroilunsa takia.

Aina vaan kaiken pitäisi mennä juuri niin kuin hän haluaa.

Vierailija
17/19 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvaamaan ex.si, millaisista ystävistä yritit erottaa? Minun mieheni piti kaverinaan yhtä ällöegoistia, josta en pitänyt yhtään, oltiin erossa muutama kuukausi ja mies sai mennä vapaasti tämän frendinsä kanssa, joka paljastuikin sitten narkki-lapsiinsekaantujaksi, joka oli huudellut miehestäni kaikenlaista ympäriinsä..

Vierailija
18/19 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvon sinua järjestämään valvotut tapaamiset. Ilmeisestikin lapsi on vielä pieni, joten sitä suuremmalla syyllä valvottu tapaaminen lastensuojelun tms. tiloissa on perusteltu. Lisäksi exäsi joutuu kommunikoimaan tapaamisten peruuntumisesta myös lastenvalvojan (tai lastensuojelun edustajan, kuka nyt valvojaksi tuleekaan) kanssa, mikä ehkä nostaa kynnystä perua tapaaminen minkä tahansa kissanristiäisen vuoksi. Vaatimalla valvotut tapaamiset teet mitä parhaimman teon lapsellesi. Holtiton ja vastuukyvytön isä ei pääse aiheuttamaan lapselle mitään vahinkoa, mutta toisaalta hän pääsee tapaamaan lasta eikä voi siis enää vedota siihen että ei saisi olla isä lapselleen. Toiseksi tee tapaamissopimus vain LYHYEKSI määräajaksi. Noin 6 kk alkuunsa, jatkossa max vuosi. Sopimuksen uusinta käy helposti määräajoin, mutta jos homma ei toimikaan, niin ei tarvitse odottaa viittä vuotta sopimuksen raukeamiseen. Eli tämä on vain ja ainoastaan sinun etusi. Etävanhemmat eivät yleensä itse halua lyhytaikaista sopimusta, koska hekin ymmärtävät, että joutuvat kenties vastuuseen mokailujensa vuoksi viimeistään siinä vaiheessa kun sopimusta uusitaan... Kolmanneksi sanele sopimukseen ihan huoleti omia ehtojasi. Lähivanhempana ja mitä ilmeisimmin teidän tapauksenne vastuullisimpana osapuolena saat asettaa ehtoja sopimukseen. Matkakustannuksiin sinun ei todellakaan tarvitse osallistua, sillä sinähän lähivanhempana kustannat jo kaiken lapsen arkena tarvitseman! Sinulle tulee kuskaamisia aivan riittämiin lähivuosina, etävanhempi vastatkoon täysin tapaamiseen liittyvistä kuluista! Pidä pää kylmänä ja asenne tiukkana. Lapsen etu on vain ja ainoastaan se, että teidän arki toimii ja sinulla on hyvä olla - lapsen isän vaan on taivuttava sinun vaatimuksiisi, se on pieni vaiva siitä ilosta että saa tavata omaa lastaan.

12:lle sanoisin, että oikeassa olet että voimia valuu hukkaan, yritän olla tuhlaamatta tähän voimia ja yritän olla ajattelematta ihmistä yhtään enempää kuin pakko. Mutta onhan tässä ajateltava tuota lasta.

Kuinka monesti olenkaan ajatellut, että mitä suurta tuhlausta käyttää aikaa tällaiseen, toinen on niin pieni ja ihana ja suloinen ja tämä aika pitäisi käyttää täysillä hänen kanssaan elämästä nauttimiseen!

Mutta minkäs teet kun toinen tekee tuollaiset temput vauvan ollessa vielä pieni.

13: Hienoa että selvisit ja lapsilla on nyt hyvä isäpuoli :-) On varmasti kamalaa yrittää selittää lapsille jatkuvia pettymyksiä ja olla lohduttajana! En haluaisi joutua samaan :-( Olenkin mielessäni miettinyt, miten käy, kun lapsi tulee siihen ikään, että ymmärtää isän arvojärjestyksen ja mihin siinä asteikolla itse sijoittuu..

Enpä ihmettele että teillä lapset ovat etääntneet isästään.

Ap

Vierailija
19/19 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oikeesti tapaavan kuuluu maksaa matkakulut,mulla on ihan mustaa valkealla siitä.Että elä anna periksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan