Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hankalin kysymys työhaastattelussa, joka sinulle on esitetty

Vierailija
04.12.2010 |

Auttakaa siskot, työhaastattelu ensi viikolla!!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytkö usein viihteellä?

Vierailija
2/23 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen huono kehumaan itseäni, joten kysymykset "Miksi juuri sinut pitäisi palkata" ja "miksi sinä olisit paras" ovat ihan painajaisia... No ku mä nyt vaan oon niin hyvä...? Eh?

Substanssiosaamista on itseltäni kysytty aina, samoin millainen alainen olen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastattelussa minulle kerrottiin, että edellinen tiedottaja oli ollut samalla vähän kuin it-tukihenkilö. Samaan hengenvetoon kysyttiin, että mitäs sinä teet, jos tuo kone yhtäkkiä pimenee...

Kas kun eivät pyytäneet vielä tekemään henkilöstön terveystarkastuksia ja rakentamaan uusia toimitiloja.

Vierailija
4/23 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muka ollut tullut sellaista...

Vierailija
5/23 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai vaihtoehoisesti myyjän paikkaa ja minulta kysyttiin, kuinka hyvin tunnen kaupan alan TES:in. Menin jotenkin ihan lukkoon, jännitinkin kai, en saanut päähäni, mikä ihme on tämä "tessi", sopersin jotain ympäripyöreää, josta ymmärsi, etten kovin hyvin. Onneksi aiheesta ei jatkettu ja vasta kotiin ajellessa tajusin, että puhuttiin työehtosopimuksesta.

Vierailija
6/23 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tarkoittanut palkkaa. En ees muista, mitä änkytin vastaukseksi koska en ollut osannut odottaa tuota kysymystä...

Sain paikan, ja olen nykyään vakituisena työntekijänä; rakastan työtäni :)

Vierailija
7/23 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ööö... Siis millä tavalla hankalan asiakkaan???? Mullahan ois mennyt jotain tunti, jos mä olisin alkanut määrittelemään kaikenlaisia mun mielestä hankalia asiakastilanteita ja pohtimaan toimintaani niissä tilanteissa!

En ees muista mitä vastasin...

Vierailija
8/23 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna esimerkki, miten olet selvinnyt työssä asennemuutosta vaativasta tilanteesta.

Vierailija
9/23 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos jo vastanneille!

Vierailija
10/23 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kysyttiin mitä harrastan..en osannut sanoa mitään..sitten sanottiinkin että ei tässä työssä kyllä ruotsia tarvitse puhuakaan vaan sanoa ett ögonblick ja pyytää puhelimeen toisen työntekijän--en sitten saanut sitä paikkaa

Vierailija
11/23 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvuudet, heikkoudet ja miksi sinun pitäisi saada kyseinen työpaikka.

Vierailija
12/23 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enhän minä tunne teitä, mistä minä tiedän, mikä teille on uutta.

Vierailija
13/23 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miten sen korjasit?

Aika paha kysymys mielestäni. Mitä tuohon nyt vastaisi. Ei ehkä kannata kertoa sitä kaikkein pahinta, vaan jotain sellaista, mikä ei oikeastaan ole niin paha ja minkä voi selittää parhain päin (ja mielellään humoristisesti).

Vierailija
14/23 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai vaihtoehoisesti myyjän paikkaa ja minulta kysyttiin, kuinka hyvin tunnen kaupan alan TES:in. Menin jotenkin ihan lukkoon, jännitinkin kai, en saanut päähäni, mikä ihme on tämä "tessi", sopersin jotain ympäripyöreää, josta ymmärsi, etten kovin hyvin. Onneksi aiheesta ei jatkettu ja vasta kotiin ajellessa tajusin, että puhuttiin työehtosopimuksesta.

Työnantajan etuhan on palkata työntekijä, joka ei tunne oikeuksiaan (eikä ole kuullutkaan TES:tä).

Vierailija
15/23 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

parhaat puolesi? Pahimpiin puoliin olin varautunut, osasin luovia lauseissa mutta omien parhaiden puolien tunistaminen ja muotoileminen muutamaksi lauseeksi oli tiukkaa.

Vierailija
16/23 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

entisen KTL:n aikana hain Finriski -tutkimushoitajaksi, koska oli mulla pienet lapset.

Älä ole pienten lasten äiti tai salaa se!

Vierailija
17/23 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

entisen KTL:n aikana hain Finriski -tutkimushoitajaksi, koska oli mulla pienet lapset. Älä ole pienten lasten äiti tai salaa se!

Vierailija
18/23 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleissivistystentti tyyliin "luettele hallituspuolueet" " sen ja sen liikelaitoksen pääjohtaja"... En tosiaan osannut kaikkia vastauksia ja lisäksi katse harhaili pitkin kattolistoja - tosi edustavaa ruumiinkieltä...

Seuraavaksi olikin tekstinkäsittelytehtävä mallia "mission impossible", karsean huonoa tekstiä sivutolkulla ja mahdoton aikaraja (oli siis tarkoituksella täysin mahdoton, mikä selvisi jälkeenpäin). Sokerina oli se, että osa tehtävää olikin käyttäytyminen stressaavassa tilanteessa, ajanottajana toiminut sihteeri kuunteli tarkkaan kommentit ja katsoi naamanilmeet.

Sain paikan (vielä soveltuvuustestien jälkeen) ;)

Vierailija
19/23 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on sinun luurankosi?

Oli aika paha kysymys, eikä siihen oikein voi vastata, kun ei ole niitä luurankoja kaapissa, ihan oikeasti. Hain helpparipaikkaa. En saanut sitä (onneksi). Viikon kuluttua pääsin paljon parempaan paikkaan töihin. ;)

Vierailija
20/23 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastattelussa minulle kerrottiin, että edellinen tiedottaja oli ollut samalla vähän kuin it-tukihenkilö. Samaan hengenvetoon kysyttiin, että mitäs sinä teet, jos tuo kone yhtäkkiä pimenee...

Kas kun eivät pyytäneet vielä tekemään henkilöstön terveystarkastuksia ja rakentamaan uusia toimitiloja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä