Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PIKKU2 JOULUKUU

Kommentit (162)

Vierailija
101/162 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiru: totta kai täällä saa käydä. Hauska se on kuulla odottajienkin kuulumisia eikä siitä varmasti kukaan pahastu. Vaikka kohtahan me kaikki plussataan ja tullaan sun ja vauva-10:n mukana odottajiin.. :D

Tsu-ku: niin, siis mä olen saanut joka ikinen kierto ovisplussan ja oletin siis myös ovuloivani joka kierto. Mutta nyt siellä klinikalla tosiaan lääkäri totesi tämän munasarjojen monirakkulaisuuden ja kertoi sen (ainakin mun tapauksessa) haittaavan raskaaksi tuloa.

Tässä mitä lääkäri mulle on mun tilanteesta kertonut:

eli kun tavallisesti munasarjoissa on kehittymässä kierron alussa n. 5-8 munarakkulaa/puoli, niin mulla oli yli 20 kummassakin. Ja yleensä näistä 5-8:sta yksi munarakkula alkaa kehittyä johtavaksi ja siitä sitten irtoaa munasolu ovulaatiossa. Mutta kun noita munarakkuloita on liikaa, niin ne rupeavat ns. taistelemaan keskenään siitä, mistä niistä tulisi se johtava ja se aiheuttaa sen, ettei yksikään munarakkuloista kehity kunnolla vaan jäävät vajaakokoisiksi. Ja se voi estää ovulaation tapahtumisen. Tai jos ovulaatio tapahtuu, niin hedelmöittymismahdollisuudet ovat tosi surkeat, jollei olemattomat.

Mulle tehtiin kierron aikana ultraseuranta, jossa tämä kaikki siis kävi ilmi. Kysyin sitten että mites kun saan aina ovisplussan. No, kävipä ilmi että tämän monirakkulaisuuden kiva pikku lisäongelma on se, että sitä LH-hormoonia (mitä siis ovistestit mittaa) on kehossa liikaa ja tästä syystä ovistesti voi näyttää plussaa vaikka ovista ei olisikaan tapahtumassa.

Kysyin vielä lämpöjen mittauksista, kun mittaan niitä joka kierto ja lämpöjen mukaan ovulaatio on myös aina tapahtunut. Lääkäri sanoi että lämpöjen nousu on aina hyvä merkki, että ovis on todennäköisesti kuitenkin tapahtunut. Mutta ei sitä voi tietty 100% varmistaa kuin verikokeella.

Mulla on siis nyt lääkitys tähän, syön alkukierrossa 5 päivää Arimidex-nimistä lääkettä, jonka pitäisi stimuloida munarakkuloiden kasvua. Viimeksi ennen inssiä tosin tämä annostus ei auttanut tarpeeksi, joten jouduin vielä piikittelemään kolmena päivänä mutta se tehosi ja yksi komea johtofolli oli inssiultrassa näkyvissä. Vaan eipä siitä tärppiä tullut, joten se siitä.

Niistä digiovistesteistä, maksavat n. 30 eur (ainakin netistä tilattuna), siinä on 7 tikkua ja 1 laite mihin tikut laitetaan. Kun kaikki 7 tikkua on käytetty, pitää ostaa uusi pakkaus, siis jossa on taas 7 tikku ja yksi laite. Onhan se vähän tyyristä mutta eipä tarvitse ihmetellä onko plussa vai ei. :)

Vierailija
102/162 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tulla kommentoimaan ku niin alko oma pikku animaatio päässä pyöriä...että oikeen Alfa-munasolu;) Pitääkö niilläkin olla nokkimisjärjestys, tiesin kyllä että kaikkien eläinten ja ihmisten keskuudessa näin on mutta että soluillakin;) Täytyy toivoa että omani luovuttavat suosiolla johtopaikan vahvimmalle, ilman tappeluja että saadan vauva tästä kierrosta:)hih

ON: ovista etsitään, haamuja saatu?? Eli siis ei mitään vielä ja mammaksi tikuilla mennään!

Tsemppiä Tsu-ku sekavaan tilanteeseen! Ja pienitoive, täällä ollaan peukut pystyssä:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/162 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi paljon onnea vauva-10! :) Nythän tänne alkaa plussia tippumaan :). Pienitoiveko on seuraava ;)?

Tsu-Ku: tsemppiä! Ja toivotaan, että munatorvet on auki, että lääkäri ei vain pystynyt sitä näkemään.

Minä oon nyt teistä monesta muusta poikkeava :). Siis kun mulla ei oo ovista jouluna. Mutta uuden vuoden aikaan vois päästä testaamaan raskautta, jos ei täti oo hyökänny tänne. Nyt tuntuu siltä, että sieltähän se saapuu taas, vaikka viimeksi olin niin toiveikas. On ollu jo pari päivää rinnat kipeet ja ei kai ne raskaudessa näin aikasin voi olla? Ei mulla joka kierrossa näin aikasin oo, mutta joskus on ollu. No pitää ootella ja juhlia joulu välissä :).

Nyt ulos tytön ja kissojen kans. Nukuttiin puoli kymmeneen, niin siksi ollaan vasta nyt menossa. Joskus on tähän aikaan jo tultu sisälle. Tänne on tullu lunta yöllä. Jee, pääsee kolaamaan ;).

Vierailija
104/162 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tänään tavallisen testin ja puhdasta negaa näytti. Joulun jälkeen jos ei tätiä näy niin ajattelin tehdä uuden. Ärsyttää nyt vaan kun en tiedä että uskaltaako jouluna juoda glögiä tai viiniä.

Vierailija
105/162 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain itsekin sen animaation päähän kun noin asian kuvailit :D

En huomannut heti että oli kolmas sivukin jo tullut.

Jotenkin on nyt sellainen tunne että mun elimistö on mut pettänyt. Ei oo tädistä pienintäkään oloa, mutta ei ole myöskään raskaana olo. No, toivottavasti nyt jotain tapahtuisi kun tällanen onko vai eikö olo on kamala.

Vierailija
106/162 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Vauva-10!!!! Jospa se plussa-aalto tästä lähtee!

Tsu-ku, kurjia uutisia olit saanut, mutta toivotaan, että kaikki kuitenkin olisi kunnossa ja se plussa sieltä tulisi nyt tutkimuksen jälkeen!

Pienitoive, niin kauan kun täti pysyy poissa toivo eläää! Pidän kovasti peukkuja, ettei täti ilmesty ja joulun jälkeen saat ilouutisia!

ON: Mulla sama tilanne kuin horsmankukalla, että uuden vuoden tienoilla selviää miten tässä kierrossa kävi.

Vierailija
107/162 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tiedä, että mihin porukkaan lyöttäytyisin mukaan... Tuolla "keskenmenon jälkeen uuteen yritykseen" pinossa oon ollut, mutta kovin hiljaiselta vaikuttaa!

Täällä siis tilanteemme on seuraavanlainen... Olemme 26 vuotiaita molemmat mieheni kanssa ja meillä on kuusi vuotias poika. Vielä vosi sitten vauvhaave kaihersi jossain taka-alalla, ja miehellä ei ollut pienessä mielessäkään käynyt pikkukakkosen hankinta, vaan oli suunnitellut jo kuinka tuo poika tuosta kasvaa vielä lisää niin pääsemme yhdessä kiertämään maailmaan yms. Mutta sain pikkuhiljaa sen vauvakuumeen iskostettua myös mieheen ja aloimme haaveilla ensi vuodelle syysvauva. Jotta esikoisen aloittaessa koulun olisin äippälomalla vaavin kanssa, eikä näin ollen piikku koululaiselle tulisi niin kovin pitkiä päiviä!

Kierukka poistettiin 5.10

Aloin epäillä raskautta 5.11

Testiin piirtyi plussa 13.11

Spontaani keskenmeno 25.11

Vuodot loppui 8.12

Nyt on alkanut mieli tekemään tepposia ja muka tunnistamaan oireita joita viimeksikin oli ennen kuin testiin tuli plussa, eli: vatsa on kovalla, närästää, ientulehdus, alas vasemmalle vihlasee kun yskii, päätä särkee aamuisin, rinnat kippeena ja jotenkin raskaan tuntuiset... vaikkakin vaikea itse edes järjellä ajatellen uskoa että raskautuminen olisi näin nopeasti käynyt, saatikka että oireet alkaisi näin aikaisin!?!

Vierailija
108/162 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä pinossa on tosiaan ollut aika vilkasta. :)

Ihan hyvin voi noin nopeesti jo tärpätä, pidetään peukkuja!

ON: Oon itsekin kuvitellut kaikenlaisia oireita, vatsan turvotusta, nipistelyä, päänsärkyä... Vai olisko nää ollu nyt niitä ovisoireita?? :)

Vierailija
109/162 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan miina84!

Mitenkäs kaikilla jouluhommat? Meillä on melkein kaikki siivottu, pari pikkujuttua pitää tehdä vielä. Siivoukset alotin viime viikolla pikku "pala" kerrallaan, niin ei tarvi yhtä koko päivää siivota. Lahjat on paketissa ja ruokaa ei tarvi paljo miettiä. Aattona ollaan mun kotona ja sieltä otetaan mukaan ruokaa ja anoppikin tuo jotain. Ei mun ite kannata mitään laatikoita tehä, kun ei niitä meillä syö ku minä, no mies syö maksalaatikkoa.

ON: Rinnat on omituiset edelleen. Tuntuvat raskaammilta ja kipeiltä ja nyt kihelmöikin, vähän niin ku maito nousis! Mutta en saa innostua... Taas varmaan tulkitsen PMS-oireet joksikin muuksi. En vaan uskalla innostua näin aikasin...

Hyvää joulua kaikille!

Vierailija
110/162 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miina84 tervetuloa mukaan, kyllähän se voi olla hyvin mahdollista että on tärpännyt heti uudelleen. Toivotaan näin :)

Tsu-ku: tsemppiä, toivottavasti lääkäri olis kuitenkin väärässä. Ja todellakin 9kk on ihan tarpeeks pitkä aika yrittää...

Viiru: tottakai saat edellen roikkua täällä :)

Äsken juuri koristeltiin tytön kanssa kuusi ja muutenkin on kaikki jouluvalmistelut jo tehty. Laitettiin kuusi jo nyt kun jouluna juostaan paikasta toiseen syömässä, eipähän tarvitse laittaa itse jouluruokia...Parasta on kyllä katsoa pienen ihmisen innostusta ja joulun odotusta.

Hauskaa ja rentouttavaa joulua kaikille!!!

Vierailija
111/162 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miina tervetuloa :)!

Saanko kysyä et vahvistettiinko sun keskenmeno lääkärissä? Tiedän vaan yhden jolle tuli vuodot ja kivut, mut sit kuitenkin vauva oli jäänyt masuun..

Mut eihän sitä koskaan tiedä koska tärppää, voi olla et teil on onnistunut heti putkeen, toivotaan niin :)!

Sain ne kilpirauhas kokeet tänään, ja kaikki kunnossa, eli ei ainakaan niistä sit ollu kiinni.

Ja kiitti Roma siitä selvityksestä.. jännää ettei mun lekuri maininnu mitään tollasesta vaihtoehdosta, ku totes tyynesti et jos ovisplussa tulee niin kaikki on kunossa.. pöh.. Ja rakkuloita se laski olevan 16 per puoli.

Kyl se yhden vähä suuremman rakkulan siel näki minkä epäili olevan se tämän kierron yksilö.

Tänään olis kiertopäivä 15, eli peitot heilumaan -päivä. Tää on nyt eka kierto ilman ovis testejä, mut näinä päivinä se anyway tapahtuis.. pitää sit vetää kunnon joulu-maratooni :D!

Mä en oo tehnyt mitään jouluvalmisteluja (laiska).. Käydään aattona anoppilassa ja joulupäivänä mun vanhemmilla syömässä, niin ei tehdä mitään ruokaa, eikä kyl olla siivottukkaan.. ei oo vaan energiaa. No okei, elämäni ekan kinkkurullan ostin, ja se pitäis laittaa paistoon huomenna. Liha linjalla siis niin keittiössä kuin makkarissakin, hih!

Ihanaa joulua ja tärppirikasta loppuvuotta / uuttavuotta kaikille jotka siirtyvät jo viettämään joululomaa :D!!!

Vierailija
112/162 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsu-ku: Kävin juu lääkärissä sillon 25.pvä heti, jolloin lääkäri totesi ettei kohdussa enää ollut mitään suurempaa, joitakin "rakkuloita" vaan näkyi :( kävin myös kolme kertaa labrassa, jossa tarkastivat raskaushormooni arvojen laskun ja viimeisessä labrassa 1.12 arvo oli jo alle sadassa, jonka perusteela sanoivat että näyttäisi kohtu tyhjentyneen itsestään.

Juu, ja nyt ei maistu punaviini, josta olen koko päivän himoinnut :/ Yritän tässä kovasti todistella itselleni, että mileli tekee tepposia, etten nyt ala mitään pilvilinnoja rakentelemaan!

En uskalla vielä testailla kuitenkaan! Keskenmenon jälkeen kuukautiset ilmeiseti normaalisti alkaa 4-6 vkon päästä, nyt on mennyt neljä viikkoa... eli kaipa sitä tässä tarvii odotella tuo pari viikkoa, ettei nyt mee hätäilyks! :)

Tuntuu hölmöltä, valittaa malttamattomana kun yritystä ei ole takana juuri mitään verratuna teihin suurimpaan osaan muihin... :/

Täälläkään ei ole juuri mitään tehty joulun eteen, ei leivottu, ei siivottu, ei tehty ruokia, ei koristeltu! Mutta emmepä ehdi kotona juuri olemaankaan, aatto menee anoppilassa, joulupäivänä tarkoitus mennä ensin äidilleni ja illalla isälleni syömään ja tapaninpäivänä isomummilaan! Onneksi kuitenkin kaikki sukulaiset asuu samassa kaupungissa, joten pääsemme oman kodin ja oman sängyn rauhaan yöksi... ;)

Vierailija
113/162 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpas kiireellä kirjoitettua tekstiä edellä :)

Pahoittelut, toivottvasti saa edes jotain selvää!!

Vierailija
114/162 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti pääset pian jatkamaan matkaasi, niin kuin me muutkin kun aletaan plussia tikuttamaan? :)

Tsu-ku: hyvä ettei kilpirauhasissa ollut mitään. :) Nyt pidän kovasti sulle peukkuja!

Täällä toivo elää, rinnat on tämän illan aikana muuttuneet tosi aroiksi ja "painaviksi". Tai sitten kuvittelen :) Eli täti ei ole vieläkään tullut, mutta tällästä valkovuotoa ei ole ollut kun viimeksi raskausaikana.

Vierailija
115/162 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin tuunnut pyörivän edelleen :)

Olen oiva esimerkki nopeasta raskautumisesta keskenmenon jälkeen. Saatiin keskenmeno huhtikuun lopussa 2009 ja toukokuun puolessa välissä tuli plussa testiin. Toinen lääkäri sanoi että yhdet kuukautiset pitää tulla ennen kuin uutta yrittää mutta km:n todennut antoi luvan yrittää kun vuoto lakkaa. Joten puuahiluja vaan kun mieli antaa myöden.

Toivotan teille kaikille RAUHALLISTA JOULUA JA HIRMUISESTI PLUSSIA !!!

Vierailija
116/162 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatjuska................ 11/26-29.....yk15

Roma.................... 13/25-29.....yk14

Vacsuli75............. 15/28-34.....yk1

Tsu-ku...................16/30.....yk9

Taide80................17/28-30....yk2

NöpönÄiti.............. 18/28.....yk1

Horsmankukka.... 21/24-28.....yk6

Lippulainen.......... 25/27-30.....yk3

Pienitoive.............. 31/26-30.....yk3

Tiainen84............. 34/41.....yk5

Horsmankukka....luomuilua

Lippulainen..........luomuilua

NöpönÄiti..............

Pienitoive..............luomuilua

Roma.................... Arimidex + Lugesteron, ovistikut, 1. inssi 11/10, 2. ??/11

Taide80................luomuilua + ovistikut

Tatjuska................Terolut

Tiainen84.............

Tsu-ku...................luomuilua + ovistikut

Vacsuli75.............luomuilua

Vierailija
117/162 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miina: tervetuloa! Jos haluat mukaan noille listoille, niin ilmoittelethan tietosi. :)

Tsu-ku: hyvä että kilpparikokeet ok. :)

Täällä on otettu jouluvalmistelut aika rauhallisesti, on siivottu ja tänään koristellaan kuusi. Ruokia ei tehdä itse kun aattona mennään mun äidille ja joulupäivänä miehen perhe tulee meille ja anoppi laittaa ruuat.

ON: ovistesti näyttää sinnikkäästi negaa, taitaa tulla tosi myöhäinen ovis tässä kierrossa.

Paljon plussatuulia kaikille ja tsemppiä piinailijoille! Ja oikein hyvää joulua!! :)

Vierailija
118/162 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...on pikkumies nimittäin sen serran täpinöissä huomisesta, ettei mikään meinaa onnistua! :)

Roma: minulla ei tuosta kierrosta ole oikein mitään tolkkua, tuon keskenmenon myötä! palataan asiaan JOS/kun kuukautiset alkavat.

Kaikki aina puhuneet että: että pitäisi ne yhdet kuukautiset odottaa keskenmenon jälkeen (että olisi muuten suurempi riski saada uusi keskenmeno). Mutta kun kysyin lääkäriltä joka totesi keskenmenon ja toiselta silloin kun soittivat labratuloksia asiasta, molemmat sanoivat sen olevan vanha ohjeistus, jonka tarkoituksena on vaan että raskauden kulku on helpompi laskea, mutta nykytekniikalla se ei enää ole välttämätöntä. Ja että kyllä kroppa itse tietää milloin on valmis uuteen raskauteen.

Joten päätimme miehen kanssa, että aloitamme samantien vuotojen lakattua. Koska MEILLE se tuntuu ainakin parhaalta vaihtoehdolta päästä keskenmenosta yli, koska ei ole mitään fyysisiäkään esteitä.

PlussaaPlussaa kaikille! ja ihania jouluöitä!

Vierailija
119/162 |
24.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein rauhallista Joulua teille kaikille!

Käyn täällä kurkkimassa teidän kuulumisia välillä.

Vierailija
120/162 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatjuska................ 14/26-29.....yk15

Roma.................... 16/25-29.....yk14

Vacsuli75............. 18/28-34.....yk1

Tsu-ku................... 19/30.....yk9

Taide80................ 20/28-30....yk2

NöpönÄiti.............. 21/28.....yk1

Horsmankukka.... 24/24-28.....yk6

Lippulainen.......... 28/27-30.....yk3

Pienitoive.............. 34/26-30.....yk3

Tiainen84............. 37/41.....yk5

Horsmankukka....luomuilua

Lippulainen..........luomuilua

NöpönÄiti..............

Pienitoive..............luomuilua

Roma.................... Arimidex + Lugesteron, ovistikut, 1. inssi 11/10, 2. ??/11

Taide80................luomuilua + ovistikut

Tatjuska................Terolut

Tiainen84.............

Tsu-ku...................luomuilua + ovistikut

Vacsuli75.............luomuilua