Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiittääkö lapsenne joululahjojen ostajia? lapsen/lasten iät?

Vierailija
05.12.2010 |

Kiittää 5v

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

[

Eli ymmärtäkää nyt, että tämä toinen käytäntö on toisille ihan uusi. Ei kukaan ilkeyksissään halua viedä teidän lapsiltanne uskoa pukkiin. Olkaa itse aktiivisia ja valistakaa kaikki uudet sukulaiset, kummit ym. niin eivät turhaan laita korttiin nimiä tai odota kiitosta.

Ei ollut lahjan antajien nimiä koskaan mun lapsuudessanikaan paketeissa. Ja mä olen reippaasti päälle 30v...

Meillähän on taipumus pitää oman lapsuuden ja oman tuttavapiirin toimintatapaa ymmärrettävänä ja oikeana ja muut tavat ovat sitten uusia, kun niistä eka kertaa kuulee.

Usko pois vaan :) Toisille meistä on ihan uutta, että lapsi luulee kaikkien lahjojen tulevan pukilta/antaja ei laita nimeään. On vaan, vaikka sinulle olisikin ihan tuttu käytäntö.

Vierailija
2/39 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ymmärtäkää nyt, että tämä toinen käytäntö on toisille ihan uusi. Ei kukaan ilkeyksissään halua viedä teidän lapsiltanne uskoa pukkiin. Olkaa itse aktiivisia ja valistakaa kaikki uudet sukulaiset, kummit ym. niin eivät turhaan laita korttiin nimiä tai odota kiitosta.

Ei ollut lahjan antajien nimiä koskaan mun lapsuudessanikaan paketeissa. Ja mä olen reippaasti päälle 30v...

Meillähän on taipumus pitää oman lapsuuden ja oman tuttavapiirin toimintatapaa ymmärrettävänä ja oikeana ja muut tavat ovat sitten uusia, kun niistä eka kertaa kuulee.

Usko pois vaan :) Toisille meistä on ihan uutta, että lapsi luulee kaikkien lahjojen tulevan pukilta/antaja ei laita nimeään. On vaan, vaikka sinulle olisikin ihan tuttu käytäntö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aikuiset sitä nimeä laita pakettiin siksi, että ITSE odottaisivat kiitosta vaan koska haluvat välittää lapselle viestin lahjan kautta, että kummi/mummi tms. on muistanut lasta ja välittää tästä.

Tiedän, että välittämiseni lapsesta näkyy muutenkin :) Ja paras kiitos on se lapsen riemu, siihen ei sanoja tarvita.

Eivät kaikki aikuiset voi olla kaikkien sukulais-, kummi-, ym lasten kanssa jouluna. Valitettavasti se yhteys kummilapseen voi olla juurikin vain lahjojen antamista. Silloin lapsi saa edes sitä kautta tietää, että kummi on ajatellut minua tänä jouluna. Aika monelle lapselle se on hyvin mieluisa välittämisen laji :)

Vierailija
4/39 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niiden lasten riemua, joille lahjan ostan... En siis esim. kummilapseni.

Vai tarkoititko näkemistä ylipäätään? Voin siis nähdä myöhemmin. Jokseenkin parasta on se, että ostamani lelu, vaate tms. on vielä innokkaassa käytössä vaikka toukokuussa...

Vierailija
5/39 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

te joiden lapset eivät osaa kiittää ymmärrättekö edes hävetä lastenne käytöstapojen puutetta.

Vierailija
6/39 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän lasten lahjoissa ja myös niissä joita itse annan.

Vierailija
7/39 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

te joiden lapset eivät osaa kiittää ymmärrättekö edes hävetä lastenne käytöstapojen puutetta.

Itse häpeisin, jos en osaa lukea. Siis mitä ihmiset ovat eri jouluperinteistään kertoneet. Meilläkään ei paketteihin laiteta antajan nimeä, ja alle 7-vuotiaille se on Pukki, joka ne lahjat tuo. Vanhempi kiittää lapsen puolesta siihen asti.

Eli mikä on niin vaikeaa?

Vierailija
8/39 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi mieli sanoa anopille, ettei osta ainuttakaan lahjaa lapselle.

Hänelle on erittäin tärkeää mainostaa mitkä lahjat ovat hänen ostamiaan ja joka joulu mieheni joutuu äidilleen huomauttamaan asiasta.

Anoppi kuitenkin toitottaa niistä omista lahjoista.

Raivostuttava ämmä!

Vierailija
9/39 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 6- ja 7-vuotiaat.

Vierailija
10/39 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska lahjat tulee joulupukilta :) Joulupukkia ovat kiittäneet kyllä, aina niinä vuosina kun on ehtinyt sisälle asti. Tänä vuonna joulupukilla taitaa olla niin kiire, että jättää lahjasäkit oven taakse, joten henk.koht. eivät pukkia pääse tänä vuonna kiittämään :)

Vierailija
11/39 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

iät. Siis 7v. 5v. ja 4v.

Vierailija
12/39 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

4v.

Vierailija
13/39 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu peruskäytöstapoihin jo osata.

Vierailija
14/39 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille lahjat tuo pukki, eivät sukulaiset.

Vierailija
15/39 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen miksi monet ei opeta lapsiaan kiittämään lahjan antajaa. :(

Vierailija
16/39 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukki näet tuo lahjat... Lapset 2, 6, 9 ja 10. Isoimmatkaan eivät kiitä koska eivät tiedä, mikä lahja on keneltäkin.

Vierailija
17/39 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummilapset kiittivät synttäri- vaan ei joululahjoista. Meinasi menna glögi väärään kurkkuun, kun yksi äiti kerran supatti, että lapset uskoo pukkii, ei saa puhua jouluostoksilla käynnistä.

Meilläkin lapsena uskottiin pukkiin, mutta pukilla oli myös paljon ihmisapureita. Eli osattiin kyllä kiittää sitä ihmistä, joka pukin apulaisena hankki lahjat. Oli myös ihanaa hankkia ja paketoida lahjoja tärkeille ihmisille. Tämä on mielestäni suurin asia, josta pelkkään pukkiin uskovat lapset jäävät paitsi. Antamisen ilo on lapsella hyvin iso ja tuo sen todellisen joulumielen :)

Vierailija
18/39 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedostan kyllä, että kiittäminen on kohteliasta, mutta tässä vaiheessa lapsuutta mielestäni joululahjat on poikkeus. Jos ei lahjan antaja tätä ymmärrä (onneksi lähipiirissä ei ole näin), niin oma on häpeänsä, jos tässä tilanteessa jää kiitostä kerjäämään.

MINÄ kiitän siis lapsen puolesta lahjan antajaa niin kauan kun meillä uskotaan Joulupukkiin. Lapsi 6v.

Vierailija
19/39 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

MINÄ kiitän siis lapsen puolesta lahjan antajaa niin kauan kun meillä uskotaan Joulupukkiin. Lapsi 6v.

Ymmärrätkö myös, että joissain perheisä/suvuissa/tuttavapiireissä tuollainen systeemi on ihan vieras. Teillä taitaa olla kaikki hommassa sisällä, mutta muille suosittelen etukäteisvaroitusta :)

Vierailija
20/39 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

iältään 1-13v

Me aikuiset kyllä kiitetään lasten puolesta. Lapset kiittävät aina synttärilahjoista.