Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä haittaa voi olla siitä, että on hiukan humalassa lasten aikana?

Vierailija
04.12.2010 |

Pohdimme tätä eilen ukon kanssa. Otimme viiniä, tulimme hiukan humalaan. Lapsi oli kotona.

Pelailimme yhdessä lautapelejä.

Lapsi ei pelkää meitä, vaikka ollaan humalassa. Emme ole missään törkykunnossa. Jos tulee hätätapaus, niin mennään taksilla joka tapauksessa, koska meillä ei ole autoa!

Emme koskaan riitele humalassa ollessamme.

Tekeekö muut näin?

Ymmärrän, että esim. vauvan kanssa alkoholi on huonompi homma.

Ymmärrän, että kaatokänni on huono asia lapsen aikana (ja mielestäni muutenkin).

Ymmärrän, että ns. rähinäviina ja lapset ei sovi yhteen.

Mutta mitä väärää voi olla tällaisesta illasta kuten kuvasin?

Kommentit (120)

Vierailija
1/120 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi jo pieni huppeli heikentää esim. reaktioaikaa.

Minusta on parempi pitää lasten kanssa täysin selvä linja. Itse otan ihan maksimissaan yhden siiderin lasten aikana.

Vierailija
2/120 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieltä aapeen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/120 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsi ei siis pelkää. Nauraa, touhottaa ja tulee syliin ihan kuten muutenkin.

Vierailija
4/120 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on istuttu iltaa tuttavien kanssa lasten ollessa paikalla, on nautittu alkoholia lasten nähden jne jne.

Ehjiä ollaan edelleen, lapsilla ei ole traumoja, koskaan ei ole tarvinnut ampaista sairaalaan sen takia , että olis jotain sattunut.

Olis voinut, tottakai, mutta yhtälailla voi sattua kaikenlaista pahaa vaikka olisi aivan selvinpäin.

Jos säilyy maltti ja joku aikuisista on tolkuissaan, en näe mitään estettä nauttia kohtuudella aikuisten juomiakin aikuisten kesken vaikka olis lapsia läsnä.

Vierailija
5/120 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saatetaan hyvinkin juoda vapaapäivinä viiniä/olutta ruuan kanssa ja/tai myöhemmin illalla. Samoin, jos tulee vieraita kylään.

Vierailija
6/120 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on niin humalassa on niin tärkeää, että sitä tarvitaan?

Perustele meille, miksi sen teet.

Vierailija
7/120 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jokainen lapsi mieluummin ottaa selvän vanhemman kuin hiprakassa olevan.

Tiedän tuon hyvin, kun omassa lapsuudenkodissa oli juuri tuota juopottelua, jossa otettiin muka vähän, mutta sen verran, että vanhempien käytös muuttui.

Eihän lapsi voi sitä vanhemmille mitenkään ilmaista, että heidän olemus ei herätä luottamusta. Kun ei lapsella ole muitakaan kun ne vanhemmat, olivat hiprakassa tai ei. Mutta kamalaa se on, voin kertoa. Lapsi joutuu olemaan ikäänkuin jatkuvasti varuillaan, kyllä hän tajuaa, etteivät vanhemmat ole "omia itsejään".

Vierailija
8/120 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinissä kuitenkin on alkoholia ja siitä tulee humalaan.

Humala ei ole se pointti, vaikka tietyllä tapaa pikkuhiprakka onkin rentouttavaa.

Pointti on viinin maku.

ap

Vierailija
9/120 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jokainen lapsi mieluummin ottaa selvän vanhemman kuin hiprakassa olevan. Tiedän tuon hyvin, kun omassa lapsuudenkodissa oli juuri tuota juopottelua, jossa otettiin muka vähän, mutta sen verran, että vanhempien käytös muuttui. Eihän lapsi voi sitä vanhemmille mitenkään ilmaista, että heidän olemus ei herätä luottamusta. Kun ei lapsella ole muitakaan kun ne vanhemmat, olivat hiprakassa tai ei. Mutta kamalaa se on, voin kertoa. Lapsi joutuu olemaan ikäänkuin jatkuvasti varuillaan, kyllä hän tajuaa, etteivät vanhemmat ole "omia itsejään".

