Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisen kanssa olet aloittanut luistelun?

Vierailija
05.12.2010 |

Siis monen vanhalle ekat luistelut ja jäälle? Minkä ikäisen kanssa ei vielä kannata mennä ja miksi?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meillä kuopus mennyt jäälle jo 1,5-vuotiaana kaksiteräisillä kenkiin kiinnitettävillä, mutta sehän on vain sellaista kävelyä jäällä.

3-vuotiaana lapsi on motoriikan puolesta valmis opettelemaan esim. liukumista jne. Jos luistelijaksi haluaa, niin viimeistään 4-vuotiaana pitäisi aloittaa säännöllinen harjoittelu.

t. kahden taitoluistelijan äiti

P.s. Muistathan hankkia lapsellesi KUNNOLLISET luistimet. Huonoilla luistimilla ei opi luistelemaan kukaan ja kaikille tulee vain paha mieli. Kunnollisissa luistimissa on riittävän TUKEVA varsi, jota ei saa vääntämälläkään taipumaan ja terien pitää olla TERÄVÄT.

Vierailija
2/42 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

3- vuotiaana ja oppi nopeasti. Kuopus 2-vuotiaana ja meni jo silloin pitkiä aikoa, sellaista töpöttelyähän se oli, mutta pysyi siis pystyssä ja nautti itse touhusta. Kolmevuotiaana osasi sitten luistella hyvin.

Riippuu niin lapsesta. Meillä sattuu olemaan liikunnalliset lapset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli tänään luistimilla toista kertaa. Into on kova isomman perään. Hämmästyttävää, miten hän pääsee itse ylös jäältä seisomaan luistimien päälle. Liike ei onnistu vielä, mutta seisoo pystyssä luistinten päällä. Kyllä se tästä :)

Vierailija
4/42 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmivuotiaana.

Vierailija
5/42 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ajateltiin hankkia nyt tänä talvena luistimet..no mies sitä enemmän kuhjuaa..kun kuulemma meidän pojasta tulee NHL-tähti ;)

voi voi noita miehiä.

Vierailija
6/42 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

linjoilla olen kuin ensimmäinen vastaaja! Itse olin 3vuotias kun mut kiikutettiin jäälle josta kehkeytyikin pidempi aikainen harrastus taitoluistelun parissa.

Valmensin 4-6 vuotiaita pikkuisia luistelun saloihin ja aivan liian usein kuuli ja näki heidän vanhempiaan kehuskelemassa kuinka halvalla on löytänyt kirpparilta luistimet lapselle... Joo kiva juttu mutta huolehdithan että luistimet ovat edelleen tukevat vaikka käytetyt olisivatkin! Lörpöt varret tekee pidemmän päälle karmeeta jälkee lapsen jalalle/jalan kehitykselle ja voipi olla että luistelu into loppuu hyvin lyhyeen kun tekee kipeetä luistella!

Mukavia luistelu hetkiä teille!

Vierailija
7/42 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöllä aina ollut normit luistimet.

Vierailija
8/42 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin ketjun kiinnostuneena, koska meidän pian viisi vuotiaamme ei ole luistimia nähnytkään, pitäisiköhän ostaa?

Vierailija
9/42 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin ketjun kiinnostuneena, koska meidän pian viisi vuotiaamme ei ole luistimia nähnytkään, pitäisiköhän ostaa?

Hassua, ettei lapsi ole itsekkään alkanut kysellä luitimia kun kuitenkin kavereilla on ja hoidossa varmasti luistellaan. Eskari on pian edessä, joss oletetaan, että lapsi osaa jo luistella oikeasti.

Vierailija
10/42 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama talvi sitten ei ollut oikein kunnollisia jäitä. Viime ja tämä talvi näyttävät lupaavilta. Viime talvena tosin lähikoulu (jonka pihalla siis yleensä kenttä) oli rakennusvaiheessa, joten siinä ei ollut jääkenttää.

Ja aikaisempina vuosina taas ei ole ollut autoa, jolla sitten mennä kauemmaksi.

Bussilla toki olisi päässyt, mutta suoraan sanoen ei inspiroinut.

Ollaan sitten talvesta nautittu muuten.

Mietin, että pitäisikö täksi talveksi hommata luistimet vai odottaa ensi vuoteen, jolloin koulussa tarvitsee joka tapauksessa luistimet.

Ja tiedän tulevani tästä varmasti lynkatuksi, mutta sellaista se on.

Vierailija
11/42 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

luistelusta sanaakaan.

Onkohan ihan tavallista?

Vierailija
12/42 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin lapsella on talvi aikaa harjoitella. Koska koulussa kun aloitetaan luistelu, niin oletetaan että kaikilla on jo alkeet hallussa, eikä oikein ole mahdollisuuttaa taluttaa jäällä. (eikä se varmaan ole lapsestakaan kivaa olla ainoa joka ei osaa ollenkaan luistella).

meidän nyt 6v tyttö aloitti luisteluharjoitukset 2-vuotiaana, nyt on käynyt luistelukoulussa jo kaksi vuotta ja luistelee ihan hyvin, taitoluistelijaa tytöstä tuskin tulee, mutta se ei ole tavoitekkaan, vaan hauska ja liikunnallinen harrastus.

Vierailija
13/42 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse osaa luistella. Yläasteella aikanaan onnistuttiin tappamaan kiinnostus siihen täysin. Miehellä sama juttu.

Siis kenelläkään meistä ei ole luistimia. Lapselle toki hankitaan, täytyyhän ne koulussa olla. Mutta miten sitä osaa opettaa toista luistelemaan, kun itsekään ei osaa muuta kuin pysyä pystyssä?

Suunnitelmissa oli laittaa luistelukouluun, mutta havahduimme siihen jotenkin liian myöhään ja sen aikataulut taas olivat hankalat perheellemme noin muuten.

Vierailija
14/42 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen on luistellut ensi kerran kolmivuotiaana, mutta toinen jo yksivuotiaana (1v 9kk). Nykyisinkin nuorempi on innokkaampi luistelija. Jo pienikin pysyy pystyssä jäällä ja pääsee eteenpäin, mutta liukumisen oppiminen alkaa varmaan useimmilla vasta 3-4 vuotiaana.

Vierailija
15/42 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka talvi meni köpötellessä muutaman kerran luistimilla. Jäätkin olivat sinä vuonna huonot. 5-vuotiaana sitten oppi nopeasti luistelemaan. PK:ssa luistelivat vähän väliä ja luistimet olisi ollut pakkokin hankkia (en tiedä kuinka pakko, mutta kaikilla siellä luistimet oli kun sellaiset käskettiin viedä).

Nyt ovat eskarissa luistelleet jo paljon tänäkin talvena. Kuulemma ennätysaikaisin tuli luistelukelit. Luistimet ja kypärä ovat taas "pakko ostaa" tavaroiden listalla.

Vierailija
16/42 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse osaa luistella. Yläasteella aikanaan onnistuttiin tappamaan kiinnostus siihen täysin. Miehellä sama juttu.

Siis kenelläkään meistä ei ole luistimia. Lapselle toki hankitaan, täytyyhän ne koulussa olla. Mutta miten sitä osaa opettaa toista luistelemaan, kun itsekään ei osaa muuta kuin pysyä pystyssä?

Suunnitelmissa oli laittaa luistelukouluun, mutta havahduimme siihen jotenkin liian myöhään ja sen aikataulut taas olivat hankalat perheellemme noin muuten.

olisikin sääli että luisteluope huomaisi että lapsesta olisi tullut taitoluistelun maailmanmestari jos hän olisi aloittanut luistelun tarpeeksi ajoissa?

Vierailija
17/42 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama jos minua syyllisteittäisiin sitä, etten ihan varuiksi pistänyt lasta 4-vuotiaana viulutunnille / ratsastustunneille / voimistelutunnille / golf-kurssille / balettitunneille / [lisää tähän mikä hyvänsä harrastus] ihan vain siltä varalta, että hänestä olisi saattanut tulla maailmanmestari :D

Vierailija
18/42 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kaksi isompaa eka kerran luistelleet. Esikoinen tosin oppi sit luistelemaan vasta 5-vuotiaana, kun osui pari tosi heikkojäistä talvea just siihen saumaan, ettei pahemmin jäille ollut asiaa... Tai siis jäitä ei ollut. (Mitään tekojäitä täällä tuppukylissä EI ole.)

Poika ei vielä viime talvena hirveesti innostunut. Pysyi tuo pystyssä, mutta homma jaksoi kiinnostaa just sen 5 minuuttia ja sit halus jo luistimet taas poiskin... Ja kyseli tohkeissaan, että millon hän saa sen mailan. Ostettiin maila, mutta eipä tuokaan asiaa paljon auttanut... Jos sitä tänä talvena sitten katotaan uudestaan.

Kuopus on 1v8kk enkä ajatellut sille vielä tänä talvena luistimia ostaa. Tosin sille nyt olis nro 24 luistimet vielä ihan liian isotkin, enkä mä ainakaan ole pienempiä edes nähnyt ikinä.

Vierailija
19/42 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama jos minua syyllisteittäisiin sitä, etten ihan varuiksi pistänyt lasta 4-vuotiaana viulutunnille / ratsastustunneille / voimistelutunnille / golf-kurssille / balettitunneille / [lisää tähän mikä hyvänsä harrastus] ihan vain siltä varalta, että hänestä olisi saattanut tulla maailmanmestari :D

se noihinkin. Ei tartte olla mitään tarkkaa lajia, mutta jos nyt vaikka alkaa harrastaa pianonsoittoa 4- vuotiaana niin opettaja huomaa onko lapsi tosi lahjakas yleisesti ottaen ja sitten vaihtaa soitinta, tai onko lapsi esim. voimistelullisesti tosi lahjakas josta voi siirtyä balettiin tai luisteluun jne. Minusta on typerää että vanhemmat sulkee lapsilta monia teitä jo lapsena kun ei jaksa vaivautua. Minua ainakin harmittaa ettei mua koskaan viety minnekään harrastukseen ja olin itse niin ujo etten sitten myöhemmin uskaltanut vaikka olisin halunnutkin.

Vierailija
20/42 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaako ekoilla kerroilla laittaa itselle luistimet vai kengät jalkaan?

Meillä poitsu vasta vajaa 2v, tuleekohan siitä mitään tänä talvena... Kiva olis koittaa.

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä