Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minusta on äärimmäisen epäkohteliasta, kun päätöstäni kieltäytyä alkoholista ei kunnioiteta

Vierailija
04.12.2010 |

Jos kylässä ollessa sanon alkoholia tarjottaessa "ei kiitos", alkaa yleensä aivan mahdoton tuputus ja aletaan tivaamaan juomattomuuden syitä. Pahinta oli kun anoppi yritti saada minut puoliväkisin juomaan raskausaikana viiniä, vaikka en koskaan muutenkaan ollut käyttänyt alkoholia. Perusteli sillä, että kyllä sitä ennenkin raskausaikana käytettiin alkoholia. Ei se kuulemma niin tarkkaa ollut.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan uskomatonta, miten jotkut ihmiset reagoivat kun joku ei juo alkoholia. Alkaa hirveä tivaaminen ja jopa painostaminen ja juomatonta kohdellaan kuin jotain soluttautujaa, joka on tullut normaalien ihmisten joukkoon jeesustelemaan ja kyttäämään toisten juomista. Ja tosiaan joku syy on aina oltava, pelkkä kohtelias "ei kiitos" ei riitä alkuunkaan. Käsittämätöntä!

Vierailija
2/26 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minultakin kaverit laivalla ja yökerhossa kysyvät, että miksi en juo. Huvittaisi iskeä takaisin tyyliin 'Miksi _sinä_ juot?" Miksi ihmeessä juomattomuutta pitää selittää, miksei juomista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo jo todella törkeätä. Mullekin sanoi ex anoppi, että otti kyllä uutenavuotena 6 lonkeroa, siinä sitten jännättiin syntyykö kun oli laskettu aika jo ja kuka ajaa autoa jos alkaa syntymään. Ajat olleet tuolloin erit. Itse ollut tipattomalla linjalla kyllä. Oma äitini on polttanut koko ajan kun mua ja siskojani odottanut. Kauheeta meininkiä ollut joskus. Onneksi nykyään ollaan tarpeeksi hysteerisiä, ettei tule tämmösiä jämäkappaleita mitä meistäkin on kasvanut :)

Vierailija
4/26 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja erittäin tyypillistä Suomessa.

Omassa asuinmaassani kukaan ei kysele syytä, miksi ei sillä kertaa tai koskaan juo alkoholia. Isäntä/emäntä tarjoaa alkoholittomia vaihtoehtoja sen kummemmin mukisematta. Missään nimessä ei ruveta utelemaan esim. raskaudesta tms. tai tyrkyttämään viinaa, se olisi äärimmäisen epäkohteliasta ja sivistymätöntä.

Vierailija
5/26 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siskoni ei. Juo ehkä yhden siiderin vuodessa, jos sitäkään.

Kauheaa painostusta aina. Siskollani ei ole mitään syytä olla juomatta (uskollinen tms.), hän ei vain halua.

Baarissakin häntä katsotaan kieroon tuon juomattomuuden takia. Pyysi kerran eräässä yökerhossa (tykkää tanssia, joten käy siellä) jotakin alkoholinta paukkua ja ainoa mitä hänelle annettiin, oli appelsiinimehu. Ihan kuin ei olisi alkoholittomia juomia myös.

Vierailija
6/26 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään kaikenlainen tuputtaminen on moukkamaista. Kieltäytyi sitten alkoholista, pikkuleivistä tai kahvista.

Vierailija
7/26 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vaan muutama hyväksytty syy juomattomuuteen:

-alaikäisyys

-raskaus/imetys

-alkoholismitausta

-autoilu

Mikään muu ei kelpaa.

Vierailija
8/26 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi nyt sukulaisten ja kavereiden tietävän että joku ei juo ja uusien tuttavuuksien taas ei pitäisi tehdä asiasta numeroa. Kummallisia ihmisiä! Tuputtavatko samat ihmiset päivällispöydässä kasvissyöjälle lihaa?

Vierailija
9/26 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein älyttömin kommentti viinilasillisesta kieltäytymiseen tammikuun "tipattoman" aikana oli: minulla ei ole alkoholiongelmaa, minun ei tarvitse viettää tipatonta tammikuuta".

Kukaan ei kysy minulta, miksi juon mieluummin piimää kuin maitoa.

Vierailija
10/26 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua aina sanotaan alkoholistiksi, kun jätin alkoholin juomisen kokonaan muutama vuosi sitten kyllästyttyäni täysin siihen.

