Kirjoittaako kympin keskiarvon oppilas ja lääkäri näin?
Miten se, että olen pärjännyt koulussa vaikuttaa empaattisuuteen ja miellyttävyyteen? Eläköön peri-suomalainen kateus!!
- Kysymys on retorinen
Kommentit (15)
Ja jos on suomenruotsalainen, ei suomenkielinen ulosanti välttämättä ole kovin taitavaa.
Kympin oppilaskaan ei yleensä täällä kirjoita kympin arvoisesti.
ei välttämättä empatiasta
t. 9,3 keskiarvo
Sen verta huonoa suomea!
(Yritin samaa tyyliä, tiedä sitten onnistuinko..)
voi olla myös teoriassa, mutta ei käytännössä kympin kansalainen... eli voi olla jopa epärehellinen tai narsistinen yms.
Monesti kympin oppilaat ovat suorittajia, ja mittaavat arvonsa suoritustensa ja pärjäämisensä mukaan ,eivät esim sillä ovatko ihmisinä avoimia, kivoja, aitoja jne. He voivat olla myös mielenterveysongelmista kärsiviä usein, kun on kovat paineet pärjätä. jopa vainoharhaisuutta, eli ajatellaan, että kun menestyy, niin muut ovat kateellisia, vaikkeivat ehkä vaan tykkää henkilön tavasta olla muiden kanssa tms.
10 keskiarvo kertoo kilpailuhenkisyydestä- ei välttämättä empatiasta t. 9,3 keskiarvo
Miten nuo sulkevat toisensa pois? Minä tunnen kilpailuhenkisiä, mutta empaattisia ihmisiä. Samoin kuin kusiäisiä kilpailuhenkisiä ja empaattisia alisuoriutujia. So?
Ja mistä päättelit, että ko. lääkärin mielestä hyvin menestyvä olisi automaattisesti empaattinen? Eikös hän vain ihmetelly ajatusta, että koulumenestys jotenkin vähentää empatiakykyä?
jos ei ole kilpailuhenkinen. vähempikin keskiarvo riittää hyvään itsetuntoon
empaattinen ei ole yleensä kilpailuhenkinen- empaattisella on muutakin ajateltavaa kuin koulu ja kirjat
t. ka 9.3/ empaattinen
Lääkärinä tunnen paljon hyvin epäempaattisia kollegoita ja onneksi myös monta ihanaa ihmistä. Älykkyys tai lukumotivaatio eivät korreloi empaattisuuden kanssa ja toisaalta aina vaan ei voi olla pelkästään empaattinen, kun asiat on hoidettava ja joskus se sattuu.
Oikeestiko joku on sitä mieltä, että jos keskiarvo koulussa on 10, niin ihminen on automaattisesti kilpailuhenkinen ja epäempaattinen? Minä tunnen monta ihanaa lääkäriä, jotka ovat menestyneet opinnoissaan aivan loistavasti ja samalla tunnen monta idioottia epäempaattista kusipäätä, joilla koulukaan ei ole sujunut hyvin. Vai onko se av:n logiikan mukaan niin, että mitä huonommat kouluarvosanat, sitä empaattisempi yksilö? Vai onko empaattisella ja miellyttävällä ihmisellä keskiarvoraja esim. 8.0 - 8.9? Miettikää nyt hyvät ihmiset teidän vastauksia!
Minä tunnen monta ihanaa lääkäriä, jotka ovat menestyneet opinnoissaan aivan loistavasti ja samalla tunnen monta idioottia epäempaattista kusipäätä, joilla koulukaan ei ole sujunut hyvin.
Minä tunnen monta kusipäistä lääkäriä, jotka ovat menestyneet opinnoissaan aivan loistavasti, ja monta todella mukavaa ja loistavaa lääkäriä, jotka ovat alkaneet opiskella tosissaan vasta lääkiksessä.
Omakaan keskiarvoni ei ollut lähelläkään kymppiä, ja silti olen menestyvä erikoislääkäri :) Ja ihan _perisuomalainen_ olen ;)
ainakin itsensä kanssa
ei se ole kateutta, jos puhuu empatiasta
- ihmiset ovat erilaisia- lahjakas voi olla tiedollisesti ja sosiaalisesti
- mutta empaattinen ei leuhki osaamisellaan vaan sosiaalinen osaaminen huokuu ihmisen olemuksesta
silti he ovat ihmisenä saman arvoisia
t. 9,3
Hyvää Joulua!
vastakohtia.
Miettikää kirurgia, jota itkettää esim. lapsen syöpäkasvaimet ja leikata pitää tai Naistenklinikan päivystäjää, jonka ovista tulee ja menee päivittäin 30 potilasta tai traumatologia, joka teippailee auto-onnettomuuksissa kolisseita tai vaikka hammaskirurgia, joka repii hampaita...
voi olla myös teoriassa, mutta ei käytännössä kympin kansalainen... eli voi olla jopa epärehellinen tai narsistinen yms.
Monesti kympin oppilaat ovat suorittajia, ja mittaavat arvonsa suoritustensa ja pärjäämisensä mukaan ,eivät esim sillä ovatko ihmisinä avoimia, kivoja, aitoja jne. He voivat olla myös mielenterveysongelmista kärsiviä usein, kun on kovat paineet pärjätä. jopa vainoharhaisuutta, eli ajatellaan, että kun menestyy, niin muut ovat kateellisia, vaikkeivat ehkä vaan tykkää henkilön tavasta olla muiden kanssa tms.
Luin sen edellisen ketjun ja miksi ei saisi olla ylpeä lapsen ja omasta koulumenetyksestä? Jos on kympin oppilas, niin tekeekö se sinusta ihmisestä heti epämiellyttävän ja epäempaattisen?