Muistan ikuisesti, miten pahalta isän hyväntahtoinen huppeli tuntui, etenkin jos äiti ei ollut kotona. Makasin peiton alla ja teeskentelin nukkuvani tyytyväisenä...

Vierailija
10/120 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

6-vuotias sanoi että "ihan sama". Hän ei oikein edes ymmärtänyt kysymystäni.

Muistan omasta lapsuudesta sen, kun isä juopotteli. En pelännyt häntä koskaan. Musta isä muuttui lähinnä huvittavaksi hihittäjäksi, joka antoi minun valvoa myöhempään.

Äitini taas ei juuri alkoholia juonut.

ap

Vierailija
11/120 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse olisit jonkun ihmisen armoilla, esim. lääkärin, pomon, sairaanhoitajan, kuinka turvallinen olo sinulla olisi, jos tajuaisit tämän olevan humalassa? Vaikka tämä ei rettelöisi, hakkaisi tai riehuisi?

Vierailija
12/120 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän täällä saa äiti-ihmiset mistää nauttia!

Vierailija
13/120 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos säilyy maltti ja joku aikuisista on tolkuissaan, en näe mitään estettä nauttia kohtuudella aikuisten juomiakin aikuisten kesken vaikka olis lapsia läsnä.

Tolkku ei lähde. Se ei ole mukavaa.

Ajokuntoisia ei varmaan oltaisi, mutta kun tosiaan sitä autoakaan ei ole...

ap

Vierailija
14/120 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan. Kun olin kaverillani jossa saattoi olla ihan pikkuriikkisen hiprkassa. Tiesin ja vaistosin heti, vaikka se ei niin selvästi näkynyt.se ahdisti. Kaveriani se ei haitannut. Olihan hän tottunut siihen.

Kokemukseni vuoksi haluan tarjota lapselleni sen turvallisuuden mitä hän trvitseekin.

Vierailija
15/120 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä sinusta olisi tuntunut, jos sinua nukkumaan laittaisi humalainen äiti?

Vierailija
16/120 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humalainen pomo tuskin haittaisi. Riippuen toki työstä.

Jos olen lääkärin tai hoitsun armoilla, olen luultavasti sairas. Humalassa tuskin pystyy tekemään kovin tarkkoja toimenpiteitä.

Jos lapsi sairastaa, niin silloin toki ollaan vesiselviä!

ap

Vierailija
17/120 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekin viiniä joskus, harvoin, mutta en ikinä juo itseäni edes hiprakkaan. Miksi muuten pitää juoda hiprakkaan lapsen hereillä ollessa?

Vierailija
18/120 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

illanistujaisissa, joissa on nautittu alkoholia ja lapsia ollut paikalla. Ihan kohtuudella nautittu siis, kuitenkin sen verran että porukka ollut lievässä nousuhumalassa. Ja kyllä sen selvä tarkkailija sivusta huomaa, että lapsia tilanne potuttaa, ahdistaa, ottaa päähän. Vaikkei pelottaisikaan, ei ole silti kivaa. Minun kantani on se, että lasten aikana voi juoda sen verran, että oma käytös ei muutu. Lasten nähden voi siis hyvin nauttia sen lasin, pari viiniä, pullon pari olutta tms., mikä nyt kenenkin raja on, mutta ei sen enempää.

Vierailija
19/120 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan. Kun olin kaverillani jossa toinen vanhemmista saattoi olla ihan pikkuriikkisen hiprakassa. Tiesin ja vaistosin heti, vaikka se ei niin selvästi näkynyt.se ahdisti. Kaveriani se ei haitannut. Olihan hän tottunut siihen.

Kokemukseni vuoksi haluan tarjota lapselleni sen turvallisuuden mitä hän trvitseekin.

Vierailija
20/120 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten olin "humalaisen isän" kanssa kaksin toisinaan. Tai sitten paikalla oli tuttavapariskunta, jotka saattoivat myös ottaa hiukan.

Tapanamme oli kimpassa pelata korttia :) Pidin noista illoista valtavasti!

Korostan, että silloinkaan kukaan ei ollut missään örmykunnossa.

En muista, että minua olisi koskaan laitettu varsinaisesti nukkumaan. Oli isä/äiti humalassa tai ei.

ap