Antaa koirien haukkua, ei siinä mitään.

Vierailija
11/26 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuputtanut alkoholia ollessani raskaana, kuskina, tipattomalla tai muuten vaan nollalinjalla.

Sen sijaan joka joulukuu, joku tuputtaa mulle joulutorttuja ja loukkaantuu kun en syö niitä. Miten voi olla niin vaikeaa ymmärtää, etten pidä joulutortuista. Kaikkihan joulutortuista tykkää ja ota edes tämän kerran. Mulla on hieman ylipainoa ja heti pistetään sen piikkiin etten syö.

Vierailija
12/26 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvis syitä kysellä.

Ja samoin on epäkohteliasta, että meidän jotka haluamme nauttia alkoholia lasten läsnäollessa, ei anneta sitä tehdä SYYLLISTÄMÄTTÄ!

Vierailija
13/26 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvis syitä kysellä.

Ja samoin on epäkohteliasta, että meidän jotka haluamme nauttia alkoholia lasten läsnäollessa, ei anneta sitä tehdä SYYLLISTÄMÄTTÄ!

On nimittäin jo lastensuojelun rajalla.

Vierailija
14/26 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olis pakottava tarve käyttää alkoholia? EN.

Vierailija
15/26 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ei ymmärrä sitä muutosta, minkä jo pienikin määrä alkoholia aiheuttaa aikuisessa. Se luo turvattomuuden tunnetta, vaikka muutos aikuisen kannalta katsottuna olisikin positiivinen (esim. leikillisempi).

Alkoholi ja lapset eivät kuulu yhteen. Piste.

Vierailija
16/26 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein älyttömin kommentti viinilasillisesta kieltäytymiseen tammikuun "tipattoman" aikana oli: minulla ei ole alkoholiongelmaa, minun ei tarvitse viettää tipatonta tammikuuta".

mun mielestä toi ei oo mitenkään älytön kommentti... Yleensä noi tipattomat tammikuut on just sellasten hommia, jotka muuten juo liikaa!

Vierailija
17/26 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvis syitä kysellä. Ja samoin on epäkohteliasta, että meidän jotka haluamme nauttia alkoholia lasten läsnäollessa, ei anneta sitä tehdä SYYLLISTÄMÄTTÄ!

On nimittäin jo lastensuojelun rajalla.

Jos vanhempi juo vaikka lasillisen viinia? Ala koskaan matkusta Ranskaan tai Italiaan, sulla hajois puhelin kun soittelisit lastensuojeluun.

Vierailija
18/26 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ei ymmärrä sitä muutosta, minkä jo pienikin määrä alkoholia aiheuttaa aikuisessa. Se luo turvattomuuden tunnetta, vaikka muutos aikuisen kannalta katsottuna olisikin positiivinen (esim. leikillisempi). Alkoholi ja lapset eivät kuulu yhteen. Piste.

Vierailija
19/26 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ei ymmärrä sitä muutosta, minkä jo pienikin määrä alkoholia aiheuttaa aikuisessa. Se luo turvattomuuden tunnetta, vaikka muutos aikuisen kannalta katsottuna olisikin positiivinen (esim. leikillisempi). Alkoholi ja lapset eivät kuulu yhteen. Piste.

alat kantaa siideria Alkosta? Nailla lapsilla joita on pidetty ihan pimennossa menee sitten ranttaliksi kun paasevat viinan makuun.

Vierailija
20/26 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kyllä ota itseeni, jos joku kysyy miksi. Sanon syyn, että on pahaa enkä ole koskaan kännejä juonut. Ennemin juon limukkaa. Yleensä olen vielä autolla liikkeellä tai autokuskina, mutta käytän sitä yleensä vasta toissijaisena syynä. Kyllä mua aina uskotaan eikä yleensä tyrkytetä. Ihmettelyltä ei kyllä välty.

Ei voi mitään, kun ei ole viinageenejä niin ei ole. Uskovainen en ole, kirkkoon en kuulu, lapsena ja teininä olisi kotona saanut maistaa ja pakotettuna huulia kastanut. Lapsesta asti inhonnut esimerkiksi jäätelöitä jossa on viinan makua tai konjakkikarkkeja. Kuohuviiniä voin vähän hörpätä, mutta mielummin otan holittoman. Ja muiden juominen ei kuulu mulle kunhat eivät kännissä aja ja tappele. Hauskaa voi pitää ilman viinaakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi